Při delších cestách ze západu na východ nebo opačně se naruší normální čtyřiadvacetihodinový rytmus v těle a tělo může onemocnět tzv. letadlovou nemocí. Jedním z problémů této poruchy je, že se u každého projevuje jinak, přesto je jasné, že účinným protilékem je téměř ve všech případech melatonin (hormon, který produkuje tělo ve spánku) podávaný při doletu.
Vznik a průběh letadlové nemoci rovněž podporuje nadprodukce volných radikálů, která je patrně způsobena nižším tlakem v kabině letadla a vyšším zářením během letu. Dobrou metodou, jak se zbavit těchto volných radikálů, je tělesný pohyb po doletu. Pokud vám to tedy situace dovolí, zaběhejte si, poskočte nebo si zajděte na hodinu aerobiku, který je prý v tomto případě obzvláště vhodný.
Dalšími způsoby, jak letadlovou nemoc zmírnit, je konzumace pouze lehkých potravin a hodně spánku během letu. Po přistání pak máte ještě minimálně jeden den odpočívat, aby si organismus zase našel svou rovnováhu.
Neobyčejně vás také posílí nějaká vitamínová bomba, nejlépe složená z B-komplexu, C s flavoproteinem a vitamínu E. Prý si můžete vzít i uklidňující prášek nebo tabletku prášku pro spaní.
Po dobu letu byste měli konzumovat i velké množství tekutin, v žádném případě však alkohol, neboť ten odvodňuje organismus a při nízkém tlaku působí rychleji a ničivěji než obvykle.