Nejslavnější podprsenka všech dob, ta zázračná „push upka“, která z poprsí běžného formátu udělá pomalu osmý div světa.

 

Podprsenka, jež tak proslavila Evu Herzigovou (nebo Eva Herzigová proslavila ji), když svým vnadným dekoltem na billboardech způsobila dopravní kolaps.

 

Věřte nebo ne, kořeny Wonderbry sahají až do čtyřicátých let.

 

Teď jistě (právem) namítnete, že podprsenky se nosily už od dvacátých let.

Ano, ale ty poprsí spíše zplošťovaly, nebo přinejmenším nezdůrazňovaly, neboť tak žádala dobová estetika.

 

Teprve po válce začaly ženy vystrkovat růžky, ehm pardon, poprsí, v odvážných dekoltech filmových hvězd.

 

Po dlouhém období odříkání a chudoby zatoužily být hýčkané, obletované a zbožňované.

Toužily po ženskosti, flirtu a rozkoši.

Doba byla právě tak akorát zralá pro Diorův New Look, který symbolizoval optimismus, bohatství, luxus, všechny hodnoty, které chyběly.

 

Diorovy linie vrátily ženě ženskou formu.

 

Tvar přesýpacích hodin, linie „X“ s přeštípnutým pasem, bujným poprsím a oblými boky však vyžadoval  správný podklad.

Vycpávky na patřičných místech se postaraly o dokonalé zaoblení a pas se zdál ještě užší.

Do šatů se všívaly podprsenky z tylu a rybích kostic na způsob stahujícího korzetu.

 

Ještě dál šel modní tvůrce Jacques Fath, který oblékal královnu křivek Ritu Hayworth.

Získal patent na podprsenkové košíčky, které nechával všívat do hluboce vystřižených modelů.

Právě tyto košíšky udělaly samostatnou modelovou kariéru a staly se základem pro vývoj dnešní „push up“ podprsenky.

 

 

 

Podkladem konstrukce byl drátěný oblouk, který byl vycpaný, prošitý a jako nosný element seděl těsně pod prsy.

Podle toho, jak velký tlak vyvíjel směrem vzhůru a do středu a podle množství použitých výplní vznikal dojem plných ňader.

 

Na všední den pod svetříky se nosily samostatné špičaté podprsenky, které získaly svůj typický tvar spirálovitým prošitím.   

 

Dnes by nám tzv. sweater-girl (dívka ve svetru) prorážející vzduch trčícími kužely připadala asi komická.

Tenkrát, údajně jeden výrobce letadel poslal kvůli příliš malému svetříku nebo příliš bujnému poprsí několik pracovnic domů, protože představovaly nebezpečí při práci.

 

Jak se ty dějiny opakují, že, Evo.

 

A na závěr jedno malé tajemství filmových bohyň, jako byla Sophia Loren či Gina Lollobrigida.

Že vypadaly, jako by jejich poprsí nepodléhalo zemské přitažlivosti?

 

Omyl.

 

Všechny ty naducané výstřihy vděčí za svou pozoruhodnou statiku velmi prozaickému prostředku - lepicí pásce na koberce.

Tyto po obou stranách lepicí proužky pomáhaly na strategických místech podržet něco zcela jiného než podlahovou krytinu.

 

Jaké však bylo odstraňování těchto tajných fixátorů z nahé kůže, lze snadno domyslet. Au.

 

Tak co, holky, nezůstaneme radši u těch podprsenek?

archivní článek

TÉMATA:
KRÁSA