Křivý účes, oranžová barva namísto požadované blond či vypadávající prodloužené vlasy. Pokud zákazníci natrefí na nezkušeného či neschopného kadeřníka, nemusí si nechat nevzhledný výsledek jeho práce líbit.
Každý zákazník má právo reklamovat účes, který neodpovídá jeho požadavkům. Výhrady by měl uplatnit co nejdříve, tedy ihned po dokončení práce kadeřníkem a před jejím zaplacením. „Podle povahy vady je pak možné v prvé řadě žádat bezplatnou nápravu,“ vysvětluje vedoucí právní poradny časopisu dTest Lukáš Zelený a dodává: „Není-li možné nedostatek odstranit, zákazník má právo požadovat slevu z ceny.“
Na výsledné podobě účesu je třeba se shodnout již na počátku návštěvy. „Ideální je kadeřníkovi podrobně vysvětlit, jakou má zákazník představu. Pokud je možné doplnit ji obrázky, je to vhodnější pro přesnou znalost tvaru a odstínu účesu,“ říká Lukáš Zelený. I samotný tvůrce by se měl vyjádřit, zdali výsledek bude odpovídat představě klientky či klienta, zejména s ohledem na kvalitu a původní barvu vlasů.
Už v okamžiku vytváření účesu je na místě kontrola a kdykoliv má klient pocit, že se jeho představa rozchází s vytvářeným výsledkem, měl by zasáhnout. Pokud není zákazník spokojen s výkonem kadeřníka, může kdykoliv využít svého zákonného práva odstoupit od smlouvy o dílo, kterou v nepsané formě s kadeřníkem uzavírá. „V takovém případě je povinností klienta zaplatit práce do té doby již vykonané,“ upozorňuje Lukáš Zelený.
Jiná situace nastává, pokud dojde například ke škodě na klientově majetku (zabarvení oděvu) či na zdraví (vypadávání vlasů či nechtěné střihnutí). V takovém případě má zákazník právo na finanční kompenzaci. „Pro vyčíslení skutečné škody je nezbytné vše řádně zdokumentovat, případně kontaktovat podle potřeby i lékaře či soudního znalce, z jejichž zprávy může vycházet soud v následujícím sporu,“ uzavírá Zelený.
Nový komentář
Komentáře
mám vnučku kadeřnici tak je to dobrééééééééé







Mám dobrou kadeřnici
léta mám svou kadeřnici, jsem velmi spokojená, už přesně ví, co chci
Chodím se tak 4x do roka přistřihnout k jedné prima kadeřnici, jsem s ní spokojená
Už vím, že kadeřnice mají jiné délkové míry a počítám s nimi.Když chci zastřihnout 5cm, řeknu 2cm.A jsme spokojené obě.
Chodím pravidelně
ofinu si stříhám sama a občas si nechávám přistřihnout konečky, takže u holičky není co zkazit
Stříhání obstarává dcera - ač není kadeřnice.
U nás jedna kadeřnice nedělá vrabčí hnízdo, ale helmy. Zákaznice jsou "unifikovány". Naštěstí je tu ještě pár dalších - normálních kadeřnic, kterým bych se nebála svěřit
tajnostii — #14 aj ja a muze doma striham sama tak zadne reklamace nejsou
Trefa:jak mile zaplatite uz nemuzete reklamovat.slysela jsem to v radiu.
Pimpa M — #20 Manžel se strojkem na zastřihávání vlasů
No, lépe vědět, co chci a do toho jdu
bleblemcy — #9 A kdo ten třícentimetrový porost udržuje?
Ještě jsem neměla od kadeřnice na hlavě vrabčí hnízdo, jsem většinou spokojená s výsledkem.
Kadeřnici mám naštěstí doboru a levnou. Stejně k ní chodím tak 3x ročně a nikdy si nenechám dělat nic extravagantního.
Tak takovou kuráž jsem neměla, doma hlavu okamžitě umyla a protože to bylo v dobách trvalých ondulací, tu hlavu jsem myla třikrát denně a mazala balzámy a maskami abych hlavu trochu polidštila.
Už se vidím, jak s mokrou napůl ošmikanou hlavou "odstupuji od smlouvy" Asi je dobrá rada s kadeřnicí každý krok probrat a nebát se ozvat, ale jinak to bude v reálu asi odst problematické....tedy pokud se nebliští na hlavě jasná lysina
mám svou a jsem spokojená