Kojení je nejpřirozenější stravou pro novorozence. Pro dítě je především optimální složení mateřského mléka, které obsahuje prakticky všechny živiny nezbytné pro výživu dítěte (bílkoviny, cukry, minerály a vitamíny), obsah jednotlivých složek se postupně mění podle potřeb dítěte.
Výhody kojení pro dítě: Optimální složení, nepřirozenější potrava, obrana proti infekci, prevence vzniku alergie, psychologický význam – těsné spojení s matkou
Výhody kojení pro matku: Psychologický význam – upevňování citové vazby mezi matkou a dítětem, rychlejší zavinování dělohy po porodu, ekonomické důvody, mateřské mléko je vždy „po ruce“...

Každá maminka má ke kojení svůj přístup. Některá maminka chce kojit a nemůže, některá nechce, jiná maminka kojí své dítě do roka i déle. Snad každá maminka se v začátku kojení setkává s možnými problémy při kojení. Dítě se špatně přisává, špatně pije, matka neví, jestli pije dítě dostatečně, má bolavé bradavky následkem špatné techniky kojení…. Málokteré mamince se podaří „rozkojit“ bez průvodních možných problémů, které musí řešit. Právě v začátku kojení se maminka obrací na různé odborníky a setkává se s názory a radami, které nemusejí být vždy správné a maminka se může dostat do zbytečného stresu s tím, co tedy má dělat.

Někdy vedou špatné rady i k přerušení kojení. MUDr. Krejčová, neonatoložka z nemocnice Motol se pokusila odpovědět na některé stěžejní otázky nebo mýty:
1) Podávání dudlíků není vhodné, protože omezuje kojení a má špatný vliv na vývoj dítěte. „Dudlík – šidítko však není nepřítelem kojení. Samozřejmě v době nástupu laktace je třeba dítě často a opakovaně přikládat, v době, kdy již matka kojí více, se někdy dožaduje tzv. „moučníčku“ – opětovaného přiložení k prsu krátce po vypití velkého množství mléka, dítě se krátce napije a je spokojené. Určitě nebudeme dítěti dudlík vnucovat, ale v některých případech má dudlík své místo. Např.: když je dítě dostatečně napité, je unavené, nemůže usnout. Dítě se zklidní a následně se zklidní i matka. Dále je vhodnější použít dudlík tam, kde si dítě opakovaně cucá prsty, odnaučení dudlíku je snadnější než odnaučení cucání prstů. Ze stomatologického hlediska je nebezpečné namáčení dudlíku do medu nebo olizování dudlíku rodiči – cukr a bakterie přenesené z ústní dutiny dospělých vedou ke vzniku zubního kazu.“
2) Dítě, které je krmeno láhví s dudlíkem, se nenaučí sát „Není pravda, že po jednom podání stravy dudlíkem z láhve dochází u dětí k poruše sání, takové dítě může být bez problémů znovu kojeno. Krmení dudlíkem z láhve je jedním z nejjednodušších – k tomuto krmení přistupujeme již od začátku tam, kde matka nechce nebo nemůže kojit. Krmení z láhve lze využít i na přechodnou dobu tam, kde laktace nastupuje později, či je nutné ji na nějakou dobu přerušit. Důležitější roli v tom, zda bude kojení úspěšně pokračovat, hraje správné naladění matky a její snaha kojit.“
3) Matka musí kojit! Pokud tak nečiní, je to výrazem špatné péče o dítě. „Personál porodnic by měl být vyškolený, zkušený nejenom co se týče praktických dovedností, ale i co se týče psychologického přístupu k maminkám. V některých případech se setkáváme s matkou, která z nejrůznějších důvodů kojení odmítá – např. plánovaný časný návrat do práce, stav po plastice prsu, špatná zkušenost v minulém těhotenství. Matka má právo kojit, ne povinnost. Vždy matce zopakujeme výhody kojení pro dítě i jí samotnou, kojení můžeme doporučit, ale rozhodnutí je na ní, její rozhodnutí je třeba respektovat.“

Mnozí výrobci kojeneckých láhví a dudlíků se snaží při výrobě plastových saviček a dudlíků přesně napodobit tvar bradavky, kterou má dítě v puse, a získat tak ideální tvar dudlíku pro malé dítě. Vynakládají velké úsilí na studie působení těchto tvarů na vývoj dítěte a na vliv na kojení. Např. Chicco dodává na trh speciální dudlíky pro nejmenší děti, které jsou celé z měkkého silikonu nebo z měkké 100% přírodní gumy. Novinkou je dudlík ve tvaru kapky – slzy. Chicco si neosobuje právo ovlivňovat maminky v tak intimní otázce, jako je kojení či používání různých kojeneckých pomůcek, jednoznačně ale podporuje maminky v přístupu k informacím, aby se mohly zodpovědně rozhodnout.