Únavu lidé nejčastěji zahání kávou, zeleným čajem, sladkostmi nebo neustálým uzobáváním drobných pochutin. Pokud to ale s ponocováním přeháníte a chodíte spát hluboko po půlnoci, připravte se na to, že takový režim bude mít neblahý vliv na mnoho věcí. Změní se vám nálada, a rozhodně ne k lepšímu, ztratíte schopnost kreativity, inspirace a nápadů, s vaším správným úsudkem to půjde dolů, ztratíte pozornost, budete citově nevyrovnané a vaše pracovní výsledky nebudou stát za nic. V neposlední řadě se spánkový deficit podepíše na vaší váze a kvalitě pleti. 

Spát minimálně sedm až osm hodin denně je proto potřeba. Nikoliv však na etapy a v průběhu dne, ale kvalitně, v klidu a doma v posteli nebo rušivých podnětů. 

Foto: Shutterstock

Vytvořte se spánkové návyky

Období home officů a většího trávení času doma vede k tomu, že lidé vypadnou ze své standardní rutiny - vstávání na budík, odchod do práce, návrat domů ve večerních hodinách a odchod do postele v normální čas, díky němuž je možné opět ráno vstát čerství a odpočatí. Ani doma proto na zdravé návyky nezapomínejte. 


Foto: Shutterstock

  • Vstávejte vždy ve stejnou hodinu
    Ranní vstávání je důležité pro nastavení biologických hodin a zároveň klíčem k dosažení zdravého spánkového režimu. Vstávaly jste před karanténou v půl sedmé? Vstávejte tak i nyní! 
  • Neponocujte
    Režim také znamená najít si ideální čas, kdy ulehnete ke spánku. Tak jako rodiče vedou své děti k tomu, aby chodily spát v danou hodinu, i vy se naučte tento návyk praktikovat. 
    Pokud teď ponocujete, připravte se, že vás čeká dlouhé počítání oveček, ale věřte, že si vy i vaše tělo brzy a rádi zvyknete. 
  • Nenoste si práci do postele
    Spíte ráno dlouho a pak resty doháníte ještě v noci v peřinách? Na to rychle zapomeňte a práci nechte za dveřmi ložnice. Raději si před spaním sepište seznam úkolů, které vás budou čekat následující den a pak už nechte mozek odpočívat. 
  • Nekoukejte do telefonu nebo tabletu
    Modré světlo škodí a nutí mozek neustále pracovat. Chcete-li spát kvalitně, vypněte veškerou elektroniku. Raději před spaním čtěte, meditujte nebo si zkrátka užijte po celém dni klid a ticho. 
  • Vyhněte se alkoholu a sladkostem
    Dát si večer po práci skleničku vína není nic špatného. Pravdou je, že po alkoholu většina lidí spí jako miminko, ale o kvalitně nemůže být řeč. Spánek je kvůli tomu lehčí a fáze REM spánku kratší. 
    Na kvalitu spánku má také vliv příjem cukru, který před ulehnutím zkonzumujete. Ten tělu dodá příliš mnoho energie, což vede k tomu, že nebudete moci usnout. Pokud máte přece jen hlad a bez svačinky se neobejdete, sáhněte po hrsti oříšků, plátku šunky nebo třeba kousku sýru. 

Foto: Shutterstock

Také si přečtěte:

Reklama