Tomuto problému se rozhodli značka Always spolu s českou modelkou Veronikou Kašákovou čelit a zároveň na něj upozornit. Od začátku února až do poloviny března bude probíhat kampaň #NenechSiToUjit, která má za cíl dívkám v případné nelehké situaci pomoci a zajistit jim dostatek hygienických potřeb. Kampaň může každý podpořit nákupem vložek značky Always od 1. února do 15. března.

V mnoha zemích včetně Česka je menstruace stále tabu, což s sebou nese řadu negativních důsledků. Dívky, které při kupování menstruačních vložek navíc naráží na finanční bariéru, mohou být často nepříjemně konfrontované a nepochopené. Mohou se dokonce dostat do situace, kdy jsou nařčené z toho, že školu zameškávají bezdůvodně a záměrně. To však může významně ovlivňovat jejich sebedůvěru.

Menstruace je nedílnou součástí života každé ženy. Je logické, že se chce každá dívka zároveň cítit sebevědomě a komfortně. Otázkou je, jak se rodina a nejbližší okolí dívky staví k období dospívání dívky, k jejímu tělu, k periodě. Pokud se s tématem menstruace a tělesné změny nepracuje, nemluví se o něm, v domácím prostředí chybí přijetí, mohou u některých dívek vznikat úzkosti, pocity méněcennosti či studu nebo zkrátka nejistota ohledně vlastního těla. Snadno se pak může stát, že dívka zůstává doma, straní se společnosti, tedy i školní docházky, což může vyústit v četné psychické a sociální obtíže nebo komplikované zařazení se do kolektivu vrstevníků,“ říká psycholožka Mgr. Kristýna Kopečná.

Značka Always už mnoho let podporuje dívky na celém světě. Dodává jim odvahu, sebedůvěru a v tomto případě také potřebnou pomoc. Po úspěchu dlouhodobé kampaně Always #LikeaGirl nyní společnost přichází s novým projektem #NenechSiToUjit. Ambasadorem celého projektu je modelka Veronika Kašáková.

Cítit se sebevědomě a přirozeně je ideálním stavem každého z nás. Jako žena pak cítím, že právě v době ženské menstruace je potřeba a touha cítit se v pohodě ještě intenzivnější. V době periody jsme přeci jen o trochu zranitelnější a citlivější, a právě proto bych si přála, aby ženy držely při sobě a dokázaly si pomoci. Tímto projektem společně pomůžeme těm dívkám a ženám, které se kvůli své nepříznivé finanční situaci komfortně cítit nemohou," říká ke spolupráci Veronika Kašáková.

Lidé po celé České republice mohou koupí dámských vložek pomoci těm dívkám, které pomoc opravdu potřebují. Za každý nákup jednoho balení vložek Always, značka věnuje jednu vložku do toho projektu. Pomoci lze také sdílením fotografie na libovolné téma na sociálních sítích – na Facebooku a Instagramu. Za každou sdílenou fotografii, označenou hashtagy #NenechSiToUjit #Always, v období od 1. února do 15. března, daruje Always jednu vložku školou povinným dívkám v nouzi.

Jako společnost, která každý den podporuje ženy po celém světě, chceme nyní hovořit o pubertě, budování důvěry, o postavení žen ve společnosti a jejich právu na vzdělání. Menstruace patří do života každé ženy, neměla by to být věc, která dívkám například neumožní setkání s přáteli nebo zkomplikuje školní docházku,“ říká Adrianna Harasymowicz, brandová manažerka kategorie Procter & Gamble pro střední Evropu.

Po skončení projektu v půlce března bude celá sbírka vyhodnocena a vytěžené prostředky značka Always věnuje vybraným studentkám a žákyním. Dívky, které pomoc potřebují, vyberou zaměstnanci konkrétních škol, například jejich učitelé či školní poradci. Dívky získají zásobu produktů Always na jedno pololetí.

*Online průzkum provedený v roce 2018 jménem společnosti P&G na skupině 301 žen ve věku 18-24 let.

Reklama