„V tomto věku je cvičení a aktivní životní styl zásadní pro udržení zdraví, kondice, energie i dobré nálady. Vhodnou pohybovou aktivitou lze předejít nebo řešit bolesti pohybového aparátu, zmírnit nepříjemné projevy menopauzy a kompenzovat hormonalní změny v těle a v neposlední řadě třeba také trénovat paměť. Za vhodný pohyb pro ženu po padesátce považuji pravidelnou aerobní (vytrvalostní) aktivitu ve správné intenzitě, která je vynikající prevencí proti osteoporóze, posiluje kardiovaskularní činnost a je nezbytná při hubnutí i udržení stávající hmotnosti. Pro maximalní efektivitu pohybu doporučuji využívat měřič tepové frekvence. Aerobní aktivitu je třeba doplnit cvičením pro posílení hlubokého stabilizačního systému, který je nezbytný pro správne držení těla a bezbolestný pohyb. Zásadní roli má také v prevenci inkontinence a poklesu orgánu v dutině břišní.“
Anna Ulrichová, trenérka spolumajitelka Sportstudia Endorfin


„Řada žen má tendenci trochu „přepálit start“, a proto bych radil se těmto radikálním začátkům vyvarovat a jít na jakoukoliv sportovní aktivitu postupně a s rozmyslem. Doporučil bych zaměřit se na sporty, které nezatěžují klouby a šlachy, rozvíjí flexibilitu, mobilitu a kardiovaskulární systém, aby se udržoval v chodu a srdce si zvyklo na zátěž.
Nikdy před samotným výkonem nepodceňujte důkladné záhřátí celého těla. Co se týče běhání, snažil bych se držet tepovou frekvenci pod 140, vybírat měkký terén, například lesní cesty a vyhýbat se naopak silnicím, které mohou klouby zatěžovat. Ideálním sportem je kondiční plavání, jóga, pilates, sporty posilující hluboký stabilizační systém (bosu, čočky...) nebo třeba nordic walking. Sport bych radil zařadit do svého rozvrhu 2x – 3x týdně a postupovat postupně, ne hned se 100 % zapálením.
Na závěr bych zmínil nutnost správného stravování, klidně bych probral možnosti s výživovým poradcem, nepodceňoval bych ani kvalitní spánek a dostatečnou regeneraci.“
Pavel Oliva, trenér street workoutu a kalisteniky se zaměřením na sportovní medicínu

„S věkem se mění nejen naše tělo, ale i fyzička. Jsem přesvědčená o tom, že sportovat bychom měli všichni, muži i ženy, v každém věku. Protože ve zdravém těle, zdravý duch, že? Jako instruktorka jógy bych doporučila právě tento typ aktivity. Na jemnější formě jógy, jako je například hatha, nebudete tolik namáhat šlachy a klouby, přesto budete tělo formovat a posilovat hluboký stabilizační systém. Díky dechovým cvičením navíc předejdete stresu a dalším psychickým potížím, které mají na naše zdraví neblahý vliv."
Marie Cicvárek Fléglová, instruktorka jógy, Solo Bueno jóga studio

Spoustu žen po padesátce ztrácí často kontrolu nad svým tělem, nejčastěji vlivem hormonů, a proto je důležité se s pokrocilým věkem udržovat ve fyzické a psychické síle. Hot jóga vám v tom zaručeně pomůže. Tento typ jógy byl speciálně vyvinutý tak, aby ho mohl cvičit opravdu každý, v jakémkoliv věku. Hot room, který je vyhřátý na 40 stupňů, pomůže každému, i tomu nejméně flexibilnímu člověku uvolnit tělo natolik, aby si jednoho dne dosáhl na špičky u nohou. Věk s časem nelze zastavit, ale dá se alespoň zpomalit díky sebepéči. Je dokázané, že hot jóga má vliv právě na rovnováhu hormonu v těle a blahodárně působí na psychiku. Nejen, že si tělo během 90 minut pročistíte od toxinů, ale zbavíte se i nějakých kil, zpevníte své tělo a vyčistíte mysl.
Barbora Šmerda, Majitelka a Instruktorka studii HOT YOGA Liberec a HOT YOGA Karlovy Vary.

Sport a aktivní pohyb by se měl stát součástí  života každého z nás. Hýbe-li se tělo, dáváme mu informaci, že potřebujeme, aby fungovaly klouby, vazy, svaly a kosti. Odborníci potvrzují, že je pohyb zdravý v jakémkoliv věku. je to nejúčinější prevence řídnutí kostí, problémů s klouby, bolestem zad a dalším tělesný potížím. Sportujte, hýbejte se, protože je to přesně ten životní styl, který nikdy nevyjde z módy. I když je vám více, jak 50 let.
Reklama