Svůj rodný kraj lidé poznávají nejrůznějšími způsoby. Někteří vyrazí jen tak s batohem a karimatkou, jiní si dopřejí zázemí penzionu nebo hotelu s all inclusive službami. Na první pohled by se mohlo zdát, že lidé volí tuto dovolenou, aby ušetřili. Květnový průzkum na vzorku 500 respondentů ale ukázal, že úspora rozhodně není tak důležitá. Finanční stránka hraje roli hlavně pro lidi s čistým příjmem do 20 000 Kč. Rozpočet na dovolenou nejvíce řeší mladí ve věku 18 až 24 let (67 % z nich) a utratí nejčastěji okolo 5 000 Kč. Naopak nejméně peníze řeší lidé mezi 25 a 34 lety (31 %). Tuzemská dovolená je tedy podle průzkumu pro Čechy přitažlivá mnohem víc, než by si leckdo mohl myslet.
Proč zůstat v Čechách?

Krásy vlasti o dovolené Češi rádi objevují hlavně proto, že tu je prostě hezky, chtějí vidět nová místa a seznamovat se s nimi. Pouze 7 % dotazovaných se vyjádřilo o dovolené ve svém rodném kraji jako o nouzovém řešení. Cestování po domovině často upřednostňují mladé rodiny s malými dětmi, lidé se změnou zdravotního stavu, jenž jim neumožní cestovat do zahraničí a ti, kteří mají touhu objevovat krásy naší vlasti.  Zajímavé je, že na zahraniční dovolenou jezdí více lidé z velkých měst (nad 10 000 obyvatel). Hlavně ti v posledním roce vyrazili jak na tuzemskou, tak na zahraniční dovolenou. Lidé z menších měst naopak volí jen jednu možnost a častěji zůstávají v Česku.
Jaká je typická dovolená?

Ta tuzemská nabízí mnoho vyžití. Vyrazit se dá k vodě, na hory nebo na poznávací výlety. Ty v loňském roce absolvovalo 65 % dotazovaných. Velice oblíbené jsou u nás cyklistické výlety, které nejčastěji podnikají lidé ve věku 25 až 34 let (41 %). Kromě klasického vybavení na dovolenou Češi čím dál tím víc používají GPS a také různé krokoměry a tepoměry, což souvisí s aktivním trávením volného času. Gagdety a různé vychytávky jsou stále spíše záležitostí technologických nadšenců. 

Než vyrazíte na dovolenou, nezapomeňte si pořídit správné a trendy vybavení.

Náš tip:

Více informací naleznete zde.

O průzkumu:

Realizátor: Behavio Labs na vzorku 500 respondentů v období 28. – 31. května 2019. Průzkum je reprezentativní na obyvatele ČR 18+. Zadavatel: Mall.cz
 

Reklama