Začínám tím nejběžnějším a nejúspěšnějším, tedy Cosmopolitanem. Ten čtou ženy od 18 do 35 let ze střední a vyšší příjmové skupiny s aktivním přístupem k životu. Chtějí se trochu bouřit proti zažitým mýtům, ale zároveň se snaží zůstat ženami. Český Cosmopolitan, na rozdíl od amerického originálu, obsahuje více reportáží, příběhy konkrétních žen a také články o cestování. Cosmopolitan není výlučně zaměřen na módu.
Na jedné straně na mě působí jako částečně feministický časopis, ale tak nějak česky feministický. Sice v něm jsou články o ženách, které mnohé dokázaly, ale na druhé straně Cosmopolitan popisuje každou podrobnost, jak muži ukázat sedmý div světa v posteli. Trošku se pousmívám nad představou, že žena-bojovnice se najednou změní v poslušnou služku, byť by šlo o sex.
Cosmopolitan nyní nabízí i něžná letní holátka nebo šťavnaté řízky bez přílohy. Co to je? Odrostlí chlapečci v odvážných polohách s tajemným úsměvem na rtech. No dobře, italskou jedenáctku mám uloženou ve svém počítači, ale psst.
Proč ženský časopis najednou ukazuje téměř nahé muže? Sice jsem se mediálního odborníka zeptala, ale on zčervenal. Tak mi zbývá prosté sdělení, že i žena se ráda podívá na kus pěkného chlapa.
Elle je vůbec nejstarší exkluzivní časopis pro ženy. Zaměřuje se především na módu a nabízí svým čtenářkám rady, kde výhodně nakoupit a co nosit, když mají takovou postavu. V Elle se dá nalézt hodně článku o společenských tématech či o životním stylu. Dokonce obsahuje stránku o vaření, ale o takových pokrmech, které se dají připravit jen s nemalými obtížemi. Elle čtou ženy s vyššími příjmy nad 25 let. Poněkud překvapivě 16 % čtenářů tvoří muži.
Harper´s Bazaar je přímá konkurence Elle. Jedná se o nejluxusnější časopis pro ženy,
Elle je na tom podobně, také obsahuje hodně článků o tématech, která přitáhnou muže." Bazaar má také nejlepší poměr mezi čteností a prodejností. Čtenost vyjadřuje, kolik lidí si časopis přečte, zatímco prodejnost, kolik lidí si jej skutečně koupí. Čtenost je vyšší, protože jeden časopis si často přečte celá rodina. U Bazaaru je tomu jinak, čísla čtenosti a prodejnosti jsou si velmi blízká. Šéfredaktorka Barbora Nesvadbová to vysvětluje tím, že její čtenářky se nechtějí o svůj časopis s nikým dělit.
Znovu si bolestně uvědomuji, že na nádherné oblečení, které Bazaar ukazuje, nikdy mít nebudu, ledaže bych měla velmi bohatého milence. Bazaar klidně propírá i vztahy, ale tak nějak snobsky a noblesně. Nevím, běžně neřeším, jaké to je, když za mnou přiletí muž přes půl zeměkoule. Ale být dámou s kabelkou Luis Vuitton, tak tehle časopis sleduji taky. Opět jako součást image, a navíc jako dobrý průvodce tím, co si mám koupit, abych byla in.
Reklama, to, z čeho všechny exkluzivní časopisy žijí. "Reklama je důmyslně propojená s články, na tom inzertní oddělení takových časopisů založila svoji strategii. Čtete rozhovor s nějakou hvězdou o tom, jak pečuje o své vlasy, a naproti je stránkový inzerát na značkový šampon," vysvětluje Jan Potůček. "Někdy se ta reklama dokonce dostane i do článku, ale to se musí dělat v těchto případech hodně opatrně, čtenáři exkluzivních titulů nejsou úplně hloupí." Ač nerada, přiznávám se, že občas si nějaký ten ženský časopis také přečtu.
Cosmopolitan, Elle ani Bazaar mi nijak nevadí. Dokonce mě občas přepadne pocit, že bych měla vědět, co se nosí a co ne. Tak si tyhle časopisy vypůjčím od kamarádek, nakoupím spoustu sladkostí a jen si čtu. Taky příjemné lenošení.
Jaký je vztah ženských časopisů k mužům? Asi jako k milým zvířátkům, míra inteligence, kterou tyto časopisy mužům přidělují je různá.
Takhle radí Cosmopolitan: "Bez obav se odvažte – většina chlapů vám bude za hlasitý návod vděčná. Váš pilný student si učivo rychle osvojí a brzy dokáže najít vaše brány k slasti i poslepu. Oboustranná spokojenost zaručena!" Není nad to, zvednou čtenářkám sebevědomí.
"Zkuste svému drahému vysvětlit, že důležitější než kvantita je kvalita. Stačí, když to bude jen jednou, ale se všemi náležitostmi. Co s pětiminutovkou, po které se odvalí na bok a místo pohlazení začne chrápat... " Přátelské sdělení od Harper´s Bazaaru.
A Elle? "Pokud budete stát u dřezu s nádobím a váš milovaný vás nečekaně políbí na krk nebo vám něžně foukne do ucha, nejspíš se začnete hihňat a láskyplně ho plácnete mokrou dlaní. Když se vám ho nepodaří odehnat a on bude dál pokračovat v započatém díle, je velmi pravděpodobné, že vám voda ve dřezu vystydne." Muž je v ženských časopisech opravdu něco příjemného a snadno ovladatelného.
Já mám babičku a ta mi poradí za každé situace, skoro mě napadá, že Bazaar, Cosmopolitan nebo Elle je vlastně něco podobného, jen víc in. Nedokážu zhodnotit, který časopis je lepší. Snažila jsem se zeptat mediálního odborníka a sdělil mi něco v tom smyslu, že žena jsem já a tedy bych to měla vědět. Snad víte lépe vy, já jen opět nabízím informace a zbytek je na vás.
Nový komentář
Komentáře
Taky jsem fanynka časopisů, ale spíš takové, které v sobě ukrívají nějakou moudrost. Nejradši si proto objednávám z https://www.enioshop.cz/vydana-cisla/casopis-eniologie-cloveka-cislo-27 časopiš eniologie člověka.
A CO Juicy ? podle me je fajn a za prijemnou cenu.-))
Jednu dobu jsem si kupovala Betty, v poslední době o ní nic nevím. Máte někdo přehled, jestli stojí za to?
Jednu dobu jsem si kupovala Betty, v poslední době o ní nic nevím. Máte někdo přehled, jestli stojí za to?
Viv, tady prislo rocni predplatne skoro na 200 CAD,-
, v prepoctu zhruba 4000,- korun.
Casaky Elle, Cosmopolitan a jim podobne me nikdy nenadchly, jsou akorat plny reklam a slusnyho clanku se tam clovek nedocka. Casopisy nekupuji, radeji kouknu na internet nebo si vlezu to pelisku s knizkou
Galadriel: jojo, Reflex je dobrej, ten si taky kupuju, teď stojí asi 25.- korun, takže měsíčně vyjde skoro stejně jako kosmáč.
a člověk se tam dozví mnohem zajímavější věci
Kdyz prijedu domu, jsem dost nazhavena na vsechno. Prvni noci doma, kdy kvuli jatlegu nemuzu spat, ctu kamaradkami nashromazdene nenarocne "slepici rozhledy", pozdeji se ustalim na Reflexu, ktery jsem leta odebirala i tady, prisel ale na nekrestanske penize, takze ted uz jenom na internetu, kde vychazi ale jenom zlomek clanku.
Mě docela vadí, že reklama je v takových časopisech úplně všude, nejen v té své klasické podobě, ale ve i většině článků. Prostě nenajdete stránku, kde by reklama nebyla, ty časopisy jsou v podstatě takové velké, tlusté reklamní letáky.
Do každého článku o čemkoliv jsou "umně" zakomponovány tzv. dobré tipy a zaručené rady na různé výrobky. Každá věta na vás přímo volá "kup si to, kup si to!"
Nemám ráda vnucování.
Vivian:
to bylo pěkné - o Marjáně. hlavně to "můj život začal dávno před třicítkou"
nini: tak to teda opravdu nevím, proč bys musela mít na výplatní pásce 25000, když Marianne stojí 54.- (měsíčně)
.
Pani, tak to si tu Marianne taky koupim. Je na ceskem trhu casopis InStyle? Na tom jsem celkem zavisla. Hned jak vyjde, tak si koupim nemeckou a anglickou verzi (kazda ma jine clanky) a uz jedu. Bydlim ve Vidni a tak si kazdy druhy patek kupuji casopis Woman, plnou drbu z rakouske spolecnosti. Jedine, co mne na tom casopisu prudi je, ze propaguji plastickou chirurgii jako neco uuuuplne normalniho
Mrkla jsem se na ty "redhotové" stránky a dost mě rozesmály. Asi jsem se o hodně ochudila
Mám pocit, že jim Trnky-brnky nesahají ani po kotníky.
.
Musím se polepšit a občas do těchto časopisů mrknout, ani jsem netušila, o co přicházím
Ale abych kosmáči jen nekřivdila - už mnohokrát jsem u nich vyhrála skvělý ceny
Díky nim třeba používá moje maminka, "chudá venkovská žena", parfém za dva tisíce a pleťový krém za tisícovku. A nejen to...
Vivian: Přesně tak
.
Žábina: tak to jsem neřešila nikdy
Prostě si to prkýnko zase položím, když tam jdu, otázka dvou vteřin... A rozhodně nechápu, proč se o tom píší články a vedou diskuse... akorát vždycky když dávám to prkýnko dolů, tak mi přijde na mysl, co by mému počínání asi řekla bojovná redaktorka ženského časopisu
).
btw.- Taky jsem si oblíbila Marianne (ačkoliv můj život začal mnohem dřív, než ve třiceti). Připadá mi taková víc ze života a pro život, než všechny ty časopisy typu Cosmopolitan a Bazaar, které jako by si myslely, že jejich typická čtenářka má v hlavě jenom kosmetiku, módu, utrácení a lov chlapů. Je to sice taky samá "umně skrytá" reklama, ale čte se to mnohem líp. Cosmopolitan mi někdy připadá tak nějak nedospělý.
Marianne řeší život v celé jeho kráse. Je pro dospělé ženy, které už mají rodinu a jejich prioritou není lov chlapů, utrácení za hadříky a snažit se být "in" za každou cenu. Člověk se tam kolikrát dočte zajímavé věci, nad kterými se musí zamyslet nebo si je i kolikrát někam poznamená, protože jsou prostě poznamenáníhodné.
Harper´s Bazaar klade na první místo módu, Elle taky (ale ta je přece jen o něco zajímavější, asi proto, že pochází ze stejného vydavatelského domu jako Marianne a naopak z úplně jiného, než Cosmo a Bazaar
Navíc mě docela baví, jak si Cosmopolitan hraje na feministický časopis a přitom zaměňuje feminismus za obyčejnou agresivitu ("zničte, bojujte...") a jeho články mi přijdou často úplně odtržené od skutečného života. Nejde jen o oční stíny za dvanáct stovek a boty za patnáct tisíc (nedávno dokonce hodinky s brilianty za půl miliónu), ale o všechny ty články "o životě", z nichž má člověk pocit, že redaktorka nejspíš žije v nějakém úplně jiném světě a o životě, o němž píše, neví vůbec nic. Je to pořád dokola. Móda, kosmetika, sex, móda, kosmetika, sex... případně ještě dravá kariéra, zaručené tipy na všechno a na tisíc způsobů, žurnalistika, která se může směle rovnat Blesku ("Zavraždili mi přítele před mýma očima!") apod.
Cosmo přečtu za dvě hodiny a nic mi nedá.
Takže si vybírám jinde. Proto čtu Marianne. Sice mi ještě ani zdaleka není třicet, ale považuju se za dospělou ženu - k životu potřebuju víc než předražené hadříky, kariéru a sex.
gryzli: Muž ovšem díky položenému prkýnku, kterého si nevšimne, nespadne do záchoda, jak se mně zrovna nedávno povedlo
Ale taky už si zvykám
nejhorší mi přijde Cosmopolitan i když tak před 10 lety byl fajn, s Bazarem zřejmě budu muset přestat, letos mi bude 45. No smůla, asi ho vyměním za Redhot.
nejhorší mi přijde Cosmopolitan, s Bazerem zřejmě budu muset přestat, letos mi bude 45. No smůla, asi ho vyměním za Redhot.
Vivian: Jelikož mám doma 3 chlapy, už to dávno neřeším....zvykla jsem si. V podstatě jde o to, že když chlap vykoná malou potřebu /to jsem to hezky napsala
/ nechá zvednuté prkýnko....a ženská když jde na malou potřebu
, musí si ho položit.....někomu to vadí...já už to neřeším
.