Lepší podmínky pro hokejistky

Ženské hokejistky naráží během své cesty na řadu předsudků. Často se setkávají s názorem, že hokej je „mužský sport“, nebo že není dostatečně dynamický a atraktivní. Těžkostem ženy nečelí pouze na ledě, odráží se i v nízké mediální viditelnosti – na ženský hokej připadá pouze 10 % mediálního pokrytí. Znamená to nejen méně fanoušků, ale také horší přístup ke sponzoringu a finanční podpoře.

Až 86 % českých hokejistek odchází za lepšími podmínkami do zahraničí, zatímco v mužském hokeji zůstává v domácí soutěži 40 % hráčů. Drtivá většina mužských hokejistů se sportem živí, pouze minimum hokejistek si může dovolit věnovat se mu profesionálně. Ekonomická nerovnost je ještě výraznější – průměrný hráč NHL vydělá 65krát více než hráčka profesionální ženské ligy PWHL.

d4584efb25793-blobid0.jpg

Symbol odolnosti a vůle

Projekt „Puck-Off Předsudkům“ si klade za cíl bojovat proti stereotypům a podpořit větší mediální zájem o ženský hokej. V rámci kampaně Fortuny a Českého hokeje byl představen speciální puk, který se stal hmatatelným symbolem předsudků a zároveň i odolnosti a nezdolné vůle hokejistek bojovat za své místo na ledě.

Puk váží 4,6krát více než běžný hokejový puk, což odráží skutečnost, že v Česku je 4,6krát více registrovaných mužských hokejistů než hokejistek. Tímto symbolem chce kampaň podpořit větší viditelnost ženského hokeje v tuzemsku, aby se dostal na stejnou úroveň jako v Severní Americe. Více informací na puckoff.cz.

Šance pro ženský hokej

Situace se mění. Český hokej vytváří lepší podmínky pro hokejistky, poskytuje jim servis, investuje do mládežnických programů a uzavírá nová strategická partnerství. Jedním z takových je i nová dlouhodobá smlouva s Fortunou, která se zavázala podporovat nejenom mužský, ale i ženský hokej.

Rozdíly mezi mužským a ženským hokejem existují, na což se v rámci kampaně Puck-off Předsudkům snažíme poukázat. Ženský hokej má přitom ohromný potenciál. Chceme s ním pracovat jinak a využít jeho silných stránek, které mužský sport nenabízí. I to bylo motivací k tomu, abychom se stali partnery mistrovství světa žen, které je pro nás největší domácí akcí roku,“ říká Marek Janoušek, manažer sponzoringu Fortuny.

2ee8f522ab3d5-blobid0.jpg

Cílem společné kampaně je přiblížit fanouškům a veřejnosti ženský hokej. „Chceme bourat předsudky spojené s ženským hokejem a ženským sportem a zároveň podpořit růst jeho fanouškovské základny. Věříme, že rozvoj ženského hokeje může mít dlouhodobě pozitivní dopad nejen na samotný ženský sport, ale i na český hokej jako celek – od větší základny hráček, přes zkvalitnění soutěží, až po větší zájem médií a sponzorů. Kampaň otevírá důležité téma a my věříme, že pomůže změnit pohled na ženský hokej,“ uvádí obchodní a marketingový ředitel Českého hokeje Ondřej Šnaidauf.

Podpora reprezentace, investice do mládeže a zlepšování podmínek v ženských soutěžích a akademiích jsou klíčové kroky k rozvoji ženského hokeje a bourání stereotypů,“ říká Tereza Sadilová, manažerka české hokejové reprezentace.