DSC_1112.jpg (109 KB)

Foto: Alena Kolaříková

Nedostatek železa způsobuje pocit únavy. Kromě použití v kuchyni, má kopřiva široké léčebné využití. Když si z kopřiv připravíte tinkturu, můžete ji používat na rány a především na popáleniny.

V kuchyni ji pak můžete nasekat nebo rozmixovat do polévky, nádivky, zapečených těstovin, do pomazánky.

Uvedené množství surovin na smoothie je na jednu porci. Na jaře si klidně dopřejte jednu sklenici denně. Uvidíte, že za 14 dní už pocítíte zázračné účinky kopřiv. Trpíte-li nedostatkem červených krvinek, tak tahle kůra je nejen příjemná, ale také velice přínosná.

DSC_1096.jpg (261 KB)

Foto: Alena Kolaříková

Suroviny

  • 5 mladých kopřiv (vysoké cca 10-15 cm)
  • 1 zralý banán
  • 1 jablko
  • 1 pomeranč

DSC_1101.jpg (89 KB)

Foto: Alena Kolaříková

Postup

Na toto smoothie doporučuji použít opravdu výkonný mixér nebo odšťavňovač. Kopřiva má totiž poměrně silná vlákna, které není snadné rozmixovat. Všechno společně promixujte dohladka. 

Já jsem pracovala s odšťavňovačem, který má více funkcí, takže jsem zvlášť připravila pyré z banánu, odšťavnila pomeranč a potom odšťavňovačem se sítkem upravila kopřivy a jablka. Smoothie tak bylo krásně hladké, bez kousků kopřivových vláken.

Promíchejte a můžete doplnit i ledem.

Ihned vypijte.

Třikrát skvělé smoothie

1.jpg (84 KB)

Foto: Alena Kolaříková

Povídání o kopřivách

2.png (1.06 MB)

Foto: archiv redakce

Mrkvové smoothie s banánem a mangem

3.jpg (28 KB)

Foto: archiv redakce

Reklama