Součástí jsou dvě charakteristické vůně, které vychází ze švédských lesů a vznikly v rámci dlouhodobé spolupráce s Ilse Crawford. Tyto vůně do bytu budou v prodeji v obchodních domech IKEA od dubna 2022.

sv1.jpg

Duševní pohoda stojí v samém srdci této spolupráce a je pro tyto novinky charakteristická. „V IKEA věříme, že vůně přispívají a umocňují celkový dojem, jakým prostor působí. Vůně mohou ovlivnit naše pocity. Také mohou zlepšit naši náladu a ovlivnit stav naší mysli, ať už jde o příval energie, lepší soustředění, nebo co je nejdůležitější, vytvoření pocitu klidu,“ říká Karin Gustavsson, Range and Product Design Leader v IKEA of Sweden AB.

sv2.jpg

Nadcházející novinky byly vytvořené v souladu se skandinávským designem – se zaměřením na přírodu, náš původní domov. IKEA rozšiřuje svou nabídku vůní do bytu o nové vonné svíčky, které slibují navození atmosféry, která promlouvá k našim smyslům. Nová série obsahuje osm inspirativních vůní, z nichž každá byla speciálně vyvinuta tak, aby se dokonale hodila k různým domácím aktivitám a zároveň podkreslila, jak se během nich cítíme. Každou z těchto vůní najdete u různých výrobků, od čajových svíček, závěsných vůní až po vonné svíčky ve skleněných nebo keramických nádobách. Svíčky mají dobu hoření od 12 do 60 hodin a nabízíme je v různých velikostech. Nádoby byly navržené s ohledem na dlouhou životnost, a tak je lze používat i po dohoření svíček.

sv3.jpg

„Je úžasné, že můžeme našim zákazníkům pomoci vytvořit si jedinečné a osobité domácnosti – a navíc cenově dostupným způsobem, který se zaměřuje především na duševní pohodu. Doplňky do domácnosti jsou jádrem prostoru, který působí osobitějším dojmem. Novými svíčkami chceme spotřebitele inspirovat, aby se zaměřili na větší pohodlí a propojení se svou domácností,“ dodává Karin Gustavsson.

sv5.jpg

Dvě z nových vůní navrhla designérka Ilse Crawford. Obě mají základ ve dřevě. IKEA má skandinávské kořeny a dřevo bylo od počátku jejím základním materiálem. Vůně ADLAD je inspirována skandinávskými lesy a je připomínkou lidské přítomnosti. Vůně ENSTAKA odráží kouřové aroma ohně a naši potřebu tepla. „Příroda nás vždy dokáže podivuhodně zklidnit. Prostřednictvím vůní jsme chtěli do domácností opět vnést instinktivní paměť přírody – zejména stromů a lesů – a to především pro ty z nás, kteří žijeme ve městech a nemáme okamžitý přístup k přírodě,“ říká Ilse Crawford.

Ilse Crawford rovněž navrhla pro tuto novou sérii skleněné a keramické nádoby. „Nádoby jsou základní předměty, které můžeme používat každý den. Jsou krásné a cenově dostupné. Jsou speciální svou kvalitou, velikostí i dojmem, jakým působí na dotek. Doufáme, že lidé po nich zatouží, protože jsou atraktivní, důvěrně známé a snadno splynou s tím, co už doma mají. Navíc je lze později znovu použít – dát jim po prvním použití „druhý život“ – jako stojan na tužky, dózu na potraviny, úložný prostor v koupelně atd.,“ doplňuje Ilse Crawford.

sv4.jpg

O společnosti IKEA
IKEA nabízí funkční a dostupné bytové zařízení vysoké kvality, které vyrábí s ohledem na lidi i životní prostředí. Pod značkou IKEA funguje několik různých společností s různými vlastníky. Všichni si ale kladou za cíl vytvářet lepší každodenní život pro co nejvíce lidí. IKEA byla založena ve Švédsku v roce 1943. 

O Ilse Crawford
Ilse Crawford je návrhářka, akademická a kreativní ředitelka s jednoduchým posláním postavit lidské potřeby a touhy do středu své práce. Ilse Crawford je zakladatelkou Studioilse sídlícím v Londýně, kde spolu s kolegy ze svého multidisciplinárního týmu navrhují prostředí, předměty a zkušenosti, které podporují a zlepšují lidské chování a každodenní život – běžné tak proměňují v něco jedinečného. Používají design jako nástroj k vytvoření systematické duševní pohody a rámce pro život.