Cestování přes zaplněné městské ulice není rozhodně žádný med, a to ani pohodlným automobilem.

Jako relativně levným a celkem přívětivým způsobem přepravy se jeví použití mopedu.
Jedná se o malý motocykl, který může řídit každý vlastník řidičského průkazu skupiny B (automobil) či Am a k jehož ovládání není potřeba větších znalostí  než oprášené vzpomínky na jízdní kolo.

Na našem trhu je poměrně široká nabídka mopedů, například kvalitní výrobky ze Slovinska.
V zemi, kde je tepleji než u nás, na těchto přibližovadlech potkáte kdekoho a za dobu, co se tamní výrobce vývojem motorů zabývá, nasbíral mnoho cenných zkušeností.

Toho si je vědom samozřejmě také český dovozce, a proto svým mopedům důvěřuje natolik, že se vsadil s redakcí motocyklových novin, že jejich stroje vydrží pracovat 48 hodin v jednom zátahu, aniž by na jejich motoru bylo vidět jakékoli opotřebení, či by snad dokonce přestal fungovat.
A protože od slov není daleko k činům, o posledním zářijovém víkendu již byla připravena trať, jezdci (známé osobnosti motocyklového sportu, motocykloví novináři, messengeři i obyčejní lidé) a dva mopedy.
Pro otestování se vyměřil 3 kilometrový okruh na Praze 11 a start dokonce odmávla sama starostka tohoto pražského obvodu paní Marta Štorfová.
Ta je používání mopedů nakloněna a svěřila se, že by se jí nějaký hodil pro přesun po svém okrsku, kde je značný nedostatek parkovacích míst.

Start proběhl v pátek 26. září v 16.00 hod a v neděli 28. září v 16.00 bylo již jasno, že jde o opravdu kvalitní mopedy. Vystřídalo se na nich 49 jezdců po dobu 48 hodin a do cíle dojely oba dva, navíc bez jakýchkoliv známek opotřebení.
Celkem mopedy najely necelé 4 000 kilometrů. Při dnešních cenách benzínu je přívětivá informace, že jejich spotřeba se pohybovala okolo 2 litrů naturalu/100 km (ovšem při takřka stálém držení plného plynu – normální spotřeba se pohybuje kolem 1,5 litru/100 km). Maximální cestovní rychlost je 45 km/h.
Vstřícná je také malá hmotnost, snadné parkování a pořizovací cena okolo 20 000 korun.