gucci.jpg

Foto: Profimedia

Nová kolekce italské značky s názvem Gucci Tiger byla odhalena začátkem tohoto měsíce a nabízí široký výběr konfekce a doplňků s různými motivy tygra. Na fotografiích kampaně můžeme vidět modely, kteří na sobě mají kolekci vyrobenou pro muže i ženy, povalující se na gauči, popíjející čaj. A přitom kolem sebe mají tygry. Značka k jednomu z příspěvků na Instagramu, kde prezentuje kolekci, napsala, že příroda a divoká zvěř jsou pro společnost Gucci velice důležité, protože se v únoru 2020 značka připojila k The Lion’s Share Fund, iniciativě shromažďující finanční prostředky na ochranu ohrožených druhů a jejich přirozeného prostředí.

Gucci také zmiňuje, že třetí strana, organizace pro dobré životní podmínky zvířat American Humane, kontrolovala focení, na kterém byla zvířata přítomná, a ověřila, že žádné nebylo zraněno. „Tygři byli vyfotografováni a nafilmováni v odděleném bezpečném prostředí v souladu se zásadami Gucci a poté uvedeni v kampani,“ zmiňuje módní gigant.

FotoJetd.jpgFoto: Profimedia

V komentářích však lidé poukazovali na to, že použití skutečných tygrů není správné a že tyto ohrožené druhy nelze používat jako doplňky. „Není v pořádku mít v reklamě divoká zvířata,“ poznamenal například jeden z komentujících. „Pokud nepoužíváte kožešinu, přestaňte používat divoká zvířata v marketingu. Kolekce je krásná, ale skutečný tygr v ní nikoliv,“ píše další.

Kampaň se dokonce nelíbí ani organizaci World Animal Protection (WAP), která kritizovala značku za oslavování zvířat v zajetí. Nezisková organizace na Facebooku napsala: „Tím, že módní kampaň značky Gucci zobrazuje tygry jako pouhé fotografické rekvizity, povzbuzuje spotřebitele, aby s nimi zacházeli stejně škodlivým způsobem. V zajetí žije více tygrů, než je 3900, kolik jich zbývá ve volné přírodě.“


 

Zdroje: Instagram Gucci, Facebook World Animal Protection