Píše se rok 2010.
Paní učitelka: Aničko, řekni nám, co má udělat žena, když muž „zaleze do své jeskyně“?
Anička: Prosím, musí ho nechat na pokoji, protože muž právě promýšlí nějaký problém a nechce být rušen. Naše maminka to tak dělá.
Paní učitelka: Správně, Aničko, když je muž zaskočen a má nějaké potíže, vyhledává klid. A co naopak potřebuje žena, když má nějaké problémy a neví si rady? Také zalézá do ústraní, aby se s nepěknými myšlenkami vyrovnala sama?
Hlásí se Toníček: Žena nechce být sama. Potřebuje se vypovídat. Pak se jí uleví. Tím, že to poví nahlas, tak jí to prospěje. A je ráda, když jí muž naslouchá. To jí často stačí.
Paní učitelka je spokojená: Velice dobře, děti. Vypadá to, že jste učivo dobře zvládly. Příště si napíšeme test. Tentokrát to bude z kapitoly: Žena a muž řeší společné problémy rozdílně...

Připadá vám to přitažené za vlasy? Svým způsobem to tak je, svým způsobem není. Mně osobně by se líbilo, kdyby se děti ve škole učily mezilidským vztahům. Klidně už na základní škole. Je to pořád lepší, než se oženit či vdát a pak si teprve uvědomit, že ženy a muži jsou z různých planet.

Může se stát, že se okolo nás batolí dvě malé děti, procházíme manželskou krizí, kdy hrozí rozvod, a prokousáváme se teprve druhou kapitolou knihy o vztazích mezi mužem a ženou. A přitom nevycházíme z úžasu, jak málo toho o druhém pohlaví, byť máme dvě dítka, vlastně víme..:))

Nepamatuji si, že bych řešila v dospělosti častěji kvadratickou rovnici nebo integrály (pokud vůbec) ve srovnání s tím, do jakých kvadratických problémů se člověk namontuje, když sice druhého miluje, ale jaksi opomene, že chlapi jsou sice taky lidi (často báječní), ale přeci jen - jsou z jiného těsta...

A tak se děti dál učí ve školách letopočty, chemické vzorce, skupenství květů a jiné věci, zatímco to podstatné, tedy mezilidské vztahy, do nichž v dospělosti vstoupí každý, chtě nechtě, jdou stranou. Co je komu platné, že byl premiant už od první třídy, když si pak neporadí s banální manželskou rozepří a neumí se hádat konstruktivně, jak radí odborníci...

Já osobně bych se moc přimlouvala za to, aby na školách ubylo biflování a aby se děti naučily to, co budou v životě skutečně potřebovat...