50110057_301574327169550_912415344759406592_n.jpg (120 KB)

K avokádu má naše čtenářka Darina pozitivní vztah teprve krátce. „Dříve jsem avokádu nemohla přijít na chuť, dnes bych se ho ujedla.“ A jak to máte s avokádem vy? My jsme si ho oblíbili především jako součást snídaňových talířů. Skvěle chutná třeba s vajíčkem nebo s lososem. Kromě snídaně však můžete avokádo použít i k obědu nebo večeři. Zkuste ho zkombinovat s kuřecím masem nebo z něj připravte omáčku na těstoviny.

Z avokáda také připravíte výborné zdravé moučníky. 

Ale dnes si připravíme výživnou snídani s Darinou.

Suroviny pro 2 osoby

  • 2 avokáda
  • 2 vejce
  • šunka
  • sýr
  • cherry rajčata
  • sůl 
  • čerstvě mletý černý pepř
  • špetka červené papriky
  • zelená petrželová nať

49896714_301574287169554_3788229634030567424_n.jpg (71 KB)

Postup

Avokádo rozkrojte a vyndejte pecku.

Dejte do pekáčku, který jste vymazali trochou olivového oleje. Do dvou polovin avokáda vyklepněte vejce a přidejte podle chuti šunku, sýr, červenou papriku, petrželovou nať, cherry rajče. Další dvě avokáda naplňte jen zeleninou a šunkou. Ochuťte solí a pepřem.

Do pekáčku můžete ještě naházet kousky papriky, cherry rajčata, cuketu. Zapečou se také.

Dejte do trouby vyhřáté na 180 °C. Pečte 15 až 20 minut, až bude vajíčko v avokádu tak akorát hotové.

Na závěr můžete ještě přelít zálivkou z olivového oleje s bylinkami.

Dobrou chuť přeje Darina.

Tři výborné snídaně s avokádem

Avokádový toast s míchanými vejci

DSC_0022.jpg (112 KB)

Lososový ceviche s avokádem

ceviche6-1024x682.jpg (161 KB)

Chléb se ztraceným vejcem

DSC_0260.jpg (103 KB)

Zdroj fotografií: Darina Vitíková, Alena Kolaříková

Reklama