Jsou lidé, kteří hodně spí, hubenější? Naznačuje to výzkum, který zveřejnili američtí vědci. Tvrdí, že lidé, kteří méně spí, mívají častěji potíže s nadváhu či obezitou.

"Při hubnutí se hodně zaměřujeme na diety a cvičení a zapomínáme, že roli může hrát i kvalita spánku," uvedl Fred Turek, lékař z Northwestern University. Ve skutečnosti však život moderní společnosti chce po lidech přesný opak - přibývá míst s prodlouženou otvírací dobou a dlouhý pracovní den je naprosto běžný.

Studii, která se zabývá vztahem mezi nedostatkem spánku a kily navíc, provedli vědci z Eastern Virginia Medical School v Norfolku a na svých webových stránkách ji zveřejnila zpravodajská stanice CNN.

Vědci sledovali zhruba tisícovku lidí a zjistili, že při velkém nedostatku spánku BMI ukazující míru případné nadváhy nebo obezity stoupá.

Muži spali v průměru o 27 minut méně než ženy a pacienti s nadváhu a obezitou spali méně než lidé s normální váhou, říká studie. Ukázalo se, že spí v průměru o 1.8 hodiny méně než lidé, jejichž váha byla v normálu.

Nicméně, studie ukázala, že není třeba natahovat spánek tak výrazně: "Stačí dvacet minut navíc, aby se BMI snižoval," tvrdí studie. V rozhovoru pro agenturu Reuters Turek řekl, že některé studie již dříve ukázaly, že chuť k jídlu může souviset i s hladinami různých hormonů v těle - nedostatek spánku způsobuje pokles hladiny hormonu leptin, který potlačuje chuť k jídlu a naopak stoupá hladina hormonů, které zvyšují touhu pořádně se najíst.    

Archivní článek