Netučné, vypoulené a zpevněné břicho chce skoro každá žena. Bohužel toho ale jinak než cvičením a střídmým jídelníčkem nedosáhnete. Pokud se budete honit v posilovně nebo doma a budete jíst kalorické věci, nejspíš toho nedosáhnete. Aspoň to je moje zkušenost.

Foto: Shutterstock

Cviků na břicho a jeho zpevnění je mnoho. Nevím jak vám, ale některé cviky mě nebaví nebo mi nejdou, jiné mi přijdou trochu moc náročné a překombinované. Jistě, fitness trenér by řekl, že všechny cviky mají význam. Já jsem se časem dopracovala k několika „břišním“ cvikům, které mám ráda a pravidelně je cvičím. Musím říci, že díky změně jídelníčku v kombinaci s pravidelným cvičením vidím na svém „pupíku“ krásný posun. Břicho se tvaruje! Hurá, konečně. Dříve jsem dost cvičila a bylo to celkem marné, změny přišly až s úpravou jídla.

Cviky jsem pro inspiraci nafotila, nedělám třeba oblíbené leh-sedy, protože neumím při nich správně držet tělo a proto mi pak bolí za krkem. Také nedělám cvičení s míčem v ruce, kdy s ním v sedě rotujete ze strany na stranu, protože se mi při tom několikrát zablokovala záda. Ale naštěstí je mnoho jiných cviků! Lepší je pro mne poloha „prkno“ nebo využití žebřin.

Oblíbené prkno – je to všemocný a jednoduchý cvik pro posílení břicha i celého těla. Začátek je náročnější, ale pak je motivující prodlužující čas u výdrže. To fakt zvládne každý!

Foto: Klára Křížová

Posílení šikmých „břišáků“ – poloha na zemi, kolena přisunuji k protilehlé ruce. Většinou dělám deset cviků na každou stranu, to celé 3x. V závěru je to náročné, ale co není, že...

Foto: Klára Křížová

Cvik se zvedáním zadku a nohou s pomalým pokládáním těsně nad zem. Tenhle cvik se dělá dobře na žíněnce s držením žebřiny, ale dá se zvládnout i doma na zemi nebo na posteli, když se máte čeho držet. Moje opakování je 15x jedna série, to celé 3x.




Foto: Klára Křížová

Zavěšení a zdvih kolen. Tohle cvičení jsem zpočátku TAK nesnášela! Neměla jsem silné ruce a ještě navíc mi díky zpoceným dlaním klouzaly. Na tlak mého trenéra, který ignoroval moje protesty a fňuky, že to nechci, jsem je ale začala cvičit a musím říci, že cvik nyní miluju. Je to namáhavé, ale velmi účinné. Díky tomuto cviku se začínám posouvat k vyrýsovaným svalům, které jsem neviděla už pár desítek let. Je fakt, že k tomu potřebujete žebřinu, ale až otevřou fitka, určitě ho zkuste. Počátky jsou „fakt hnusný“ a zvládnete třeba jen dva, tři za sebou. Ale progres je rychlý – brzy zvládnete deset za sebou ve 3-4 opakování.

Foto: Klára Křížová

Jaké máte vy oblíbené cviky na břicho?

Můj článek o jídle, cvičení a  fungujícícm hubnutí: Vyzkoušeno: Jak s jistotou zhubnout po padesátce, pít víno a nemít hlad

Reklama