Když Jiří Bartoš hlásil svou medovinu do této významné soutěže, nečekal, že sklidí takový úspěch. Medovinu začal vyrábět v domácích podmínkách pro přátele a hlavně pro sebe. Dnes už má své dva včelíny, kromě medoviny dělá i skvělý med. Díky tomu se rozhodl svou medovinu oficiálně pojmenovat a dostat Geroge Bee ke všem dobrým lidem.
 
Pravá medovina
 
Medovina je jedním z nejstarších alkoholických nápojů na světě. Připisuje se jí spousta blahodárných účinků. Má například antioxidační účinky, posiluje imunitní systém a prospívá metabolismu. V George Bee vyrábějí více druhů medovin ryze vlastních receptur. “Důležitá je pro mě chuťová vyváženost a samozřejmě chuť. Inspiraci hledám ve starých herbářích našich prababiček a místních bylinkách,” říká Jiří.
Výroba medoviny není příliš složitá, rozhodně jde ale o dlouhodobý proces, který si žádá zájem, čas, řadu znalostí a trpělivost. “Do pravé, kvalitní medoviny v žádném případě nepatří líh nebo jakákoliv barviva a umělá dochucovadla,” upřesňuje Jiří. Kouzlem toho staročeského nápoje je najít ideální poměr vody, medu a bylin. A to se v Pticích povedlo. “Znáte to, nejdřív si děláte pár lahví pro vlastní potěšení, pak pro přátele a najednou si k vám pro medovinu jezdí i sousedé z okolních vesnic a vy zjišťujete, že to, co vyrábíte, lidem opravdu chutná,” dodává Jiří s úsměvem.


 
Bez technologií to nejde
 
Aby mohl Jiří svou medovinu distribuovat mezi širší veřejnost, musí pořídit technologicky vyspělejší zařízení na filtraci medoviny, díky němuž se prodlouží její životnost. Každá medovina obsahuje kvasné kultury. V případě, že se dostatečně neodfiltrují, je nutné medovinu skladovat ve speciálních podmínkách jen po určitou dobu. Při odstranění kvasných kultur už lze medovinu bez obav skladovat i při běžné pokojové teplotě. S takto upravenou medovinou už je možné medovinu šířit v hospodách a restauracích. “Naším cílem je udělat z medoviny prémiové kvalitní pití, které si jistě najde své příznivce. Abychom kvasné kultury z naší medoviny odstranili, je nutné pořídit kvalitní ale finančně nákladné filtrační zařízení,” uzavírá Jiří. O finanční pomoc s nákupem tohoto zařízení včelař  žádá všechny, kteří věří, že si tenhle staročeský nápoj zaslouží své místo na slunci. Začátkem června spustil crownfoundingovou kampaň na portále HitHit, kde už ožil nejeden skvělý nápad.

Více  o medovině najdete ZDE.
HitHit kampaň

 

Reklama