Jako relativně levným a celkem přívětivým způsobem přepravy se jeví použití mopedu.
Jedná se o malý motocykl, který může řídit každý vlastník řidičského průkazu skupiny B (automobil) či Am a k jehož ovládání není potřeba větších znalostí než oprášené vzpomínky na jízdní kolo.
Na našem trhu je poměrně široká nabídka mopedů, například kvalitní výrobky ze Slovinska.
V zemi, kde je tepleji než u nás, na těchto přibližovadlech potkáte kdekoho a za dobu, co se tamní výrobce vývojem motorů zabývá, nasbíral mnoho cenných zkušeností.
Toho si je vědom samozřejmě také český dovozce, a proto svým mopedům důvěřuje natolik, že se vsadil s redakcí motocyklových novin, že jejich stroje vydrží pracovat 48 hodin v jednom zátahu, aniž by na jejich motoru bylo vidět jakékoli opotřebení, či by snad dokonce přestal fungovat.
A protože od slov není daleko k činům, o posledním zářijovém víkendu již byla připravena trať, jezdci (známé osobnosti motocyklového sportu, motocykloví novináři, messengeři i obyčejní lidé) a dva mopedy.
Pro otestování se vyměřil 3 kilometrový okruh na Praze 11 a start dokonce odmávla sama starostka tohoto pražského obvodu paní Marta Štorfová.
Ta je používání mopedů nakloněna a svěřila se, že by se jí nějaký hodil pro přesun po svém
Start proběhl v pátek 26. září v 16.00 hod a v neděli 28. září v 16.00 bylo již jasno, že jde o opravdu kvalitní mopedy. Vystřídalo se na nich 49 jezdců po dobu 48 hodin a do cíle dojely oba dva, navíc bez jakýchkoliv známek opotřebení.
Celkem mopedy najely necelé 4 000 kilometrů. Při dnešních cenách benzínu je přívětivá informace, že jejich spotřeba se pohybovala okolo 2 litrů naturalu/100 km (ovšem při takřka stálém držení plného plynu – normální spotřeba se pohybuje kolem 1,5 litru/100 km). Maximální cestovní rychlost je 45 km/h.
Vstřícná je také malá hmotnost, snadné parkování a pořizovací cena okolo 20 000 korun.
Nový komentář
Komentáře
stasa: Určitě někdo do panelákové kolárny, nebo do vlastního sklepa. Mezi auty by ho snad nechal jen šílenec.
Ťapina: já vůbec nehcháou ty kluky, kteří jezdí jako messengři, právě na kolech nebo mopedech akličkují mezi auty a tramvajemi, umřela bych hrůzou
A kde takový moped ve měste, třeba na sídlišti parkovat. Už vidím co by z něho zbylo do druhého dne.
Ťapina: Taky si netroufám po městě na kole, naštěstí mám to malé autíčko. Pořádně jezdit tě naučí jen praxe.
Kdybych bydlela na vesnici, tak nezaváhám ani chvilku, do města bych si s tím netroufla, stejně jako si netroufnu na kole. To spíš nějaké menší auto a naučit se pořádně jezdit, to bych potřebovala.
Neumím jezdit pořádně ani na kole, natož pak na mopedu.
no, snad ho někde po cestě potkám...
to je paráda... myslela jsem že už vymizely...
klasické vozítko...
kdo by neznal moped...
Taky to byl můj sen, ale se 3 dětma a nákupama.
Jo,nějaký dobrý moped by se mi hodil,řidičák mám ,ale na kole jsem už nejela xxx let.
Do města sice praktické, ale bez dětí a nákupních tašek.
ALe je to pro mě stejně lákavé poježděníčko
je to fajn určitě taková vecička,ale bohužel znám naše tamní spoluobčany, takže by mi určitě do 15 minut i před úřadem zmizel. Kolo parkuji nejlépe v kuchyni, ze sklepa již 2xodcizeno....
emma: je, to jsem blbě napsala, on jel v proudu, co odbočoval vlevo a ona tam najela , protože ho neviděla...prostě i policajti řekli, že to byla její vina, ona se hájila, že ho neviděla
kubikm: no, že řidička odbočovala vlevo, tak tam asi byla křižovatka, a v tý se předjíždět nesmí, takže to byla spíš jeho vina, ne?
Já radši jezdím
je to bezpečnější.
blesksoft: mého synovce takhle 2x sundali z motorky, jednou řidička, v okamžiku, kdy jí předjížěl zahnula vlevo, podruhé na křižovatce, řidič odbočující vlevo nedal přednost směru na přímo - víte co myslím - oba se hájili tím, že ho neviděli
na velké motorce
Když ti řidiči z aut na motocyklysty úplně kašlou a objížděj je pár centimetrů od nich. Vždycky mám husí kůži když to vidím.