Barvy potravin jsou však důležité nejenom z estetického hlediska, alternativní medicína, astrologie a východní filozofie připisuje barvám jídel léčebné účinky a v některých astrologických kalendářích najdete dokonce pokyny, jak barevné potraviny má to které znamení kdy požívat. Staří Číňané zase věřili, že zelené potraviny, například salát, špenát nebo zelí, posilují játra, zatímco všechno červené je dobré pro krevní oběh, například rajčata, mrkev nebo papriky. Žluté poživatiny, jakými jsou banány nebo citróny posílí vaši nervovou soustavu a přinesou vám dobrou náladu.

Tomu samozřejmě věřit můžeme a nemusíme, je ovšem prokazatelná pravda, že přírodní barviva obsažená v různých druzích ovoce a zeleniny jsou svým chemickým složením nezbytně nutnými látkami pro náš dobrý tělesný a duševní vývoj. Jsou to barviva například z červených hroznů, brusinek, mrkve, meruněk, zeleného salátu a mnoha dalších potravin.

Pokud tedy budete chtít jíst zdravě a hlavně barevně, můžete si i obarvovat přírodními barvivy třeba těstoviny, rýži nebo klidně bramborovou kaši. Jak na to? Žlutou získáme ze šafránu (což je velmi drahé), z kari nebo kurkumy, červenou ze šťávy z červené řepy nebo z rajčat, oranžovou z mrkvové šťávy a zelenou ze špenátu. Dobrou chuť.