cl.jpg
Foto: Shutterstock

O tom, co přesně tím myslí, pohovořila Rhiannon Lambert pro magazín Insider. Obecně platí, že když konzumujeme sacharidy, rozkládají se ve střevech a vstřebávají se jako cukr, což v krvi zvyšuje hladinu glukózy. Když uvařená příloha, tedy zdroj sacharidů, zchladne, naroste v pokrmu množství rezistentních škrobů.

Jak už název napovídá, jsou tyto škroby rezistentní vůči trávení. Beze změny projdou až do tlustého střeva, kde se z nich stává potrava pro prospěšné bakterie. Rezistentní škrob bývá někdy přirovnáván k rozpustné vláknině. A stejně jako vláknina má řadu pozitivních účinků na lidské zdraví – snižuje hladinu cukru v krvi, pomáhá regulovat apetit a zajistit déle trvající pocit sytosti a pozitivně působí na proces trávení.

Doktor Chris van Tulleken, který rezistentní škrob studoval, pro BBC uvedl: „Jídlo plné sacharidů můžeme proměnit ve zdravější jídlo plné vlákniny, aniž bychom do něj něco přidávali. Jde jen o teplotu. Zbytky by pro nás tedy mohly být zdravější než původní jídlo.“ Množství rezistentního škrobu zůstává v potravině zvýšené, i když se znovu ohřeje. Zbytky tedy není nutné jíst studené.

Zdroje: Insider, BBC, Medlicker, The American Journal of Clinical Nutrition

typ.gifJablko není hruška. Cvičte podle typu své postavy a vytvarujte se do ideálních křivek

Foto: Shutterstock