Internetový magazín „Žena v autě" v průběhu měsíce dubna (1. 4.–30. 4. 2010) realizoval měsíční anketu určenou pro všechny ženy - řidičky. Anketou bylo osloveno celkem 4526 registrovaných čtenářek internetového magazínu Žena v autě a celkem 936 žen se aktivně do ankety zapojilo. Anketa ukázala následující:
Ženy v České republice se při rozhodování o koupi vozu orientují prioritně na otázku bezpečnosti, ta byla klíčová téměř u poloviny z dotázaných. Hned druhým nejdůležitějším atributem je značka vozu. Ta není však jediným faktorem, podle kterého si ženy kupují vozy. Čtvrtina žen preferuje vozy s nízkou spotřebou paliva. Ti, kteří podezírají ženy z toho, že jediným a rozhodujícím atributem při koupi vozu je barva, budou jistě překvapení, shodlo se na tom totiž pouze 2% dotázaných.
U žen vítězí celkem pochopitelně osobní vozy nad užitkovými. Nadpoloviční většina žen preferuje benzinové motory. Pětina oslovených žen pak motory naftové. Pouhé 4 % žen by si v případě volby vybraly vůz na zemní plyn.
Ženy nakupují vozy nejradši hotově. Pouze pětina žen by využila leasingu nebo si vzala úvěr.
Zdroj: anketa na www.zenavaute.cz
Nový komentář
Komentáře
wich — #27 Některé autoškoly to nabízejí, občas to někde na nějakém letáku zahlédnu.
V autě jsem bezstarostný spolujezdec, bezmezně důvěřující řidiči, a výše uvedenými věcmi se nezabývající.
Mám tedy určitou představu, jaké auto bych chtěla, kdybych měla ty možnosti, ale vzhledem k tomu, že řídit jsem dávno zapomněla, dopravní předpisy jsou dnes jiné, a provoz několikanásobně hustší než v dobách dřevních, kdy jsem si dělala řidičák, nechávám jej v šuplíku a jenom tu a tam se příležitostně s někým svezu.
Automat bych nechtěla.
Myslím, že by mě to řízení ani nebavilo.
molly — #24 Když jsem začínala, jezdilo se mi PŘÍŠERNĚ, když vedle mne seděl řidič
Přitom s kamarádkou neřidičkou pohoda. Pak jsem začala jezdit úplně sama a to bylo na učení nejlepší - zodpovědnost jen za sebe, klid, žádný trapas... Teď už jsem za ty roky "ostřílený kozák" a hodně fíglů se od přítele naučila, dokonce jezdíme na závody, tak už to neřeším. Ale ze začátku 


macamala — #23 A můžou vůbec autoškoly s automaty fungovat? Nemám s tím zkušnosti. Ale věřím, že pro začátečníky, hlavně vystrašené mladé holky je automat lepší pro snadné rozjezdy a větší orientaci na provoz, nikoli obsluhu auta
kareta — #25 No jo ,jenomže jak začnu kecat já,tak mi udělá přednášku proč udělal zrovna to co udělal, nebo že tady jet rychle může, atd. takže už jsem to omezila jen na tichá pípnutí typu: "Zpomal" nebo "cyklista"popř "jde tam školka" atd. při tom prošlapávám podlahu a přemýšlím u kterých příbuzných bude dětem lépe.
molly — #24 nebo významně mlčí?
Já to odnaučila manžela velmi rychle- jako spolujezdec jsem mu do toho taky začala kecat a byl klid
wich — #20 to já když jedu sama je všechno v pohodě (za 15. let ani škrábnutí- narozdíl od mé drahé polovičky),ale jak si vedle mne sedne manžel stává se ze mě naprostý idiot a to mi do toho zas tak moc nekecá,jen syčí
wich — #20 Tak jak jsem psala v č. 22 - podstatné je umět tu těžší variantu. Na lehčí se zvykne lépe. Autoškoly většinou učí manuál. Mám pocit (ale jen pocit), že pokud by člověk absolvoval celou autoškolu s automatem, tak by to měl v řidičáku v poznámce. Snad jsem to kdysi někde četla. Pak by si musel udělat jízdy s manuálem.
Jízdy s tatím jsem zkusila cvičně jen jednou, to stačilo
, pak už po čase byl jen spolujezdec.
krutipirko3 — #17 Přesně tak - jako začátečník jsem chtěla automat ze stejného důvodu jako ty, ale je lepší se naučit to těžší.
SStream — #18 jéje, měli jsme s přítulem 2 roky subarátko, to byla paráda. Bylo sice staršího data, ale ta spolehlivost, jistota.... Stále mi chybí ty bezrámové okna, byly parádní. Zvláště, když jistý ožralý kamarád si přišel k autíčku pokecata a automaticky si chtěl opřít ruce o rám okna (to bylo otevřené) a přeletěl nám přes dveře
macamala — #16 Mi je to tak nějak jedno. Já sednu do auta a jedu. Vždycky jsem měla manuál, teď mám na výběr obojí a je mi to skutečně jedno
krutipirko3 — #17 Já jsem měla smrt v očích, když vedle mě osmnáctileté začátečnice seděl můj otec - řidič z povolání a to teprve bylo peklo
Takže jsem se hooodně rychle naučila jezdit sama
Teď už na tu dobu vzpomínám s úsměvem
macamala — #16 Je to tak. Není nad možnost podřadit a někam vlítnout, do nějaké škvíry, obzvlášť v pražském provozu k nezaplacení.
Rozhodně naftu, nad 120kW, japonce, kombík
macamala — #14
taky to tak mám.
wich — #15 já automat nikdy neřídila, mluvím jen ze zkušenosti jiných...když jsem začínala jezdit, tak jsem po automatu toužila, neb jsem se bála sundat ruce z volantu, v očích smrt, na tacháči 30
. Ale ted po 10ti letech na silnici si nemůžu stěžovat a vůbec si neumím představit že by něco řadilo za mě, určitě by se to netrefilo do způsobu jak o mám ráda já

wich — #15 No automaty nejsou co bývaly,prý, ale já potřebuji ten kontakt, zařadit si ručně, pracovat s šaltr pákou.
macamala — #14 Moje auto s automatem si, když hodně zrychluji, podřazuje.
krutipirko3 — #8 Přesně tak, auto dostane při řazení "náboj", rozjede se a člověk může "vystřelit". Můj chlap by u auta s automatem maximálně trpěl. Otázkou zůstává to, že se začínají dělat elektromobily a hybridy, takže manuál bude jednou minulostí. To už si budu připadat jak v autíčku na pouti.
Vzhledem k tomu, že jsem začala řídit až na stará kolena (55), věděla jsem, že si to musím nějak ulehčit. Takže jsem sháněla jedině automat. A teď jsem fakt ráda. Navíc mám sekvenční řazení, takže když je potřeba, můžu si i přeřazovat. A můj přítel, který jezdil i profesionálně má taky automat. Je teda ale fakt, že kdybych teď najednou musela jet s manuální převodovkou, tak nevím,jestli bych to zvládla.
Před koupí auta jsme měli jasno ve značce, že chceme nafťák, pozink, důležité bylo stáří auta, bezpečnost, spolehlivost, taky prostornost. Všechny automatické převodovky jsme vyřadili - to nechceme. Až na konec jsem doufala , že to nebude ani červené ani bílé auto - tyhle barvy na autech nemám ráda.
Před koupí auta jsem měla jedinou podmínku - aby to byla nafta. A nakonec mám benzín.