Pro ženy, které si hlídají postavu, je předně důležité říct, že nezáleží na tom, jestli si poslední jídlo dáte v pět nebo v sedm hodin večer. Živiny se neřídí hodinami a tvrzení, že po páté hodině se všechno ukládá do tuků, je mýtus.

Důležitá je skladba jídla v průběhu celého dne a to, jak vypadá především z dlouhodobého pohledu. Jestliže si dáte pozdní svačinu nebo večeři, metabolismus bude probíhat naprosto stejně jako po jakémkoliv jiném jídle. „Po jídle můžete přibrat pouze za předpokladu, že si kvůli němu vytvoříte kalorický nadbytek. Přibírání ovlivňuje také kvalita jídla. Pokud konzumujete průmyslově zpracované potraviny, které jsou bohaté na energii, chudé na živiny a s původní surovinou toho mají již pramálo společného, pak je přibírání snazší a přínos pro zdraví nulový,“ vysvětlujete hlavní nutriční specialistka Ing. Monika Bartolomějová ze sítě výživových poraden NUTRIADAPT.

S ohledem na spánek je důležité nechodit spát s plným žaludkem. Tělo by mělo mít alespoň hodinku na trávení, jinak hrozí, že se vám bude špatně usínat a proces zpracování potravy narušíte.

Víno může uspávat, ale...

Vyvarovat byste se měla také konzumaci alkoholu. Sice po něm můžete snáze usnout, ale hrozí, že se budete v noci budit.

„I když máte pocit, že po skleničce vína lépe usnete, skutečnost je taková, že i malá dávka alkoholu negativně ovlivňuje kvalitu spánku. Alkohol narušuje průběh hlubokého REM spánku a z toho důvodu se po jeho konzumaci můžete ráno cítit méně odpočatí,“ vysvětlujte hlavní trenérka Mgr. Kateřina Hollerová z fitness centra pro ženy Contours. Problém konzumace alkoholu před spaním spočívá také v tom, že se budete v průběhu noci budit. Prospěšný alkohol není ani z hlediska hubnutí. Obsahuje prázdné kalorie.   

Pozor na vlákninu

Zelenina je zdravá, ale dát si před spaním plný talíř zeleniny nebo luštěnin může být problematické. Obsahuje totiž velké množství vlákniny, která se pomaleji tráví. Je ovšem důležité vypozorovat, jestli vám to vadí, nebo ne. Každý to má trochu jinak. Vyvarovat byste se ovšem měla příliš tučným a pálivým jídlům. Pozor i na pitný režim. Pokud ho přes den zanedbáváte, nesnažte se ho dohnat večer před spaním nebo vás bude tělo nutit k častým návštěvám toalety.

Foto: Shutterstock

Reklama