KID

Nedávno jste dostaly možnost položit otázku poradkyni pro dětskou výživu. Nečastěji vás zajímalo, co dělat, když dítě odmítá jíst nějakou potravinu. Pokud jste se obávala, že se na vaší otázku nedostane, máme pro vás dobrou zprávu - zodpovězeny byly všechny. Na vaše otázky odpovídala Dorka Toulcová.

Čtenářka s nickem Mamina71 má dva dospívající sportovce. „Dobrý den, mám dva syny (14 a 16 let). Oba hrají aktivně házenou, čtyřikrát týdně trénink, sobotu nebo neděli zápas, kde tedy šlapou celou hodinu na plný pecky. Prosím o radu, čím je udržet celou tu dobu v tempu, hroznový cukr jim moc nesedí, je jim po něm špatně. Zkoušela jsem i mléko rozmixované s banánem. Děkuji za odpověď,“ napsala.

Co radí odbornice?

Chlapci během zápasu a tréninku nepotřebují doplňovat žádné živiny. Banán s mlékem se tráví několik hodin, takže nemá vliv na zápas. Naopak snižuje výkon to, že je žaludek naplněn. Tělo buď sportuje, nebo tráví.

Při tréninku a zápase je třeba dodávat tekutiny, a to nejlépe 1:1 vodu s minerálkou Magnesia nebo Korunní – nasycené! Přidejte pár kapek citronové či pomerančové šťávy.

Důležitá je pravidelná a dostatečná strava přes celý den a před výkonem hodinu až půl hodiny lehké, netučné jídlo, sacharid a bílkovinu se zeleninou. To, co dítě rádo a dobře snáší, a pokud se mu dobře sportuje s „něčím v žaludku“. Pokud ne, je dobré se najíst naposledy jednu a půl hodiny před výkonem. Časový odstup od výkonu a posledního pokrmu záleží pouze na dítěti a jeho osobních pocitech. Mají-li chlapci rádi banán, tak bych jim ho dala s acidofilním mlékem, netučným.

Čtěte také