Jsou ženy, které rády jezdí většími modely, například v SUV, ale pak je tady kategorie žen, které ocení auta, která se všude vejdou, dobře se s nimi parkuje i manévruje u často přeplněných nákupních center, většinou se také snadněji ovládají a bývají roztomilá. Tak přesně to vám potvrdíme díky naší zkušenosti s novou Citroën C3.

Musíme uznat, že jde o svižné a pohodlné menší auto, které má osobitý design. Možná působí větší a robustnější, než je, jedná se ale o velmi spolehlivý a kompaktní crossover. Celkově působí svěže, velmi cool a přímo láká k projížďce. Takže stačí zařadit a jedem!

588f8267893c6-blobid0.jpg
Foto: Klára Křížová

Testerka Klára přiznává, že ráda řídí a jízda v nové Cé trojce jí nadchla hned při rozjezdu. Protože testovaný model měl klasické řazení a manuální ruční brzdu. Radost z jízdy, to je manuální řazení, řekněte samy, není automatická převodovka přece jen nuda?

Testovaná C3 je sice menší auto, ale při svých rozměrech s výškou 163 mm, šířkou 1755 mm a délkou 4015 mm má velmi pohodlný prostor interiéru. Vzadu sice není tolik místa, ale to ani u tohoto modelu a typu auta nečekáte. Díky vyšší poloze sedadel (o 100 mm, než u minulé generace) se do malé Cé trojky dobře nasedá a vysedá třeba i s kratší sukni. Potvrzujeme nadprůměrně prostorný interiér s překvapivě slušným místem nad hlavami i pro cestující na zadních sedadlech a solidní objem dobře přístupného zavazadlového prostoru, což je 310 litrů. Takže vyrazit na nákupy s menším autem, jako například s „naší“ C3 nebyl vůbec problém.
5d398bacb4377-obrazek.jpg

Překvapivě prostorný interiér

Při testování vidím jako pozitivní, kromě elegantního vnějšího designu, dostatečný a prostorný interiér. Tady jsem se cítila, zvlášť s přihlédnutím k malým vnějším rozměrům velmi příjemně a komfortně. Musím pochválit množství praktických odkládacích míst, kam se dají odložit mnohé naše cestovní nezbytnosti navíc tak, aby byly vždy pokud možno po ruce, mobilem počínaje. Takže žádný stres, kam položit pití, telefon, kabelku či papírové kapesníčky. Pokud cestujete s dětmi, určitě tyto odkládací prostory budete velebit.
Maminky malých dětí uvítají poměrně široké zadní dveře, které se dají otevírat v úhlu, který nevadí při ukládání a upevňování dětské sedačky, stejně jako malých ratolestí. Jen přední opěradlo spolujezdce je vhodné posunout, protože naše malé neposedy obvykle napadne kopání vpřed právě do něj, ale to je problém většiny menších vozů.

0e83ae3d53b76-obrazek.jpg

Odstupňovaná výbava

Nová Cé trojka je nabízena ve třech výbavových stupních – YOU, PLUS a MAX, ale ta základní, jejíž cena začíná od 370 a v akci aktuálně od 355 tisíc Kč, uspokojí asi jen opravdové šetřílky. Podle ceníku má sice vše, co vyžadují homologační povinnosti, ale navíc jen manuální klimatizaci, zadní parkovací asistent, palubní počítač, centrální zamykání s dálkovým ovládáním a pár dalších prvků. Víc komfortu nabízejí verze PLUS a MAX, ale se zimním paketem (vyhřívání předních sedadel, čelního skla a volantu), který je nabízen jen k nejvyšší výbavové verzi a s metalickým lakem se cena vyšplhá k půlce milionu.
71ab1e7cf29de-blobid0.jpg
Foto: Klára Křížová

Naše pozitivní zkušenost

Pokud jde o jízdu, tak ta působí žensky příjemně, podvozek je naladěn komfortně, což spolu s pohodlnými, příjemně čalouněnými sedadly a velmi nízkou hladinou hlučnosti v interiéru dělá radost, jak ve městě, tak i na dálnicích. Benzinová verze se běžně spokojí se spotřebou pod 6 l/100 km, což je velmi příjemné a při testování jsme ji ocenily.

V souhrnu vlastností nabízí nová Cé trojka rozměrem malé, ale nadprůměrně prostorné, slušně vybavené a v provozu hospodárné, komfortní autíčko, s náležitou úrovní bezpečnosti, takže pokud uvažujete o vozidle této velikostní kategorie, C3 stojí určitě za úvahu. Testovaná C3 na nás udělala velmi dobrý dojem, při jízdě se naše testerka Klára cítila velmi bezpečně a jízdu si užila se vším všudy.

Takže potvrzujeme – testovaný Citroën C3 je auto, které ocení snad každá žena, má skvělé jízdní vlastnosti, přináší pocit bezpečí, dobře se s ním parkuje a vypadá krásně. Nám se v každém případě tento Citroën líbil.

4a89227c7575f-obrazek.jpg

Klasika i udržitelnost na vybranou, máte na výběr mezi benzinovou a čistě elektrickou variantou

Největší zajímavostí nejnovější generace modelu C3 je ale možnost výběru mezi benzinovou a čistě elektrickou variantou. Tu v kategorii malých automobilů nabízí jen málokdo. Vyznavače, či spíše vyznavačky elektromobility přijde varianta ë-C3 o zhruba 220 tisíc Kč dráž než benzinová, takže se v současných cenách paliv a energií bude cenový rozdíl „amortizovat“ poměrně dost dlouho, ale Green Deal přepokládá, že v by příštích letech měly být elektromobily provozně výhodnější. Výrobcem udávaný dojezd malé elektrické ë-C3 je 320 km a maximální rychlost 132 km/h jsou hodnoty, které by měly v běžném příměstském používání bohatě stačit.

b5f44328a4344-sss.gif