Ministr školství Ondřej Liška uvažuje o zrušení známek z chování, děti se jich prý již nebojí. Prý rozhodl známky posoudit a pak uvidí. Konkrétní představy ale zatím nemá...
Ministr školství Ondřej Liška (SZ) uvažuje o zrušení známek z chování, děti se jich prý již nebojí. Píše o tom dnešní MF Dnes.
Ministr se prý rozhodl známky posoudit a potom se rozhodne, co dál. Konkrétní představy zatím ministr nemá, ale záměr podle deníkem oslovených učitelů, dětí a rodičů vzbudí velké diskuse.
Problémem je, že děti (nejen) z problémových rodin si ze špatných známek většinou nic nedělají. Pro učitele je však zhoršená známka z chování jedna z mála možností, jak se vůči žákům vymezit. "Snížené známky z chování jsou nástrojem, jak děti zpacifikovat za různé věci, jako je šikana, xenofobní nadávky nebo třeba pozdní příchody," říká například učitelka gymnázia Nad Kavalírkou v Praze Karolína Mühlová.
Ministr zatím neřekl, jaké jiné možnosti žáky potrestat by školám zbyly, podle psychologů je totiž třeba špatné chování trestat.
Jste pro zrušení známek z chování? Jaký navrhujete postup vy?
Reklama
Reklama
Nový komentář
Přispět do diskuze můžete po ZAREGISTROVÁNÍ a
PŘIHLÁŠENÍ,
nebo přihlášení přes Facebook
Přihlášení
Komentáře
OlgaMarie
Meander: Připomeň mi to někdy, až mi bude smutno. Když ti to nepopíšu, alespoň si na to vzpomenu.
Meander
Tleskám gentianě. To bylo prozíravé s tím novynářem. Aspoň člověk vidí, že je čten
Meander
OlgaMarie: A zač mu dala tu dvojku z chování?
FAXÍK
proč rušit známky z chování? oni si zruší stejně co chtějí
Monicicinka
taky jsem měla dvojku z chování, no a co?
OlgaMarie
P. S. Ten spolužák vystudoval jadernou fyziku.
OlgaMarie
jajynka: Já měla na střední 2x dvojku z chování a věděla jsem za co. Bylo hezky, šla jsem se koupat, řekla jsem pravdu a bylo. Kdybych si podškrábla omluvenku, hodiny bych měla omluvené. Když třídní na spolužákovi vyzvídal, zač mu dává kolegyně dvojku z chování (odmítla to prý na konferenci vysvětlit), celá třída řvala smíchy. Ten dialog by se musel slyšet i třídní měl co dělat zachovat si tvář.
gentiana: no tyvoe Jestli mi děti někdo ze školy vrátí, abych si je učila sama, tak se půjdu houpat na višeň
jajynka
gerda - č.7: perfektní!!!! Dokud se děti nebudou alespoň trošku obávat přijít domů s poznámkou nebo se sníženou známkou z mravů, tak to hodnocení je k ničemu. Syn studuje ve druháku na elektroprůmce a to co jsem slyšela na třídní schůzce od jejich třídního (mmch velmi velmi příjemný člověk), mě uzemnilo. Jo je to sice dosti otřepaná fráze, ale za našich dob jsme si ve škole nedovolili ani zlomek toho, co "robátka" předvádějí dneska. Nechtěla bych učit... Prostě kdyby dítě doma dostalo po papuli (samozřejmě oprávněně) a neslyšelo, že paní učitelka je blbá, bylo by jinak. Dnešní mládež nemá v drtivé většině žádnou úctu k autoritám. Jenže co pak z těchhle fracků vyroste, je u Boha
ToraToraTora
Kdo se bojí známek z chování??? pokud vím, tak v drtivé většině případů měli všichni jedničky a pokud už někdo vyfasoval zhoršenou známku, tak byly vyčerpány všechny důtky a napomenutí a byl to většinou takový grázl, že jsme litovali, že lze udělit jen trojku
átéčko
Novynář 1*
monacha
No co.... však je to utvořeno od novy. Povedená slovní hříčka
pajda
gentiana: novynář je geniální
Problém je, že se děcku nedá v podstatě nic udělat...a trest za zanedbání povinné péče se už taky prakticky nedává, a to ani v případě, že rodiče tu péči opravdu zanedbávají.
Dvojka z chování je ptákovina, do doby dokončení té školní docházky, kterou si děcko vymyslelo (včetně SŠ), jej prakticky nelze vyloučit, tak co chcete dělat? Už jsem tady myslím, psala, že když jsme zkusili vyloučit učnici, která kradla na pracovišti (v samoobsluzte), a to opakovaně, byla nám vrácena na školu s odůvodněním, že pracoviště bylo špatně zajištěno. Prý máme sámošku (šlo o Globus) mít zajištěnou tak, aby se podobné případy nemohly nestát...a i kdybchom ji vyloučili, obratem ji vezmou jinde. Jeden takový vyloučený pro podvody v omlouvání absencí a chování se nám po pár letech vrátil jako asistent nového ředitele - sice neměl ani učňák, ale zato byl jeho synovec.
gerda
Lindaa: gerda: však novinář musí být tvrďák, jinak neobstojí, pravdu píše Gentiana!
gerda
Pravda je, že ze známek si děti nedělají vůbec nic. Otázka je, co se za zrušené známky z chování vymyslí náhradou. Možná by bylo lepší pouvažovat, co s dětmi ve školách obecně, tedy jejich chováním vůbec. Známky ani tresty nic nevyřeší, dokud budou dětičky jako urvané ze řetězu a budou navíc cítit podporu svých rodičů. Učitelům není co závidět.
ifulinkaa
gentiana: novynáři je pravda,že pokud dneska dítě dojde s dvojkou z chování,ještě se tím chlubí,jak umí deptat učitele a oni na něj mohou jen cárem papíru.já bych zavedla tělesný tresty ( to by asi nešlo-ale rákoska jako v Obecné škole by někdy prospěla) nemají to lehký,ale nenapadá mě,jak děcka přinut ke slušnému chování,protože jsou stále více drzejší,oprsklejší a surovější
Lindaa
gentiana: já vím, zes psala ve vzteku, ale stejne je ten tvrdý novinár MOC pekný
gentiana
Krucinál, naučte se číst nebo psát nebo obojí. Nebo to aspoň opište odněkud, kde to umí líp než vy. Liška pravil cosi ve smyslu, že známky z chování jsou vesměs ignorovány, takže by nebylo od věci zamyslet se, jestli jejich existence má smysl. Ale že chápe jejich tradici.
"Ministr zatím neřekl, jaké jiné možnosti žáky potrestat by školám zbyly, podle psychologů je totiž třeba špatné chování trestat. " Hm, že ministr už předhodil k přinejmenším diskusi, pokud ne ke zpracování, věci jako že se zruší povinná školní docházka a zavede pouze povinné vyučování, takže bude spratka možno vyloučit a ať se teda rodiče postaraj, když ho neumí vychovat, toho si jako psychologové a novynáři nevšimli, protože jim to nikdo nevytesal dlátem do čela?
Nový komentář
Komentáře
Meander: Připomeň mi to někdy, až mi bude smutno. Když ti to nepopíšu, alespoň si na to vzpomenu.
Tleskám gentianě. To bylo prozíravé s tím novynářem. Aspoň člověk vidí, že je čten
OlgaMarie: A zač mu dala tu dvojku z chování?
proč rušit známky z chování? oni si zruší stejně co chtějí
taky jsem měla dvojku z chování, no a co?
P. S. Ten spolužák vystudoval jadernou fyziku.
jajynka: Já měla na střední 2x dvojku z chování a věděla jsem za co. Bylo hezky, šla jsem se koupat, řekla jsem pravdu a bylo. Kdybych si podškrábla omluvenku, hodiny bych měla omluvené. Když třídní na spolužákovi vyzvídal, zač mu dává kolegyně dvojku z chování (odmítla to prý na konferenci vysvětlit), celá třída řvala smíchy. Ten dialog by se musel slyšet i třídní měl co dělat zachovat si tvář.
hmmm... takovýmhle debatám se říká jeden o voze druhý o koze
http://www.msmt.cz/pro-novinare/znamky-z-chovani-se-rusit-nebudou
gentiana: no tyvoe
Jestli mi děti někdo ze školy vrátí, abych si je učila sama, tak se půjdu houpat na višeň
gerda - č.7: perfektní!!!!
Dokud se děti nebudou alespoň trošku obávat přijít domů s poznámkou nebo se sníženou známkou z mravů, tak to hodnocení je k ničemu. Syn studuje ve druháku na elektroprůmce a to co jsem slyšela na třídní schůzce od jejich třídního (mmch velmi velmi příjemný člověk), mě uzemnilo. Jo je to sice dosti otřepaná fráze, ale za našich dob jsme si ve škole nedovolili ani zlomek toho, co "robátka" předvádějí dneska. Nechtěla bych učit... Prostě kdyby dítě doma dostalo po papuli (samozřejmě oprávněně) a neslyšelo, že paní učitelka je blbá, bylo by jinak. Dnešní mládež nemá v drtivé většině žádnou úctu k autoritám. Jenže co pak z těchhle fracků vyroste, je u Boha
Kdo se bojí známek z chování??? pokud vím, tak v drtivé většině případů měli všichni jedničky a pokud už někdo vyfasoval zhoršenou známku, tak byly vyčerpány všechny důtky a napomenutí a byl to většinou takový grázl, že jsme litovali, že lze udělit jen trojku
Novynář
1*
No co.... však je to utvořeno od novy. Povedená slovní hříčka
gentiana: novynář je geniální
Problém je, že se děcku nedá v podstatě nic udělat...a trest za zanedbání povinné péče se už taky prakticky nedává, a to ani v případě, že rodiče tu péči opravdu zanedbávají.
Dvojka z chování je ptákovina, do doby dokončení té školní docházky, kterou si děcko vymyslelo (včetně SŠ), jej prakticky nelze vyloučit, tak co chcete dělat? Už jsem tady myslím, psala, že když jsme zkusili vyloučit učnici, která kradla na pracovišti (v samoobsluzte), a to opakovaně, byla nám vrácena na školu s odůvodněním, že pracoviště bylo špatně zajištěno. Prý máme sámošku (šlo o Globus) mít zajištěnou tak, aby se podobné případy nemohly nestát...a i kdybchom ji vyloučili, obratem ji vezmou jinde. Jeden takový vyloučený pro podvody v omlouvání absencí a chování se nám po pár letech vrátil jako asistent nového ředitele - sice neměl ani učňák, ale zato byl jeho synovec.
Lindaa: gerda: však novinář musí být tvrďák, jinak neobstojí, pravdu píše Gentiana!
Pravda je, že ze známek si děti nedělají vůbec nic. Otázka je, co se za zrušené známky z chování vymyslí náhradou. Možná by bylo lepší pouvažovat, co s dětmi ve školách obecně, tedy jejich chováním vůbec. Známky ani tresty nic nevyřeší, dokud budou dětičky jako urvané ze řetězu a budou navíc cítit podporu svých rodičů. Učitelům není co závidět.
gentiana: novynáři
je pravda,že pokud dneska dítě dojde s dvojkou z chování,ještě se tím chlubí,jak umí deptat učitele a oni na něj mohou jen cárem papíru.já bych zavedla tělesný tresty ( to by asi nešlo-ale rákoska jako v Obecné škole by někdy prospěla) nemají to lehký,ale nenapadá mě,jak děcka přinut ke slušnému chování,protože jsou stále více drzejší,oprsklejší a surovější
gentiana: já vím, zes psala ve vzteku, ale stejne je ten tvrdý novinár MOC pekný
Krucinál, naučte se číst nebo psát nebo obojí. Nebo to aspoň opište odněkud, kde to umí líp než vy.
Liška pravil cosi ve smyslu, že známky z chování jsou vesměs ignorovány, takže by nebylo od věci zamyslet se, jestli jejich existence má smysl. Ale že chápe jejich tradici.
"Ministr zatím neřekl, jaké jiné možnosti žáky potrestat by školám zbyly, podle psychologů je totiž třeba špatné chování trestat. " Hm, že ministr už předhodil k přinejmenším diskusi, pokud ne ke zpracování, věci jako že se zruší povinná školní docházka a zavede pouze povinné vyučování, takže bude spratka možno vyloučit a ať se teda rodiče postaraj, když ho neumí vychovat, toho si jako psychologové a novynáři nevšimli, protože jim to nikdo nevytesal dlátem do čela?
* tomu