I když jsem vás už delší dobu neinformovala o našem plavání s dětmi, pořád pokračujeme dál a dál. Nedávno jsme začali čtvrtým blokem, máme za sebou tedy přibližně třicet proplavaných sobot. A že už umíme spoustu nových věcí...

Plaveme pořád ve složení Josífek, Sabinka, Michálek a Lenička. Jsme malá skupinka, takže má plavací teta Mirka na každého dost času a jsme také poslední skupinka v sobotním plavání, takže si u nás (doufejme) i trochu odpočine.
Všechny děti plavou s radostí, občas jsou ale trochu náladové a musíme je dost přemlouvat, aby spolupracovaly. Plavací teta nám vysvětlila, že je to proto, že děti jsou právě v období, kdy se jim líbí nesouhlasit se vším, co po nich chceme, takže to pochopitelně zkoušejí i v bazénu.

Stejně jako na začátku se před každým plaváním rozcvičíme "na souši". Potom se všichni přesuneme do bazénku, kde se nejdříve rozpotápíme, trošičku si pohrajeme a každou hodinu začínáme říkankou "Kolo, kolo mlýnský...". Děti se drží kruhu, točíme se dokola a cákáme do vody. Následují starší i nové cviky ve vodě.

A co umíme nového?

Postupně učíme děti dělat bublinky do vody, kopat ve vodě nožičkama a plavat s destičkou. Už zvládáme plavání s destičkou na bříšku, kdy si děti drží destičku před sebou v natažených rukou a jezdíme s nimi okolo bazénu a hrajeme si na auta. Novinkou je pro nás držení destičky za hlavou, kdy by měly děti ležet ve vodě na zádech a destičku si samy držet pod hlavičkou. Toto se učíme postupně, zatím tak, že máme děti opřeny o rameno a mezi ramenem a hlavou dítěte máme destičku.

Děti už úplně bez problémů skáčou do vody z tyče. Posadíme je na tyč, která vede kolem jednoho okraje bazénku. Odpočítáme jim "tři, dva, jedna, hop" a děti skáčí samy do vody. Většinou je necháme i ponořit pod vodu a až poté je chytáme do náruče. Postupně také učíme děti skákat z tyče šipku. Ukazujeme jim, jak musí natahovat ruce přes ouška, jak se sklánět a jak skákat do vody.  

Mojí oblíbenou zábavou ve vodě je, když děti dělají raketku. Dáme si je zády k sobě, hlavičku si opřou o naše ramena, nožičky jim skrčíme k bříšku a chytíme za lýtka a po odpočítání "tři, dva, jedna, pozor" jim hlavičky skloníme k vodě a natáhneme za nožičky dopředu. Děti tak samostatně splývají, my jim držíme jen nožičky. Raketka se provádí kousek od tyče a všechny děti už se z vody samy chytnou tyče a vytáhnou se nad hladinu.

Kolem tyče se také učí ručkovat. Teta položí kus od dětí na tyč balonek a děti se za ním musí dostat. Stačilo jim to párkrát ukázat a už zvládají ručkování samostatně. Některé děti (konkrétně Sabinka) zvládají už samostatný výstup z bazénu :-)))

Postupně učíme děti také orientaci pod vodou. Ponoříme se spolu s nimi, držíme je k sobě buď zády, nebo čelem a otáčíme je pod vodou o 180 nebo dokonce 360 °. 
A další z nových dovedností našich dětí je chytání předmětů pod vodou. Začali jsme kytičkami, které teta nejdříve ponořila jen kousek pod vodu tak, aby na ně děti dosáhly bez potopení. Teď už je potápí hlouběji a děti se pro ně musí potopit a chytit je do ruky. I tohle jde dětem velice dobře.

Dávno jsme odbourali signál "á šup", teď už používáme pouze "pozor" nebo potápíme děti bez signálu. Pokud se děti rozhodnou do vody skočit samy, ani signál nepotřebují, zatajují dech už samostatně.

Myslím si, že jsem vůbec na nic nezapomněla a že jsem vás seznámila se vším novým, co už v plavání umíme.

PS: Pořád používám brýle a kolíček na nos, dostala jsem se ovšem už tak daleko, že jsem s Pepínem splývala!!! přes půl bazénku :-)))) Dobrý, co?    

Chcete si přečíst starší články o plavání s dětmi? Tady jsou odkazy:
//zena-in.cz/rubrika.asp?idc=7586&id=3
//zena-in.cz/rubrika.asp?idc=7746&id=3
//zena-in.cz/rubrika.asp?idc=7903&id=3
//zena-in.cz/rubrika.asp?idc=8248&id=3           
TÉMATA:
ZDRAVÍ