
· Zjistit rozsah učené látky, stanovit si to nejobtížnější, tím pak začít a postupovat k jednoduššímu.
· Najít motivaci – dítě se snadněji učí tomu, co je baví.
· Stanovení studijního plánua jeho následné dodržení.
· Odstranění všech věcí, které by mohly vést krozptylování pozornosti – od autíček a hraček u školáčků až k magnetofonům apod. u studentů.
· Stanovit si přesně místo, které bude sloužit jako studijní, a na něm se pak důsledně učit.
· Učební místnost by měla být dobře vyvětraná a nepříliš vytopená – na dítě v přetopené místnosti snadněji padne únava.
· Dělat přestávky mezi učením – soustředěná pozornost vydrží u menších dětí pouhých 20 minut, u větších okolo 40 minut – nemá proto smysl mnohahodinové šprtání bez přestávky.
· Časté opakování látky, během učení si dítě látku shrnuje a opakuje – lépe se mu tak dostane do paměti.
· Nikdy nenutit dítě doučení za trest – dítě si musí uvědomit, že se učí pro sebe, nikoli že se samoúčelně šprtá, protože něco provedlo.
Pevně věříme, že naše studentská miniporadna zafunguje a že za pomoci našeho devatera žákovských přikázání to vašim ratolestem půjde jako po másle.
Nový komentář
Komentáře
ať je to jak chce tak pořád mi při učení doma chybějí kamarádi. Pak se z dětí stávají samotáři
zajímavé
uvidíme
Ťapina — #1 nas to zatim nepostihlo
:-)
Zajímavé

Ťapina: mně taky až na VŠ, do té doby mmi to šlo samo
Tyhle problémy mě postihly až na VŠ, ale za to pořádně. nechce se mi do učení, naštěstí mám celkem dobrou paměť, tak mi stačí prosedět nad tím míň času, než některým spolužákům.