O nebezpečí kouření pro lidské zdraví už toho bylo napsáno tolik, jako snad o žádném jiném tématu. Přesto to stále ještě asi není dost. Podle odhadů Světové zdravotnické organizace WHO zemře na naší planetě každý rok na následky kouření téměř pět milionů lidí. Až 90% případů rakoviny plic má podle lékařských studií na svědomí cigareta, stejně jako třetinu všech zhoubných nádorů a téměř čtvrtinu onemocnění srdce. Ženy kuřačky navíc riskují i zdraví svých dětí, častěji u nich dochází k potratu nebo předčasnému porodu, pasivní kouření se podepisuje na zdraví milionů lidí. Navíc cigarety výrazně ovlivňují rodinný rozpočet a kromě toho mají i negativní vliv na vzhled kuřáka – jeho pleť „stárne“, zuby dostávají nepěkný odstín a o svěžím dechu si může nechat jen zdát.

Možná i vy znáte ze svého okolí někoho, kdo se rozhoduje s kouřením skončit. Nebo se vás to týká ještě osobněji. Cigarety vám zasahují do života víc, než jste si původně byla ochotna připustit, plánujete třeba miminko nebo jen chcete žít zdravěji. Jenže jak přestat kouřením? Takové závislosti se ze dne na den zbaví jen velmi vzácné výjimky. Ti ostatní bojují a bojují a leckdy také prohrávají. Proč? I když je vaše úsilí opravdu míněno upřímně a ta cigareta, kterou jste si zapálila včera, byla skutečně poslední, je tady stále váš úhlavní nepřítel: Nikotin. Ten má na svědomí abstinenční příznaky, jež vás pudí, abyste opět vztáhla ruku ke krabičce cigaret. V případě kouření se totiž jedná o závislost, stejně jako u jiných typů drog. A to závislost jak psychickou, tak fyzickou. Váš organismus je zvyklý na svůj přísun a nehodlá se s tím jen tak smířit. U každého se abstinenční příznaky dostavují v jiné intenzitě, ale nevěřte tomu, že nepřijdou. Pokud chcete skoncovat s kouřením, počítejte, že na vás přijde šílená chuť na cigaretu, únava, vyčerpání, navíc vás asi bude honit mlsná. Nebudete vědět, co s rukama, budete nervózní a vaše okolí si taky přijde na své, protože se vás bude zmocňovat vztek a špatná nálada…
I přesto ale stojí za to tenhle radikální krok udělat. Zeptejte se těch, kdo to zvládli. V každém případě ale budete muset ve svém životě změnit víc, než jen to kouření. Odborníci doporučují zrušit navyklé stereotypy, a to v ideálním případě ještě předtím, než s odvykáním začnete. Pokud pro vás například k sobě neodmyslitelně patřila trojice: kafe, cigareta a křížovka, zkuste si k luštění uvařit čaj. Jestli jste pravidelně kouřili v restauraci nebo kavárně, zkuste změnit lokál nebo na nějakou dobu do společnosti kuřáků nechoďte. Vymyslete si nějaký rituál, který uděláte, kdykoli vás popadne chuť na cigaretu. Třeba se napijte vody, jděte se projít nebo začněte malovat.

Ale i v případě, že se opravdu hodně snažíte, zřejmě budete potřebovat podporu. Za prvé vám může pomoci vaše okolí, za druhé pro vás velkou službu udělá STOPNIK. Čistě bylinná desetidenní kůra, která je určena právě těm, kdo přestávají kouřit. Obsahuje dva typy tablet – 150 tablet snižujících chuť na cigaretu a 30 tablet s výtažkem z kozlíku lékařského na uklidnění a odstranění nervozity a dalších abstinenčních příznaků. STOPNIK je výhradně bylinná kúra a neobsahuje nikotin, bylinné složení navíc pomáhá očistit organismus od nahromaděných škodlivin.

Více o tomto i dalších zajímavých produktech pro vaše zdraví se dozvíte na adrese www.bional.cz.