Každý rok to bývá stejné. Novoroční předsevzetí zhubnout bere už v únoru zasvé a vy si krátce před koncem školního roku uvědomíte, že léto je na spadnutí. Těšíte se na něj, přesto… Radost vám trochu kazí představa sebe sama v těch pěkných plavkách z loňského výprodeje. A máte-li být upřímná, dobře si vzpomínáte na slib, který jste si ve zkušební kabince dala: aspoň tři kila dolů, protože ty plavky vám pak budou slušet víc. To se ale dosud nepovedlo a loňské vánoční cukroví se na vašem těle pořád statečně drží. Velký zázrak už se nejspíš nestane, malý ale – díky našim tipům – zvládnete. Jak na pár přebytečných kil na poslední chvíli, krátce před dovolenou?

628ca19a2f65bobrazek.jpg
Foto: Shutterstock

Přidejte alespoň hodinu spánku denně

Tohle je pro řadu z nás docela příjemný tip. O hodinu, dvě více spánku denně může způsobit (ten malý) zázrak. Pokud obecně málo spíte, dostáváte organismus do stresu, čímž zvyšujete hladinu kortizolu, stresového hormonu. Ten platí za nepříjemného sabotéra, alespoň v souvislosti s hubnutím. A nejenom. Může mít na svědomí i to, že se vám kolem pasu začne utvářet nehezká pneumatika. Více spánku tedy znamená méně snahy v souvislosti s hubnutím.

Vynechte alkohol

Je příjemné dát si večer u televize dvojku bílého, ale pokud se snažíte na poslední chvíli zhubnout, alkohol alespoň na nějakou dobu úplně vynechte. Jde o nenápadné kalorie, kterých ale není málo. Alkohol navíc zatěžuje organismus víc, než byste možná řekli, a s jeho odbouráním má zbytečnou práci. Vydaná energie pak může chybět jinde. Za zmínku také stojí fakt, že alkohol zhoršuje kvalitu spánku, který je (nejenom) pro hubnutí také velmi důležitý.

Odvodněte tělo

Ne všechna kila navíc způsobuje tuk. Řada žen je tzv. zavodněná, cítí se oteklá a ve své podstatě i je. Jejich organismus zadržuje vodu, což bývá evidentní na břiše a dolních končetinách. Na vině může být nedostatečný pitný režim a spousta soli v potravě. Zaměřte se tedy na pití (ideální je samozřejmě čistá voda bez bublin), uberte sůl a vysoce průmyslově zpracované potraviny. Úplně zapomeňte na stánky s rychlým občerstvením a nejrůznější polotovary. Do stravy naopak přidejte bylinky (skvělé jsou třeba kopřiva, petržel nebo pampeliška) a zajděte si čas od času na masáž. Vynikající je ruční lymfatická, dobrou službu udělá i reflexní.

Zacvičte si raději ráno

Bez fyzické aktivity to nepůjde. Máte-li možnost zvolit si čas cvičení a nejste úplná sova, zvolte raději ráno. Nejenže skvěle nastartujete organismus, popoženete metabolismus, ale spálíte i více kalorií. Pokud jde o druh aktivity, v souvislosti s potřebou rychlého výsledku je nejvhodnější intervalový trénink, při kterém spálí tělo až o 60 % více tuku než při běžném cvičení. Je to sice dřina, ale vyplatí se. Pokud si nevíte rady, nechte si poradit od profesionála, případně mrkněte na internet, smysluplných videí a rad najdete spoustu.

Jídlo si plánujte

Tohle se může zdát jako ohraná písnička, která ale funguje. Zapomeňte na hladovění, to vás akorát dostane do stresu. Místo toho si každý večer naplánujte jídlo na celý nadcházející den. Menší porce s dostatkem ovoce a zeleniny, kvalitní bílkoviny a komplexní sacharidy. Zelenina a ovoce dodají potřebnou vlákninu, doplní vitaminy a obohatí pitný režim, bílkoviny obecně pomáhají s hubnutím (nezdráhejte se ani načas přidat proteinové koktejly třeba místo odpolední svačiny) a komplexní sacharidy jsou skvělým zdrojem „pomalé“ energie. Jídlo si během dne rozložte tak, abyste s přibývajícím dnem měnili poměr živin ve prospěch bílkovin.

Zkuste samoopalovací krém nebo solárium

Ať se vám to líbí, nebo ne, pravdou zůstává, že snědá pokožka vypadá lépe, snadněji zamaskuje případné nedostatky a opticky zeštíhlí. Než začnete s nanášením samoopalovacího krému, proveďte důkladný celotělový peeling. Pokožku krásně prokrvíte, což je v souvislosti s hubnutím žádoucí, a zbavíte ji odumřelých kožních buněk. Samoopalovací krém se následně „lépe chytne“. Zajít můžete i do solária, které v rozumných dávkách neuškodí.

Buďte přirozeně aktivní

I zdánlivé maličkosti mohou ovlivnit velké věci. Zařaďte proto do svého běžného života i běžný pohyb. Máte-li možnost, namísto výtahu nebo eskalátorů využijte schody, a pokud nemusíte, nejezděte všude autem nebo městskou dopravou. Snažte se zkrátka být co nejvíc přirozeně aktivní. Máte-li sedavé zaměstnání, dělejte si pauzy na protažení a oběd si dejte třeba venku v parku.

Čtěte také:

Zdroj: nhs.ukthesun.co.ukharpersbazaar.com