Ženy řidičky jsou předvídavější, zbytečně neriskují a svědomitěji dodržují předpisy než muži řidiči. Ale někde si tu dobrou reputaci přece jenom kazí. Na přechodech pro chodce.
Často se s muži přu o tom, zda jsou lepší řidiči ženy, nebo muži. Technicky zvládají auta jistě lépe muži, ale jinak bych se hádala, že lepšími řidičkami jsou ženy. Alespoň co se bezpečnosti týče. Jsou předvídavější, zbytečně neriskují, více dodržují předpisy, a v neposlední řadě způsobují méně dopravních nehod s vážnými následky.
Samozřejmě, že i tady se vyskytují výjimky, ale že by se mezi ženami našla vyložená „pirátka“, která někoho vytlačí ze silnice? Pochybuji. Na to se máme až příliš rády a vážíme si života. A nejen toho svého.
Ale teď si budu trochu protiřečit, protože někde si tu reputaci přece jenom kazíme. A to v případě, kdy máme dát přednost chodcům na přechodu. Teď pro změnu nebudu dělat „obhájce“ ženám řidičkám, ale těm nebohým pěšákům na „zebrách“, ke kterým se každé ráno počítám.
Bohužel, je to tak, sama jsem si udělala malou soukromou statistiku. Vždycky, když mě na přechodu někdo ohrozí, nebo alespoň na něm stojí a já musím všelijak kličkovat a nebezpečně obcházet auto, sedí za volantem žena.
Tento bohužel smutný fakt mi potvrdil i strážník městské policie, který každý den kolem osmé převádí děti přes přechod. A nejen děti. Když vidí dospělého, zastaví terčíkem auta i pro jeho bezpečnost.
Přiznám se, že jsem to na vás řidičky práskla, ač jsem si možná nadrobila do vlastních řad. A policista mi dal zapravdu. „Je to tak, zrovna včera mě jedna málem přejela.“ Říkal to sice s úsměvem, ale moc veselé to teda není.
Sáhněte si do svědomí a přišlápněte brzdu, až se budete blížit k přechodu pro chodce, ať vám nikdo nespílá, že jste „hulvátky“ a tupé slepice, které jsou rády, že se drží volantu.
To přece nemáte zapotřebí.
Nový komentář
Komentáře
Astrud — #26 samozřejmě, jinak bych na tebe nereagovala
.
Natali — #28 Taky děkuju, když mě řidič pustí. Mávnu na něj rukou a usměju se. A máš pravdu, většina odpoví.
Natali — #28
Astrud — #23 promiň, ale zkus pořádně číst.
Astrud — #26 Jsem řidič i chodec. Kolik chodců si zjistilo, že na přechodu mají jasně dát najevo,že hodlají přejít a to buď jasným znamením rukou nebo tím, že vstoupí do vozovky (tím se samozřejmě nemyslí skok pod auto)? Jako řidič někdy ignoruji "nejasně hodlající"(tím nemyslím děti), jako chodec dám jasně najevo svůj úmysl. A zkusily jstě někdy tomu, kdo vám dal přednost náznakem poděkovat a usmát se? Doporučuju, skoro každý řidič se usměje taky.
Mám to vyzkoušené.
Astrud — #26 mám pocit, že stejně jako převažují slepice - řidičky, naše reakce svědčí o tom, že ani mezi chodci to není jiné. Řidičák nemám, musí mě vozit přítel - a je pravda, že od té doby vnímám řidiče jinak - třeba počkám až nás přes přechod jde víc (třeba i z protisměru). Mmch - kdo jste jen chodec jako já - uvědomili jste si, když nevidíte proti sluníčku, které auto vás vlastně ohrožuje? (pro který směr řidičů jste "neviditelní"?)
jastura — #24 a chápeš ty, o čem je ten článek?
Já jsem nedala přednost zrovna dnes ráno.Hustý provoz,já za zády tunu materiálu a i kdybych zastavilaa,ucpala bych křižovatku.Tak ať si dětičky počkají.
V našem městě máme jiný problém.Ráno u přechodů na trase do 3 ZŠ hlídkuje MP.Zastaví kolonu v obou směrech,pustí jedno dítě,stihne projet jedno auto,zastaví kvůli jednomu děcku zase.Chystám se na městské zastupitelstvo to tam přednést,aby se děti naučily že se přechází ve skupinkách.Jsou totiž tak zvyklé na absolutní přednost,že pak v centru lezou pod auta bez rozmyšlení.Druhá věc je ta,že mnohé maminky se neumí rozjíždět do kopce a v zimních podmínkách bývá před školou veselo.
Astrud — #23 Asi moc nechápeš co se v příspěvcích píše? Tady se pohoršujeme nad chodci, kteří se neobtěžují rozhlédnout a jsou rozhodnuti, že mají přednost i když je auto už téměř na přechodu a nemá šanci zastavit. Kočárky vadí také v případě, že si ženská jej tlačící myslí, že je to tank. Nemyslím si, že by ženská, která strčí kočár do cesty (vystrčí ho mezi auty, která u té cesty často stojí) bez toho, aby si byla jistá, že ho nestrká přímo před jedoucí auto, měla mít právo se pohybovat po ulici.
Bílý prapor při přecházení není nezbytně nutný, stačí používat oči a mozek, což některých chybí
No, dámy - řidičky, vidím že jste skoro všechny velké suverénky a všichni chodci, kteří se snaží přecházet přes přechod jsou akorát tak banda blbců, kteří tou pitomou, trapnou, pomalou a zcela nemoderní chůzí překáží autům... A nedejbože aby si některá chodkyně dovolila jít s kočárkem. Takže: chodec, kterému brání ve výhledu auto zaparkované přímo před přechodem má dělat co: vystrčit na smetáku před sebou bílý prapor??? A ještě jinak: dle mého mínění jsou města snad stále ještě určena pro lidi, ne pro auta, přestože se mnohé samosprávy, v čele s tou pražskou, snaží o pravý opak.. Takže blížíte-li se k přechodu, asi častokrát nezbude nic jiného, než přibrzdit. My chodci máme taky své nároky a já osobně z těch svých nehodlám slevovat.
No, naposledy mě na přechodu skoro porazil autem chlap.
jastura — #15 Jo s kamionem je sranda, jednou mě to nechali zkusit se starou vejtřaskou, ani se nehla mrcha a když mi ji pomohli rozjet tak se ti zdá že to nebrzdí a to to bylo prázdný a na velikánským place. Jinak TopGear s kaionoma je můj oblíbený, vždycky se chechám, jak Richard ztratí to auto
rae — #17 S tím kočárem je to jediné rozumné, jen kdyby si někteří přestali dělat z přechodu parkoviště. Na zastávce máme budku s pečivem a v době kdy všichni spěchají ráno do práce a do školy, tudíž letí na tramvaj si tam stoupne zásobování s dodávkou a trí tam snad hodinu, než si s prodavačkou vymění všechny novinky. (Asi 20 metrů od té zastávky je neplacené parkoviště)
ToraToraTora — #19jo
Většina zeber si lehala, když ještě neměli chodci přednost. Bohužel to doposud nikdo nenapravil ani se nezamyslel nad souvislostí mezi umístěním přechodů a počtem sražených chodců. Nicméně jako za volantem platí kam nevidím, nejede, tak jako chodec respektuji :kam nevidím, nejdu a když už, nestrkám kočárek před sebou
Blbý je, když mi zastaví na přechodu náklaďák a osobák za ním neví, proč zastavuje a pěkně ho z leva objede. Jdu jak pos... a nakukuju za ten náklaďák, jestli se něco neřítí....párkrát se mi to stalo!!!!
Nejnebezpečnější na přechodu jsou kočárky. Vždycky jsem si připadala jako magor, když jsem kočár na přechodu otočila a táhla ho za sebou, nebo vedla za postranní madlo vedle sebe. Přesně do chvíle, než nás na semaforech málem smetl nějakej inteligent, kterej se vřítil na přechod na červenou, protože z jeho strany nikdo nešel. V protisměru tohohle piráta stála řada aut před i za přechodem, já procházela po přechodu mezi nimi a byly to opravdu jen centimetry, které mi zbývaly k překročení dělící čáry.
Dana Svobodová — #6 A jak byste to udělala v tomto případě? Blížím se ke křižovatce, přímo u ní je přechod. Po pravé straně vysoká zeď, takže netuším, kdo je na chodníku a vstoupí na přechod a ani nevím, co se děje na silnci napravo. Nalevo je vidět dobře. Tato křižovatka s nešťastně umístěným přechodem je u nádraží a nákupního centra. Pořád tam někdo chodí. Když tam jedu, pomalu začnu strkat čumák auta do přechodu, aby lidi, co jsou na chodníku a já je kvůli zdi nevidím, o mně věděli. Když už je vidím, že stojí, vjedu na přechod, tam zastavím (je tam stopka), kouknu do křižovatky a jedu. Kdybych mlěa všem lidem dát přednost, stojím tam do devíti večer, neboť to nákupní centrum zavírá, čili už tam není takový provoz. Semafor by to vyřešil, ale není tam.
Tedy se ptám, jak byste to řešila vy? Zastavila byste před přechodem, vylezla z auta a šla se podívat za tu zeď na chodník, zda tam někdo nejde? Opravdu by mě to zajímalo.
Dimsy — #13 Kamioňáci mají navíc docela složité řazení, jak jsem zjistila v Top Gearu. Mají tam půlstupně při řazení a celý ten kolos asi nebude taková sranda řídit. Z kamionů mám taky velký respekt a strach.
Dana Svobodová — #6 Jenže to pak nevyjedeš. Pokud do křižovatky nevidíš jinak, než že stojíš částečně na přechodu, tak to jinak prostě neuděláš a na přechodu musíš zastavit. Navíc, je-li tam stopka, musíš zastavit tak, abys měla přehled.
Samozřejmě, když se k tomu přechodu blížím a vidím, že tam jsou lidé, tak je nechám přejít, ale nemohu tam stát půl hodiny, než se všichni docourají tam a zpět
Barbucháč — #10 Koukám do zpětného zrcátka. Do Superba vidím docela dobře, pokud nemá tmavá skla. U Jeepu je to trochu horší.
Bydlím sice v Praze, ale docela na okraji, blízko sjezdů z Brněnské dálnice, kde je spousta skladů, kam jezdí kamiony se zbožím. Také je tu hodně supermarketů. Tam také nevozí zboží na dvoukoláku. A u práce o ulici výš staví pořád nové domy. Nevím, jestli by se ti líbilo mít ve svém autě na sedadle řidiče náklaďák s cementem. Mezi Zapou a staveništěm jsou minimálně čtyři přechody. A myslím, že mají mnohem delší brzdnou dráhu, než já ve svém Káčku. A no pak, když dostaví, přijíždějí kamiony se zařízením. No a že tu jezdí MHD tě snad nepřekvapilo.
Zrovna dneska ráno jsem koukala na Besip, kde ukazovali, jak se liší brzdná dráha auta a kamionu při padesátikilometrové rychlosti. Neměla bys šanci!
vladka006 — #11 recht