6114e32fb70ddclanek.jpg
Foto: Shutterstock

Socca je placka či palačinka, která pochází z francouzského Nice. Obdobný pokrm pod názvem farinata se ovšem před lety připravoval také na italském pobřeží. Populární je na obou místech dodnes. A to hlavně díky své chutnosti, jednoduché přípravě a skvělému složení.

Základní ingrediencí tohoto pokrmu je cizrnová mouka. Cizrna neboli římský hrách je luštěnina s jemně oříškovou chutí a mnoha zdravotními benefity. Díky obsahu vlákniny napomáhá dobrému trávení. Kombinace vlákniny a bílkovin navíc přispívá k tomu, že člověk vydrží déle sytý. A v neposlední řadě má potenciál pomáhat udržet hladinu cukru v krvi pod kontrolou. Umožňuje to zmíněná vláknina a taky nízký glykemický index cizrny.

A teď už k samotnému receptu.

Ingredience (2 porce):

  • 3/4 hrnečku cizrnové mouky
  • 1,5 polévkové lžíce olivového oleje
  • půl hrnečku vody
  • sůl

Postup: Do misky dejte mouku, olivový olej, sůl a postupně přilévejte vodu. Možná jí bude potřeba méně nebo naopak více, záleží na konzistenci těsta. To by mělo připomínat těsto na palačinky. Důkladně rozmíchejte, aby se nevytvořily hrudky. Těsto nalijte na pánev v tenčí vrstvě a opékejte z obou stran dozlatova. Placku můžete přikusovat k čemukoli chcete, můžete ji také obložit jako pizzu apod. Experimentovat lze i s kořením, skvěle se k cizrně hodí třeba římský kmín. 

Zdroj: Effects of Dietary Fiber and Its Components on Metabolic Health, theculturetrip