„Miláčku, je to na tobě. Koukni na net a vyber, co se ti líbí.“ Tak nějak podobně to zřejmě probíhá ve více než polovině českých domácností. Vysvětleno v číslech: zájezd přes internet letos koupilo 53 % žen a 47 % mužů. Stejně jako vloni tak platí, že zájezdy přes internet vybírají většinou ženy.
Vyplývá to z aktuálního rozsáhlého průzkumu. Ten pracoval s 25 tisíci prodaných zájezdů dvou set největších cestovních kanceláří za období v období mezi 1. lednem až 30. dubnem 2009.
Průzkum však zároveň zaznamenal v tomto trendu pokles. Ve stejném období loňského roku byl podíl žen 58 procent a mužů 42 procent. Znamená to tedy, že meziročně výrazně ubylo žen, které kupují zájezdy po internetu. „Domnívám se, že důvodem je to, že ženy jsou citlivější na zprávy ohledně krize, a proto letos došlo k jejich úbytku,“ řekl Tomio Okamura, viceprezident a mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří a agentur.
Na internetu si zájezdy nejvíce kupují lidé ve věku 20 až 39 let. „Je to logické, práce s internetem jim nedělá žádný problém a mají pravidelný příjem,“ vysvětluje Okamura.
Češi volí středomořské destinace
Nejvíce zahraničních dovolených strávili vloni Češi v Chorvatsku, ale také ve Slovensku, Itálii, Řecku, Tunisku, Rakousku, Španělsku, Egyptě… Více než sto tisíc lidí navštíví také třeba Turecko.
Vloni se v České republice přes internet prodalo přibližně 600 tisíc zájezdů za 4 miliardy korun (to je asi 26 procent všech zájezdů), což znamenalo meziroční nárůst o 6 procent!
Češi vloni utratili za jednu zahraniční dovolenou (rezervovanou i standardním způsobem) v průměru 15 600 korun na osobu včetně nákladů na místě pobytu a poprvé v historii tak překročili hranici 15 tisíc korun! Za jednu tuzemskou dovolenou vloni Češi utratili v průměru 4500 Kč na osobu včetně nákladů na místě pobytu. I tam byl zaznamenán nárůst. Za jednu dovolenou (tuzemské i zahraniční dohromady) zaplatili 10 100 korun na osobu.
Předpokládá ale, že letos to s nárůstem nebude tak žhavé. „Z důvodu ekonomické krize a oslabení kurzu koruny neočekáváme, že by došlo k tak velkému nárůstu počtu dovolených a výše útrat jako v loňském roce,“ tvrdí.
Zájezdy po internetu kupují více ženy - platí to i u vás?
Nový komentář
Komentáře
Je to jasné, protože ženy mají možnost jet s kamarádkou a nikdo jim nic neřekne. Když jede muž s mužem tak to vypadá pro mnohé podezřele. Je to škoda, protože poznávací zájezdy si mohou užít všichni.
I v naší CA nakupují převážně ženy a ten poměr je 70:30.
Jasně, protože brouzdají v práci na netu
Je pravda,že každou dovolenou kupuji já a né manžel...myslím,že umím lépe vybírat,ale po internetu jsem ji jěště nekupovala.Musím se příští rok asi polepšit....
Taktéž: vybírám na NETu, kde využívám spoustu informací a nakupuji přímo v kamenné cestovce.
vybírám na netu, kupuji v kamenné cestovce
ne já bych si zašla na nějakou pobočku
u nás vybírá manžel,takže zas budem doma
My vybíráme spolu.Letos pojedem do Itálie na poznávací okruh.Už se těším....
U nás doma si vybereme zájezd na netu, ale objednáme v kamenné cestovce. Ještě se tam zeptáme na tisíc věcí, které potřebujeme vědět.
jo,u nás je všechno na mě.Přítel rozhoduje jen o důležitých věcech...např.jaký je náš názor na Koreu ap.
v žádném případě!
jo, taky vybírám já, prý jsem v tom lepší :-)
U nás je to naštěstí stejné - kdyby vybíral manžel, tak skončím leda tak někde na týden s batohem v lese pod širákem.
U nás je to halb und halb.Zimní vybírá manžel a letní já.Jednu už máme vybranou ,na druhou jedu s kamarádkami tradičně do Chorvatska a ta třetí na tu jezdíme na konec léta a to nevím ještě kam.

Také nakupuju já a všechny mé kolegyně taky. Divím se, kde vzali 47% mužů.
Jak kdybych slyšela přítele. U nás taky vybírám já, on chce jen pak slyšet výsledky - kde, co tam je a za kolik. Zbytek je na mě. Tak snad něco ideálního najdu.