Ženy mají svůj vlastní pohled na nákup nového vozu. Pravděpodobně to však nesouvisí s jejich proklamovanou vášní pro nakupování, ale spíše s jejich sílící nezávislostí a také s jejich poměrně jasnou představou o tom, co je pěkné, užitečné a bezpečné. Například přibližně polovina žen, které si kupují nové auto ve Velké Británii, Německu a Francii, patří do skupiny podnikatelek nebo žen samostatně výdělečně činných. A podle údajů z evropské centrály Ford dokonce až 80% nákupů nového rodinného vozu ovlivňují svým úsudkem ženy.
Podle čeho se ženy rozhodují? Je pro ně důležité hlavně to, jak auto vypadá a jak je pohodlné, nebo se především zajímají o bezpečí své i ostatních cestujících? „Ženy vnímají bezpečnost kupovaného vozu jako jeden z klíčových faktorů,“ říká marketingová specialistka Cheri Ludden z evropské centrály Ford. K pocitu bezpečí řidiče i ostatních cestujících během jízdy například u nové Fiesty, která je považována za jedno z typicky „ženských“ aut, přispívá tuhý rám z pevné oceli, speciálně upravený brzdový pedál nebo systém airbagů. Ford myslí ale i na to, jak se cítí osamocená řidička, která má své auto zaparkované na temném místě. Tehdy například majitelka auta Ford ocení, že za použití dálkového ovladače centrálního zamykání může svůj vůz rozsvítit, ještě než k němu dojde. „Na druhou stranu ženy samozřejmě velmi dbají o své pohodlí za volantem. Hlavně je zajímá, jak se jim sedí, jak dobrý mají výhled a jak snadno dosáhnou na pedály,“ říká Cheri. „Ve všech vozech značky Ford je proto samozřejmostí například nastavení sedadla řidiče.“
Ford si velmi dobře uvědomuje, jaký potenciál pro něj ženy-zákaznice představují, a proto jsou prakticky všechny modely konstruovány a navrhovány také s ohledem na požadavky řidiček. Však také firma zaměstnává ve svém návrhářském týmu i zástupkyně ženského pohlaví, které mají – nadneseně řečeno - za úkol splnit ještě nevyřčená přání zákaznic. Ženy se podílejí i na podobě vnitřního vybavení, například potahů sedadel, palubní desky a dalších součástí interiéru.
„Obecně se za vozy pro ženy považují vozy skupiny B, kam patří třeba Ford Fiesta, ale podle našich výzkumů mají ženy velký vliv na nákup vozů prakticky všech velikostí,“ vysvětluje Cheri. V Evropě Ford pokrývá všechny velikostní skupiny vozů od nejmenších aut přes střední a velká až po víceúčelová. Velké vozy jsou obvykle používány jako rodinné auto nebo jako dopravní prostředek, kterým vozíme děti do školy či do kroužků. Také ženy, které podnikají, často potřebují převážet zboží a potřebují rozměrnější vůz. Třeba i Transit. Jedním z faktorů, na které mají při nákupu auta ženy výrazný vliv, je podle Cheri barva. Není prý ale pravda, že typickým ženským vozítkem je auto červené. Také barva automobilů se očividně přizpůsobuje módním trendům, v současné době podle Cheri u zákaznic vedou pastelové odstíny, zatímco klasické barvy, ke kterým se kloní spíše pánové, se ženám zdají nudné.
Reklama