Svět kolem nás je přímo posedlý dietami. Pro řadu žen jsou věčné dietní kúry prakticky životní náplní a úspěchem je každé odbourané kilo.
Touhou většiny žen, pro které není zdravý způsob stravování běžný, je zhubnout co nejvíce a hlavně co nejrychleji. Vyzkoušejí každou módní dietu, každý nový prostředek slibující to, co chtějí slyšet - tedy rychlé hubnutí bez velké námahy a vlastního přičinění. Ovšem dieta založená na extrémně malém množství jídla, spojená až s hladověním, nebo program, kdy je z jídelníčku nekompromisně vyloučeno vše kromě zeleniny a některých druhů ovoce, není tím správným řešením. V prvním případě nedostatek jídla nemůžete dlouhodobě vydržet a v případě druhém se vám brzy stereotypní jídelníček začne přejídat. V obou případech možná zaznamenáte několikakilogramový úbytek své váhy a možná si přitom ani neuvědomíte, že se z vašeho organismu vyloučila pouze voda a tukové zásoby zůstaly netknuté. Po určité době, kdy přestanete přísný dietní režim držet, se vaše váha navrátí na původní výši a možná získáte i nějaké kilo navíc.
Klíčem k trvalé kontrole vaší váhy je naučit se sestavovat jídelníček s dobře vyváženou stravou, která vašemu tělu dodá potřebné množství energie a rovněž všechny důležité živiny. Pokud v práci především sedíte, nejste schopna si najít čas na cvičení a máte genetické dispozice k ukládání tuku, jste trochu v nevýhodě. I v tomto případě však lze nad svými kilogramy navíc vyhrát vítěznou bitvu!
Rozdělte si celodenní jídlo do 5 až 6 porcí, nevynechávejte snídani. Jezte pomalu a jídlo si vychutnejte. Nezabývejte se při jídle jinou činností - čtením novin, sledováním televize, prací s počítačem apod. Sladkosti by pro vás měly být svátkem. Maso si vybírejte jen libové a drůbež jezte bez kůže. Naučte se jíst více ryb a luštěnin. Mléčné výrobky v obchodě vybírejte podle množství tuku v sušině - čím nižší procento, tím lépe. Kupujte a jezte hodně čerstvé zeleniny a ovoce. Pokud vás syrová zelenina nadýmá, připravujte si ji v páře. Vyhnete se potřebě tuku a nepřipravíte se o cenné vitamíny a minerální látky, kvůli kterým je zelenina tak důležitá. Navzdory rozšířenému názoru se po skupině škrobových jídel, jako jsou brambory, rýže a těstoviny, netloustne. Obsahují stejně energie jako libové maso a hlavně neobsahují tuky. Ovšem jen v případě, že například těstoviny nezalijete hustou smetanovou nebo sýrovou omáčkou. Sacharidy by měly být součástí každého jídla, sytí rychle a dlouhodobě. Snažte se snížit konzumaci cukru a tuku na minimum. Nezapomínejte na vlákninu rozpustnou ve vodě, která nabobtná, omezí pocit hladu a sníží vstřebávání tuků a cukrů. Nepostradatelnost dodržování pitného režimu snad ani není potřeba zdůrazňovat. Znamená to denně vypít 2,5 - 3 litry tekutin, nejlépe neslazené vody bez bublinek, ovocné čaje a minerálky. Neslazené džusy pijte jen v omezeném množství a vždy si je řeďte. Pozor na alkoholické nápoje, obsahují téměř stejné množství energie jako tuky.
Zdravá výživa, tělesná aktivita a změna životního stylu tvoří základní kameny programu rozumného snižování hmotnosti. Dosažení dlouhodobých změn zvyklostí však často nebývá lehkým úkolem. Pokud se rozhodnete začít s nadbytečnými kilogramy bojovat, může vám lékař na podporu vaší snahy a motivace předepsat lék Meridia.
Meridiaâ působí přirozeně v té části mozku, která řídí příjem potravy. Účinek se projevuje dvojím způsobem: rychleji se dostaví pocit nasycení a současně se zvyšuje energetický výdej organismu. Přijímané porce jídla jsou menší, mizí chuť na sladké a "mlsání" mezi jídly. Zvýšený výdej energie pak významně pomáhá k dlouhodobému udržení snížené tělesné hmotnosti. Meridia pomáhá snižovat hmotnost postupně, optimální je úbytek váhy 2-4 kg za měsíc.
Nyní už záleží jen na vás. Vaše rozhodnutí a vůle jsou základními předpoklady dlouhodobého úspěchu, který za to jistě stojí. Věřte, že trvalý úbytek váhy je možno dosáhnout, pokud se aktivně zapojíte. Meridia může být vaším spojencem a pomocníkem, který cestu za nenávratně ztracenými kilogramy usnadní a zrychlí.

Další informace o přípravku Meridia lze vyžádat na adrese: info@knoll.cz

RNDr.M. Hrudková