Foto: Shutterstock

Tato barva byla vypuštěna jako součást kampaně společnosti Pantone se švédskou značkou vyrábějící pomůcky intimní hygieny.

Viceprezident Pantone Laurie Pressman popsal barvu jako „sebevědomou červenou“, která může pomoci povzbudit pozitivní rozhovory o menstruaci. Červený odstín má prý ženám pomoci k tomu, aby prožily období menstruace s potřebnou sebejistotou, beze studu, a oslavovaly tak svou ženskost.

V mnoha společnostech je totiž menstruace stále tabuizovaná. Například v některých částech Indie jsou ženy během měsíčního krvácení považovány za nečisté a je zakázáno se jich dotýkat. V Nepálu pak obyvatelé některých vesnic vykazují ženy do menstruačních chatek.

Společnost Pantone je známá hlavně proto, že udává trendy v barvách a pro každý rok vyhlašuje jeden dominantní odstín. Letos je to klasická modrá.

Reklama