Cukr se nachází prakticky všude, ale ve skutečnosti pro nás není dobrý. Hovoříme-li o tom bílém, rafinovaném, co nám nepřináší do těla žádné živiny ani prospěšné látky, jen kalorie. Cukr se přirozeně vyskytuje ve velkém množství potravin, včetně ovoce či mléka. Avšak další cukr uměle přidávaný do naší stravy už není až tak potřebný. Právě naopak. Bez něj bude tělu lépe, lehčeji, zaplaví vás nová vlna energie a zbavíte se i mnoha zdravotních potíží. Ale, ruku nahoru, kdo by si dovedl představit život bez kousku čokolády nebo jiné laskominy? Ano, ani my bychom to nedokázaly, a tak je dobré razit heslo: všeho s mírou.

Cukr vs. tělo

Díky cukru se cítíte dobře emocionálně. Uleví se vám, když je vám ouvej, máte toho v práci nad hlavu nebo jste pod extrémním tlakem. Jakmile ale tělu tuto sladkou drogu nedodáváte, může to vést k bolestem hlavy, energetickým „haváriím“, a dokonce i hormonální nerovnováze. Kromě toho cukr způsobuje zubní kazy, ale také poruchy mozkové funkce, deprese a jiné psychické potíže, srdeční onemocnění apod.  

A i přes všechny tyto negativní účinky český národ konzumuje větší než doporučené denní dávky cukru. Češi průměrně sní denně 60 g (!!!) cukru, což je 15 kostek cukru. A víte, jaká by měla být denní dávka? Maximálně kostka jedna.

Není cukr jako cukr

Je však důležité poznamenat, že zpracované cukry jsou jiné než přírodní cukry nalezené v ovoci, medu, anebo neslazeném mléku. Rafinované cukry, jinak známé jako sacharóza, jsou zpracovány z cukrové třtiny a cukrové řepy a mají vysoký obsah kalorií a nemají žádnou jinou nutriční hodnotu, zatímco přírodní cukry obsahují vitamíny a minerály.

Zpracované cukry mají sladký a návykový účinek na lidské tělo, a je jen na vás, jestli se rozhodnete, zda to stojí za to ochutnat a podlehnout. Protože, jak víme, vzdát se toho, co dělá pomyslně našemu tělu dobře, to je pořádná dřina.

Tělo bez cukru

Podle mnohých studií můžete mít při vysazení cukru stejné abstinenční potíže, jako když závislí vysazují drogy. Jinými slovy, odvykání je dlouhodobější proces.
Jinými slovy, čím více cukru konzumujete, tím lépe se cítíte. Alespoň dočasně. Když přestanete jíst cukr úplně, vaše tělo prochází abstinencí a není to příjemné pro vaše tělo nebo mozek. Stačí ale vydržet týden a nálady a pocity se budou jen a jen zlepšovat.
Snížení příjmu cukru může také pomoci zlepšit pleť posílením elastinu a kolagenu a snížením úrovně zánětu přítomného v kůži, protože, co si budeme povídat, sladkůstky, ty si s akné a jinými kožními potíži opravdu rozumí.

A co víc?

  • Budete mít spoustu energie - Ironií je, že většina z nás sahá po sladkém, včetně vysoce slazených povzbuzujících nápojích právě v situaci, kdy jsme unavení. I přesto máme garantováno, že bez cukru budeme mít vyšší úroveň přirozené energie. Doslova platí, že umělý cukr blokuje schopnost našeho těla udržet si vysokou energetickou úroveň. Bez umělého cukru nebudete zažívat náhle návaly a úbytky energie. Odpolední únava se tak stane věcí minulosti.
  • Váha se ustálí – Díky bezcukrové detoxikaci těla do svého těla přestanete přijímat prázdné kalorie, což povede k tomu, že ztratíte i nějaké to kilo a vaše postava se změní. K lepšímu.
  • Konec přejídání – Také občas vyjíte ledničku a z hladu sníte i to, co by vás ani nenapadlo? Tomu bude také konec. Přejdou vás chutě na nezdravé jídlo a zjistíte, že díky kvalitním a zdravým potravinám nebudete mít ani nečekaný vlčí hlad.
  • Spánek jako miminko - Snížená konzumace cukru může pomoci udržet hladinu cukru v krvi a může zvýšit úroveň serotoninu v mozku, což může zlepšit spánek. Konzumace sladkých potravin způsobuje prudký vzrůst cukru v krvi, což vede k vyčerpání nadledvin. To má vliv na kvalitu spánku. 

Názor obdorníka:

„Všichni víme, že pokud člověk žije aktivním způsobem, cítí se lépe, je zdravější, vyrovnanější, pozitivnější a zkrátka šťastnější už na pohled. Ať se jedná o cvičení v posilovně, běh, kolo,plavání či jejich kombinace, to vše nám pomáhá udržet se v kondici. Snadněji si uhlídáme optimální tělesnou hmotnost, protože spálíme více kalorií a zároveň zrychlujeme metabolismus. Ovšem nutno dodat s se současným vyváženým jídelníčkem.
Mám -li mluvit za sebe , mám sice pozitivní vztah ke sportu od malička, ale ne vždy jsem k němu přistupovala tak zodpovědně :) Když jsem však začala přibírat, začala jsem být i negativní a to vážně nikdo nechce !! Přišlo rozhodnutí. Naplánovala jsem si týden do předu a začala jsem u běhání nebo cvičení, aby se pak nestalo, že nebudu mít čas  = PRIORITA A PLÁNOVÁNÍ.
Pokud chceme vidět výsledky, přimlouvám se skutečně za minimální cvičení 3x týdně doplněné pravidelnou a vyváženou stravou. = PRAVIDELNOST. Je nutné se také obrnět trpělivostí, která nám ženám občas chybí. Je možné , že první výsledky uvidíme až za 2-3 týdny, ale pak už to půjde ráz na ráz, pokud nepolevim = TRPĚLIVOST. Postupně si na režim zvyknu a stejně jako pravidelně chodím do práce, budu automaticky chodit cvičit. Ovlivnění zdraví z dlouhodobého hlediska přichází postupně a nese s sebou například snižování krevního tlaku, udržování příznivé hladiny krevního cukru, posilování imunitního systému aj.., Co ale mě na sportování hodně baví je, že po každém cvičení se cítite skvěle! Díky vyplavování endorfinů se budete cítit štastně a nabité energií ! Dokonce postupně začnete vyškrtávat těžká jídla, protože přeci nechcete hned zabít tu vaši snahu anebo naopak víte, že vás čeká cvičení a s plným žaludkem to vážně není ono !
Myslím, že teď je i ideální období, vyrazit na brusle, beach voleybal s přáteli, jít si zaplavat, opálit se při tom a pobavit se. Zároveň pro ženy, které chtějí posilováním zpevňovat problematické partie i hubnout, ale nechtějí být zavřené v létě v posilovně je ideální možnost nazout kecky, naplánovat trasu do míst s outdoor tělocvičnou a vyběhnout. Běžet volně, klidně jen 10-15 min, aby zahřály svaly a připravily je na následné cvičení, poté si nechaly 20,30,40 min- podle zdatnosti a časových možností pro posilování na venkovních strojích či bez jen s vlastní vahou a doběhnout zpět domů.
Snad ani nemusím dodávat, že když má žena svou ideální váhu, cítí se mnohem lépe, sebevědoměji, zároveň tak i působí a rozhodně je i odvážnější co do výběru outfitu.
Takže pojdmě se hýbat, buďme zdravější a šťastnější :)“

Markéta Jóglová, ambasadorka značky On

Také si přečtěte:

Reklama