Železnice je svého druhu poezie, říká reklama a nezbývá než s ní souhlasit. Na druhou stranu neexistuje mnoho zkostnatělejších organizací, než jsou právě České dráhy, ale i ony se musí nějak zmodernizovat, aby nepřišly o zákazníky.
Nový silniční zákon jim zvedl počet zákazníků, navíc se snaží modernizovat i železniční síť. Za pár let se třeba dočkáme rychlosti srovnatelné se světem. Možná…
Vlaky Českých drah jsou totiž stále rychlejší a v připravovaném jízdním řádu poprvé některé z nich překročí mezi Prahou a Ostravou průměrnou rychlost 110 km/h. Spoje SC Pendolino, které 351 kilometrů z Prahy do Ostravy Svinova překonají od 10. prosince za 189 minut (3 hodiny 9 minut), budou mít v celé této trase průměrnou rychlost 111 km/h. V některých kratších úsecích české železniční sítě jsou však průměrné rychlosti vlaků ČD ještě vyšší. Například 59 kilometrů mezi Brnem a Břeclaví urazí nejrychlejší vlaky za 30 minut průměrnou rychlostí 118 km/h. Maximální povolená rychlost na železnici v ČR je pak 160 km/hod.
Vysokou průměrnou rychlostí přitom nebudou jezdit pouze spoje SC Pendolino, vedené rychlovlaky na trase Praha – Ostrava. Spoj kategorie InterCity Manažer, který bude veden běžnou soupravou složenou z vozů pro vlaky IC a lokomotivy, zvládne trasu Ostrava Svinov – Praha Holešovice za 3 hodiny 23 minut, což znamená průměrnou rychlost 104 km/hod.
Průměrnou rychlostí 105 km/hod. pojede také spoj SC Slovenská strela, vedený jednotkou Pendolino. Ten zvládne vzdálenost mezi Prahou a Bratislavou za rekordní 3 hodiny 47 minut. Brno s Prahou spoje vedené jednotkami pendolino spojí 3x denně v obou směrech za 2 hodiny 23 minut – průměrnou rychlostí 107 km/hod.
Máte raději vlaky nebo autobusy? Nebo jezdíte jenom autem? Jak vnímáte instituci Českých drah? Napište nám o tom na adresu redakce@zena-in.cz!
Zdroj: České dráhy
Nový komentář
Komentáře
Meander: to by mohlo být (např. v MHD) nebezpečné pro okolí. Jsem pro něco kontaktnějšího.
Rikina: Pedagogický dozor by s sebou měl nosit dlouhý bič.
Už mě párkrát napadlo, nosit špunty do uší v příruční kabele
Jinak se občas člověk nemůže soustředit na čtení
Když už utratím ty prachy za jízdenku, tak chci dojet na místo pokud možno v klidu a se zachováním zdravého rozumu. Což mi vřeštící banda harantů neumožnuje.
Rikina:
jj, takový chuťě mám často - a nejen zařvat, ale bojím se té zvěře
Dante Alighieri: minimálně dopoledne
bonda: ony jsou učitelky tak nějak odolnější a to, co ony hodnotí jako hlasité bavení, je pro normální lidi řev divé zvěře. Dá se to pochopit - dětičky se nahlas baví, ale neslyší se vzájemně, tak postupně zvyšují hlásky, až je z toho ryk. Chce to včas je umírnit, než to přestoupí ten práh snesitelnosti. Ovšem ten máme každý jinde, a já jsem se už několikrát přistihla, že mám obrovskou chuť na cestující grupu dětí zařvat TICHO! Když to neudělá pedagogický dozor. Asi budu jednou hrozně nesnášenlivá stará baba.
Dante Alighieri: když tací nastoupí do busu, kterým jedu ráno do práce, tak mám zkažený celý den
tyrkys: A co teprve když nastoupí celá třída, nejlépe pak deváťáků, že?
bonda: taky jsem nevrlá, když musím cestovat v dopravním prostředku s bandou řvoucích dětí
. Ne každému to je holt příjemné...
Proč si ČD myslí, že jen z Ostravy se lidi potřebují dostat co nejrychleji do Prahy? Jezdívám vlakem s děckama na výlet, ty to zbožňují, protože je to pro ně rarita, jinak je všude zavezou rodiče autem. Horší ti lidi ve vlaku, jsou strašně nevrlí, když se děcka třeba jen hlasitě baví. Informace ČD jim taky moc nefungují, kvůli zjištění, kolik nás bude stát cesta do Německa, jsem protelefonovala majland.m Jo a taky jsem několikrát zažila, že se nám pokazila lokomotiva, fakt nekecám.
No ale zase jsem byla svědkem jak výpravčí odpískla vlak a jen co se rozjel vyloupli se na schodech u nástupiště nějací udýchaní lidi. Tak výpravčí která měla skutečně asi 140 kilo běžela jak o život podél toho rozjíždějícího se vlaku až ho předběhla a mávla ať ještě zastaví. Vypadalo to šíleně, prsa jí lítaly přes celý nástupiště a málem vypustila duši, ale vlak obětavě zastavila
Lilinka: mě z toho zážitku tenkrát málem hráblo
když jsem toho byla svědkem. Ještě že se mnou jel
a ukecal mě, ať nejdu dělat k vlakvedoucímu scénu, že on za to nemůže a že mě nic přece neujelo. Ještě jsem si pak na to několikrát během dne vzpomněla a vždycky jsem se nahlas rozčilovala
Žížala: Já bych řekla, že bé je správně
Lilinka:
mě by děsně zajímalo co si myslí ten výpravčí. To udělá schválně ? To pak jde do kanclu a náramně se tam chechtá jak s "těma lidma vyjebal" ?
Nebo má podprůměrné IQ a neví, že vlak čeká ne na to až ten druhý vjede do nádraží, ale až lidi přestoupí ? Mě by to fakt HROZNĚ zajímalo
Žížala: Tohle se mi stalo v Pardubicích. Měli jsme zpoždění z důvodu čekání na přípojný vlak. Přípojný vlak ještě ani nezastavil a ,y už jsem vyjeli
Majucha: zrovna nedávno jsme jeli do Kamennýho Mostu
. Čekáme v motoráku Kralupech až dorazí nějaký zpožděný vlak. Ten přijel jen s asi 10 minut zpožděním, ALE
než stačili lidi přestoupit k nám tak výpravčí náš vlak odmávla!
. My jsem všichni v motoráku jen nevěřícně zírali jak naštvaně zírají lidi na peróně a my jim odjíždíme. Neuvěřitelné! A to jsme čekali vyloženě na ně!
Vlakem jezdím kažý den už několik let. Nechápu systém sestavování vagónů.
Jak je možné, že vlak, ve kterém jezdí ráno většina dětí do školy a spousta lidí do práce, má jen 3 vagóny,takže jsou plný i uličky, že průvodčí neprojde, a o víkendu v hodinu, kterou cestuje opravdu málokdo, má vlak třeba 7 vagónů?
Postrádám v tom logiku
Vlakem jezdím denně a moc bych ocenila, kdyby ty takzvané rychlosti u EC a IC platily. Ony sice v jízdním řádu vypadají skvěle, jenže vlak k nám domů je většinou "přípoj" a na tyhle vlaky čeká. Můžu říct naprosto přesně, který vlak domů mi pojede pozdě - vždycky ten, který čeká podle jízdního řádu na EC, které mělo přijet o několik desítek minut dřív, než on. Ve skutečnosti jede EC vždycky o pár minut později...takže pro České dráhy: bylo by opravdu přínosem, kdyby se jízdní řády nepsaly jako reklamní letáky, ale aspoň rámcově a aspoň někdy se shodovaly s realitou...