Doba koronavirová spojila mnoho lidí a dala vzniknout myšlence podpory místních podnikatelů, českých značek a českých designérů. Jejich činnost a produkty totiž za naše nákupy stály, a nadále stojí. 

S čistým svědomím mohu sama říci, že už dávno smutnou náladu a jiné emoční rozmary neřeším bezmyšlenkovitým nákupem oblečení, doplňků, bot nebo kosmetiky v módních nebo kosmetických řetězcích. Ano, občas mi to “ujede”, ale věřím, že investice do věcí, které jsou jedinečné, mají myšlenku, duchu a příběh, je daleko lepší, než jít s konzumním davem. 

Toto jsou značky, které já osobně mohu jedině doporučit. Pro to, jaké jsou, kdo za nimi stojí nebo jak a s čím pracují. 
Věřím totiž, že se malá či větší investice do nich, rozhodně vyplatí. Důkazem bude třeba fakt, že vám budou dělat radost nejednu sezonu. 

Bonclé. Pro ženy, které nechtějí splynout s davem


Foto: Bonclé

Kabelky Bonclé patří do kategorie doplňků, které učarují milovnicím haute couture i ženám, které si nepotrpí na žádnou „nálepku“. Zato spolehlivě dokážou rozpoznat originalitu, kvalitu a dobrou investici. Jejich autorkou je česká designérka Petra Šafářová, která povýšila kabelku na umělecké dílo vytvořené přímo pro jeho majitelku. Ve svém jedinečném konceptu kombinujícím design, umění a módu dokonce zašla tak daleko, že její kabelky se v momentu, kdy je odložíte z ruky, mění na nepřehlédnutelný interiérový doplněk. 
„Jedná se zcela jednoznačně o objekty, které spadají do oblasti „niche”. Nikdy jsem nechtěla vytvářet mainstream, nechci dělat kompromisy, jakmile přijde na kvalitu zpracování a originalitu designu. Naopak chci, aby se tento svět stal i světem každé ženy, která bude jednu z mých kabelek vlastnit.,“ říká autorka Petra Šafářová.

Mooyyy. Šperky inspirované jógou, védskou filosofiií i šampaňským


Foto:  Mooyyy

Zakladatelem značky Mooyy je Tomáš Zempliner, jemuž se líbila myšlenka, aby v sobě každý šperk nesl nějaké poselství. Ze začátku to bylo spojení s jógou. Prstýnky a další šperky, které navrhla Lucie Koldová, v sobě nesly nejen symboliku jógy, ale také větvení nebo mužský a ženský princip. Svou vlastní kolekci pro značku navrhla také např. Mirka Talavašková, Natálie Vicenová, anebo zcela nově také česká designérka Anna Marešová.
„Udělat si svůj šperk bylo moje takové malé tajné přání. Když mě značka MOOYYY s návrhem spolupráce oslovila, abych pro ni navrhla kolekci šperků, ráda jsem na spolupráci kývla. Nejsem ten typ designéra, který by chodil do lesa, aby se inspiroval přírodou. Zajímají mě spíše praktické věci a mechanismy, které fungují; jako třeba drátek ze šampaňského, který je zcela subtilní je zároveň dost silný na to, aby udržel špunt s natlakovanou tekutinou,“ popisuje Anna svou kolekci inspirovanou oblíbeným nápojem. 

Lab-grown diamanty. Šetrné k přírodě i peněžence


Foto: Tiami

Seznamte se s Gabrielou Dědičovou, ženou, která jako první představila v České republice takzvané syntetické neboli lab-grown diamanty
Ikdyž se u nás tyto diamanty objevily teprve nedávno, tak historie laboratorní výroby těchto kamenů sahá až do roku 1954. Oproti těženým diamantům mají řadu výhod, mezi hlavní se počítá, že jsou šetrnější k životnímu prostředí a uměle pěstované diamanty jsou výsledkem společensky odpovědné práce, takže na nich nelpí podezření z porušování lidských práv. Lab-grown diamanty mají třpyt a brilanci stejnou jako přírodní kameny. Jsou identické nejen po optické stránce, ale i po stránce chemické a strukturální. Jejich cena je pak o 30% nižší.
„Ve špercích používáme laboratorně pěstované diamanty, o kterých jsme přesvědčeni, že jsou šetrnější k naší planetě. Dárkové krabičky vyrábíme z biologicky plně odbouratelného materiálu jako je kukuřičný, bramborový škrob či cukrová třtina. Tiskneme si je sami na 3D tiskárně. Používáme certifikáty pravosti, které jsou vyráběné z recyklovaného plastu, a také přepravní obaly jsou vyrobené z plně recyklovatelného materiálu,“ vysvětluje Gabriela Dědičová.

Kinoko. Legíny pro každý zadek


Foto: Kinoko

Majitel a zakladatel úspěšné firmy s dárkovými předměty Albi Antonín Kokeš se před 6 lety rozhodl vybudovat síť řemeslných pekáren Antonínovo pekařství, o kterých je známo, že zákazníci pekařům vidí přímo pod ruce. A se stejnou energií a nadšením se pustil tentokrát na módní pole a v dubnu 2020 tak spatřila světlo světa nová česká značka sportovního oblečení Kinoko. Hlavními hrdinkami mezi produkty jsou legíny, co ženám padnou jako druhá kůže a jsou k mání ve třech materiálech a čtyřech různých střizích. Celý sortiment pak doplňují také sportovní podprsenky, šortky, trika a tílka či jógamatky.
„Někdy je potřeba dát si do těla a být po tréninku KO. Mnohem častěji však toužíme být OK. Do sportu chceme vrátit ženskost. Hýbat se pro svobodu, pro endorfiny, protože chceme, ne protože musíme. Najít sebevědomí a dobrý pocit z vlastního těla, třeba i díky perfektně sedícím střihům pro každou postavu. Vyvinuli jsme proto legíny, které s námi zvládnou cokoliv – od zenové meditace až po výstup na Sněžku,” definují Kinoko samotní tvůrci.

Almara soap. Mýdla vytvořená s láskou


Foto: Almarasoap

Pokud tuto značku neznáte, je načase to napravit, Mýdla Almara Soap jsou dokonalá, voňavá a umělecká díla, která by neměla chybět v žádné koupelně. 
Přírodní mýdlo vyrobené metodou za studena - čili smícháním zásady (dříve potaše vyrobené z dřevěného popela, v moderní době louhu) s olejovou směsí spolu s dalšími přísadami a následným ztuhnutím ve formě - je tradiční produkt, který lidé používají už od nepaměti. Takové mýdlo obsahuje přirozeně vzniklý glycerin a také nezmýdlitelné oleje, které spolu s přidanými ingrediencemi pečují při mytí o pokožku a na rozdíl od komerčních, levných a glycerinových mýdel ji nevysušují. Sami poznáte, že při mytí přírodním mýdlem vyrobeným touto metodou budete mít pokožku vyživenou, jemnější a kvalitní a nebudete potřebovat tělová mléka a krémy.
Kromě mýdel v portfoliu značky naleznete také oleje, balzámy, masky, anebo scruby, na kterých si snadno vyvinete závislost. 

„V Almara Soap se snažíme, aby po našich výrobcích nezůstala, kromě příjemných zážitků, v přírodě ani stopa. Tuhá mýdla, která se do posledního kousku vymydlí, vkládáme do papírových pytlíčků, kosmetiku do skleněných nádob, které je pak možné využít v kuchyni, koupelně nebo třeba při nákupech v bezobalových obchodech. Krabice, ve kterých výrobky posíláme, vykládáme papírovou drtí z letáků a časopisů, v maximální možné míře používáme papírové lepící pásky a dokonce i dodací listy tiskneme na recyklovaný papír. Pečlivě vybíráme jednotlivé ingredience našich produktů tak, aby měly co nejlepší vliv na zdraví zákazníků a jejich produkce a distribuce měla co nejmenší dopad na planetu. Zároveň chceme, aby se naše produkty lidem líbily a dělaly jim radost. Proto se i přes maximální udržitelnost nevzdáváme nároků na originální vůně a působivý design,“ říká Veronika Machková, majitelka Almara soap. 

Banannachair. Křesla s minulostí a příběhem


Foto: Banannachair

Někomu domov dělá postel, jinému obraz, anebo třeba křeslo, které se stane symbolem pohodlí, vzpomínek a pohody s čajem nebo sklenicí vína. To je můj případ, a proto jsem před téměř dvěma lety investovala do “Banánku” neboli originálního renovovaného křesla z druhé poloviny 20. století od značky Banannachair
Filosofií tohoto libereckého studia je tvoření objektů, které kombinují to nejlepší z doby svého vzniku a současnosti. A proto je každé křesílko dokonalým originálem a tou nejlepší tečkou interiéru. „Naší specializací je nábytek a převážně křesla, která spadají do kategorie retro. Období druhé poloviny 20. století. Vracíme těmto kouskům jejich život a smysl. V našem obchodě máme převážně ta, která prošla částečnou nebo kompletní renovací.  Jsou to retro křesla od významných designerů, jako byl J. Halabala nebo J. Vaněk, ale i ta, která jsou „no-name“. Máme rády industriální kousky například stará kadeřnická křesla nebo dílenské židle. Těch máme pěknou sbírku a čekají na svou renovaci,“ říká Bára, majitelka Banannachair a obchodu s českou designérskou módou BO House Store. 
Celý rozhovor o renovacích křesel si už nás můžete přečíst zde.

Srna: Sklo, recyklace, nápad, alchymie


Foto: Srna

Srna je ekologický a designový projekt, který se zabývá recyklací skla. „Prvotním impulsem pro vytvoření projektu bylo uvědomění si množství odpadu, které jako společnost produkujeme. Stejně podstatná byla fascinace sklem jako materiálem a sklářským řemeslem, jež se postupně vytrácí. Na naší práci nás zajímá především proměna odpadu v produkt, kterého si lidé váží a který jim může dlouhá léta nově sloužit v jejich domácnosti,” říká autor projektu Dominik Hejtmánek.

Také si přečtěte:

Reklama