Foto: Shutterstock

Pozor na přejídání

Mezi potraviny, při jejichž zvýšené konzumaci může dojít ke snížení chutě na sex, patří potraviny s vysokým glykemickým indexem. Jedná se třeba o kukuřičné lupínky, bílé pečivo či sladké limonády. „Obecně můžeme říci, že jakoukoliv vášeň zkazí přejídání, dopřávání si těžkých pokrmů a jídel bohatých na sacharidy. Ty vaše tělo značně zatíží a veškerá chuť na milostné chvíle zmizí,“ upozorňuje výživová specialistka Mgr. Kateřina Šimková ze Zdravého stravování. Jestliže se úmyslně nechcete „odbourat“, tak si dopřejte lehce stravitelnou večeři. 

Křehká hormonální rovnováha

Jak je všeobecně známo, tak základním předpokladem pro sexuální výkon, je u mužů potřebný dostatek testosteronu, který u žen ještě doplňuje estrogen. Zásah do hormonální rovnováhy se může projevit nižší vzrušivostí, neuspokojivým prožitkem a chabou výdrží. „Zrádné jsou různé sójové produkty a tofu. Ty obsahují rostlinné estrogeny tzv. fytoestrogeny, které snižují hladinu testosteronu, což je pro muže a jejich sexuální výkon nežádoucí. Z pohledu hladiny hormonů, které mají vliv na sexuální aktivitu, jsou riziková i rajčata a pravidelná vysoká konzumace alkoholu,“ dodává Kateřina Šimková. Jedna až dvě skleničky sektu či vína naopak může napomoci uvolnění a dát prostor vaší fantazii. 

Filmová inspirace 

Šampaňské a jahody. Tyto atributy se dost často objevují ve žhavých filmových scénách. Jen si vzpomeňte na Devět a půl týdne nebo Pretty Woman. Není divu. Tento výběr propriet má reálný základ, protože se jedná o potraviny s afrodiziakálním účinkem. „Semínka jahod obsahují zinek, který zvyšuje hladinu testosteronu. Obsažené flavonoidy napomáhají správnému prokrvení. Sklenička sektu pomůžeme navodit i mírnou euforii a potlačit zábrany. S alkoholem to však nepřehánějte, jinak dojde k utlumení,“ dodává výživová specialistka Mgr. Kateřina Šimková ze Zdravého stravování. 

Foto: Shutterstock

Čokoláda, ořechy a chilli

Nezapomeňte se vybavit na valentýnský večer několika kousky kvalitní čokolády. Právě díky ní dokázal údajně Ludvík XIV. i v notně pokročilém věku uspokojovat několikrát denně svoji milenku. „Čokoláda v sobě spojuje hned tři žádoucí prvky. Působí jako antidepresivum, antioxidant a afrodiziakum. Kvalitní raw čokoláda připravovaná z nepraženého kakaa, obsahuje flavonoidy, které napomáhají správnému prokrvení. Čokoláda navíc uvolňuje i hormony štěstí, které sexuální požitek ještě umocní,“ říká Dominik Píchal z Grizly.cz. Můžete hledat i spojení s dalšími afrodiziakálními potravinami, jako je chilli, vanilka nebo ořechy. „Chilli, které se hojně používá i do čokolád, vede k celkovému prohřátí a způsobuje prokrvení pohlavních orgánů. Jeho konzumací se uvolňují i endorfiny a serotoniny přinášející pocit štěstí a blaženosti. Ořechy jako mandle, kešu či lískové ořechy jsou zase zdrojem aminokyseliny L-arginin. Ta prostřednictvím zvýšené tvorby kyseliny dusičné přispívá ke zvýšení produkce pohlavních hormonů, což má dopad i na sexuální výkonnost,“ dodává Dominik Píchal.  

Cizrna a koriandr

Ochutnali jste již cizrnový hummus? Ne? Pak byste si měli k tomuto pokrmu, jehož obliba překročila hranice Blízkého východu, najít cestu. „Oceníte jeho obsah živin, chuť i rychlost přípravy. Hummus je výborným zdrojem rostlinného proteinu, vlákniny a komplexních sacharidů, které jsou zdrojem energie. Navíc jeho konzumací povzbudíte sexuální chuť a potenci. Účinky můžete ještě znásobit použitím chilli prášku a koriandru. Z koriandru můžete použít jak nať, tak plody. Hummus má i nezměrné množství variací, a tak ho snadno pomocí dalších surovin, jako je červená řepa, avokádo, pečené papriky, ředkvičky či sušená rajčata chuťově proměníte k nepoznání,“ dává tipy Martin Fuchs z Extrudo Bečice.   


Foto: Shutterstock

Žádnou cibuli, ale i brokolici

Existuje celá řada potravin, které ovlivňují tělesné pachy a jejich obtěžující odér se může uvolňovat i několik dní. „Potraviny jako cibule a česnek po konzumaci mají nepříjemný dopad na vůni dechu. A nejen to. Při rozkládání vylučují síru, stejně jako brukvovitá zelenina, kam spadá například květák, kapusta, brokolice či zelí. Tento chemický proces se projeví ve změně pachu moči, ale i potu. Kromě toho brukvovitá zelenina obsahuje tzv. rafinózu. Trisacharid je rozkládán bakteriemi v tlustém střevě, což má za následek nadýmání a zvýšené riziko plynatosti,“ varuje a uzavírá Kateřina Šimková. Od těchto potravin se držte dále, jinak riskujete trapas a opadnutí touhy.    

Reklama