Jistě už jste četli mé předchozí články o trampotách s ústavem, který sice penízky půjčí, ale hlavně si je bere od nás –  ústavem zvaným banka.

 

Když někomu nevyhovuje současný ústav, může samozřejmě zamířit do jiného a v předchozím si účet, s úlevou, zrušit.

 

Samozřejmě nic není zadarmo.

 

Jelikož jsem tento proces v nedávné době zažila, ráda se podělím o své zkušenosti.

 

Šla jsem do banky s úsměvem na rtech, protože jsem věděla, že jsem tam naposledy. Na řadu jsem přišla tak po dvaceti minutách.

 

Ani jsem si nezapomněla vzít občanský průkaz, kartičku a platební kartu, což je ke zrušení účtu třeba.

 

Za přepážkou byla docela sympatická pracovnice. Když se mě zeptala: „Jaké máte přání?“, s radostí jsem jí odpověděla, že si jdu u nich zrušit svůj běžný účet.

 

Nejdříve se trochu udiveně podívala (asi se jim to nestává každý den) a pak se zeptala „Proč?“. Zřejmě to vyplňují do jejich interních dokumentů…

 

Na účtě jsem měla už jen 308,43 Kč a myslela jsem, že by to mohlo stačit na vedení účtu a poté na jeho zrušení.

 

Už jsem věděla, že za zrušení účtu mi naúčtují jednorázový poplatek, a to 250,- Kč.

_______________________________

 

Poplatky za zrušení běžného účtu

                    u jednotlivých bank

 

HVB

400

ČSAS

300

RB

300

KB

250

Volksbank

250

eBanka

200

ČSOB

200

GE Capital Bank

200

Žiba

100

 

* Informace o poplatcích jsou použity ze sazebníků jednotlivých bank, které jsou k dispozici na Internetu. Údaje jsjou v korunách českých.

____________________________________________________________________________________

 

Paní za přepážkou jsem odevzdala svou platební kartu, kterou přede mnou znehodnotila. Pak jsem už jen dlouze podepisovala (vše ve dvojím vyhotovení samozřejmě) – odevzdání platební karty, zrušení povoleného debetu (který jsem vlastnila necelý rok a za jehož zřízení jsem tuším tenkrát platila 200,- Kč), žádost o zrušení mého účtu.

 

V bance jsem se dozvěděla, že účet mi zanikne až za 45 dní.

Sice jsem měla platební kartu, kde jsou umožněny pouze veškeré platby on-line, ale přesto je tento termín (zřejmě u všech bank) stanoven pro případné platby v zahraničí.

 

Samozřejmě během těch pětačtyřiceti dní se musí nadále platit poplatek za vedení účtu, což v této bance činí 61 Kč. 45 dní je 1,5 měsíce a v bance se platí poplatek vždy na konci měsíce. Pracovnice mi tedy vypočítala, že bych měla zaplatit ještě 2x za vedení účtu (srpen a září).

Pak už zbývá platit jen za výpisy (3,- Kč) a mělo by to být vše.

 

Jestli tedy počítám správně, tak na účtu bych měla mít cca 375 Kč, aby mi mohl v pořádku za 45 dní automaticky zaniknout.

 

V této částce je zahrnuto:             250,-                 jednorázový poplatek za zrušení účtu

                                                    61,-                 vedení účtu za srpen

                                                    61,-                 vedení účtu za září

                                                     3,-                  výpis z účtu

                                    ________________

                        Celkem:           375,- Kč                       

 

 

Na účtě mám tedy nyní 308,43,- Kč a v dohledné době se chystám ze svého nového účtu poslat jednorázový příkaz, abych to dorovnala k výsledné částce. Pošlu raději 100,- Kč, aby mě náhodou za nějaký čas neurgovali, že tam mám pár korun nedoplatek.

 

Pracovnice za přepážkou mi vysvětlila, že by bylo lepší, kdybych mohla po 45 dnech zajít znovu do banky a zeptat se, zda byl můj účet opravdu zrušen a nebyly s tím žádné potíže.

 

Tak uvidíme. 4. října = po uplynutí 45 dnů se jim tam asi ještě přijdu ukázat, ať mám (ale i oni) klid v duši. A bude po všem.

 

375,- Kč není málo peněz, ale pokud člověk není spokojen, stojí to za to!

 

Máte podobné zkušenosti ohledně zrušení účtu v bance?

 

Nebo jste se zatím ještě neodhodlali?

                     
Reklama