To znamená, že náš mozek třídí všechny podněty, které jsme během dne nabrali. Spánek jako takový můžeme rozdělit celkem do dvou fází. První fázi se říká REM fáze, při které se nám zdají sny a druhou fází je fáze NonREM. Proč se nám vlastně zdají sny není zcela jasné, ale má na to vliv, co jsme dělali přes den (práce, vzpomínky, zážitek,…)

Potřeba spánku je individuální, pro dospělého člověka nejméně 6 hodin a maximálně 9 hodin. Záleží samozřejmě na pohlaví, vytíženosti a věku. Právě věk hraje největší roli, co se týče délky spánku.

Pro zdravý vývoj dětí je důležitý klidný spánek

Potřeba spánku u dětí:

Novorozenec prospí až 20 hodin denně, obvykle v 3-4 hodinových intervalech mezi krmením. Potřeba spánku se každý měsíc zkracuje. Ve 2. měsíci věku kojenec spí 16 až 18 hodin denně a začne se oddělovat denní a noční spánek. Koncem 3.měsíce věku dítě spí v noci 10 hodin a ještě několikrát během dne v kratších asi hodinových intervalech. Kojenec kolem 6.měsíce věku spí 10 hodin denně s delší noční pauzou a 2x spí během dne. Dítě mezi 9. a 10. měsícem vynechává dopolední spánek, v noci stále spí 10 hodin. Po 12.měsíci věku se rytmus spánku začíná podobat spánku starších dětí a dospělých. Děti předškolních věku spí v průměru 10 hodin v noci. Některé děti vyžadují ještě kratší odpolední spánek.

Abychom dětem zajistili klidný a ničím nerušený spánek je vhodné zachovávat určité zásady:

Místnost, kde bude dítě spát, by měla být vždy dobře vyvětraná. Postýlka by měla být umístěna tak, aby na dítě nedopadalo sluneční světlo, ale ani měsíční svit. Nesmí stát v průvanu nebo přímo u otevřeného okna.

Důležité je zachovávat určité rituály, dítě ukládat ke spánku vždy v přibližně stejnou dobu. Asi půl hodina před spaním by měl být již relaxační, povídejte si s dítětem, přečtěte pohádku, zazpívejte ukolébavku, pohlaďte ho apod. Pokud má dítě oblíbenou hračku můžeme mu ji dát do postýlky.

Starší děti, zejména ty velmi pohybově aktivní, často v postýlce skotačí a vypadá to, že snad vůbec neusnou. Zde je třeba velká trpělivost a hlavně důslednost.

I při dodržování těchto zásad mohou u některých dětí přetrvávat problémy s usínáním, časté buzení v noci, neklidný spánek.

V tomto případě doporučuji maminkám svých malých pacientů vyzkoušet některé bylinné preparáty, bylinné čaje pro děti nebo sirupy s obsahem bylinek.
Radepur baby je ideální kombinací bylinek pro lepší usínání a klidný spánek. Obsahuje extrakt z meduňky, heřmánku, majoránky a mateřídoušky. Nejlepší účinky se začnou projevovat při pravidelném užívání, nejčastěji po 5 – 7 dnech. Některé děti klidně usínají již po prvních dnech.

Pracuji jako dětská lékařka v Dětském centru. Zde se staráme převážně o děti se zdravotním postižením. I u těchto dětí se často vyskytují problémy se spánkem, obtížně usínají, často se v noci budí. I přes dodržování určitých „uspávacích“ rituálů – jako relaxační hudba, pohádka, hračka, vyprávění apod. některé děti obtížně usínaly a špatně spaly. Po vyzkoušení sirupu Radepur baby v dávce 5 ml na noc se většina dětí zklidnila. Při pravidelném užívání děti spí celou noc, jen některé se občas budí.

Celkově je naše zkušenost s podáváním bylinného sirupu Radepur baby pozitivní.

Doporučuji všem maminkám a pečujícím osobám, jejichž děti mají problémy s usínám nebo neklidný spánek, aby vyzkoušely bylinný sirup Radepur baby.
 
MUDr. Marcela Vašková
Dětské centrum Kolín,p.o

Čtěte také


Reklama