Vichy kostku nebo káro má většina z nás spojenou s bavlněnými záclonkami v okýnkách venkovských chaloupek nebo s ložním prádlem po babičce. Málokdo z nás možná ví, že tento dezén zažil obrovský boom v padesátých letech a to zásluhou Brigitte Bardot, která byla jeho prominentní a zároveň smyslnou fanynkou a nezdráhala se do té doby obyčejný kanafas použít i na svatební šaty.
Šaty z růžově kostičkovaného, venkovsky elegantního bavlněného materiálu, které pro její svatbu s Jacquesem Charrierem v roce 1956 navrhl Jacques Esterel, povýšily rázem kanafas z materiálu na povlečení do haute couture. A vichy káro se stalo hitem.
Módní návraty do let šedesátých a padesátých oprašují dávno zapomenuté a hledají nová uplatnění nejen ve střizích a formách, ale i v materiálech a vzorech. Vichy káro je jedním z nich.
Na přehlídkových molech světových center módy od Milána přes Paříž po New York se však prezentuje v novém „balení“. Už to není ta bledá jakoby vyšisovaná barevnost, ale jasné barvy a krásné pastelové odstíny v kombinaci s bílou, která dodává ten správný nádech svěžesti.
Vzor mluví sám za sebe, proto je nejlepší ho kombinovat jen s velmi jednoduchými doplňky a jednobarevnými díly.
Jak se vám líbí nostalgický kanafas?
Máte z něj něco na sebe nebo zůstanete jen u těch peřin a chalupářských záclonek?
Napište mi o tom.
Nový komentář
Komentáře
Jen to ne!!! Ja to nenavidim, byt jen na ubrus nebo na zavesy do kuchyne.
To se mi moc líbí. Dneska jsem si koupila takovou košili
mám takové modré povlečení na peřiny
To, co má Kate Moss na košili, mám já v kuchyni na oknech
Kdysi jsem rozstříhala povlečení po babičce na sukni
Leda na záclony na chalupě a možná jako ubrus.
Chodit bych v tom nechtěla
I like it