shutterstock-303620456.jpg
Foto: Shutterstock

Shopaholic Adel

Shopaholic Adel, pravým jménem Adéla Pulcová, je asi vrchol českého internetového bizáru. Tedy alespoň prozatím. Věříme, že se brzy najde někdo, kdo ji překoná. Ačkoliv bychom byli raději spíše za opak. Před lety se objevila v SuperStar jako „nejtalentovanější“ člen své rodiny. Alespoň tak o sobě mluvila, ačkoliv její výkon vypovídal spíše opak. Po letech se pak „díky“ TikToku znovu objevila, aby světu ukázala své „celebritovské“ kvality. Tak o sobě totiž Adéla mluví – jako o celebritě. Však vlastní i celebritovskou bundu, auto nebo sluneční brýle.

Ačkoliv většina lidí, kteří ji na sociálních sítích sledují, to dělá hlavně z důvodu, že jim přijde hloupá, bizarní, šílená a škodolibě se jí vysmívají, jsou tady bohužel i tací, na kterých Adéla vydělává. A ne málo. Na TikToku se totiž vydělává z live streamů, kde mohou diváci „tvůrci“ posílat jakési kytičky, růžičky apod. které se následně mění na finanční obnos. Většinou jsou to bohužel hlavně děti, kteří takto Adélu za její „tvorbu“ platí. Kromě toho je Adéla na videích většinu času sprostá, neustále nadává lidem v komentářích, lže a protiřečí si. Opravdu někteří rodiče chtějí, aby takové lidi jejich děti na sítích podporovaly?

Laduška

Když už jsme u těch live streamů neboli živých vyslání, Shopaholic Adel rozhodně není jediná, kdo možná vydělává na vašich dětech. Seznamte se s Ladou Horákovou jejíž sociální sítě jsou plné drahých dovolených a luxusu. Laduška se proslavila nejvíce v reality show Like House a tím, že si na video streamu na TikToku hrála na čůrajícího pejska. Ano, čtete správně. V live streamech děti přímo vyzývá, aby jí posílaly samolepky, které stojí reálné peníze a následně se na ně i přepočítávají.

Spousta dětí je pak nadšených, když pošlou drahou samolepku a Laduška je pak přímo ve videu zmíní. „Ano, Aničkooo, to je nádhera. Děkujeme moooc za kytičku! Pojďme, pojďme, posílejte dál…." A tahle nějak to vypadá. Anička je šťastná, že jí její oblíbená influencerka zmínila ve videu jménem a věnovala jí tři sekundy pozornosti. A Laduška je ráda, že jí Anička přispěla na další drahou dovolenou. Kam se hrabou placené zdravice celebrit z e-shopu Martina Dejdara. „Už jsme skoro tam, už jsme ve čtvrtce,“ komentuje dále Laduška své video a vyzývá další děti, aby posílaly placené samolepky a naplnily její cíl (nebo kapsu?), který si na streamu stanovila. Jaký cíl? Cíl kolik samolepek, čtěte – kolik peněz, jí děti pošlou. Tak nějak to chodí. Mohli bychom si říct, že je to „win win“ situace. Ale opravdu chcete, aby vaše děti takto někoho živily?


 
Královna Tadeáš

Tadeáš Kuběnka se proslavil v reality show Like House jako poměrně kontroverzní osobnost, která nechodí pro vulgarismy zrovna daleko a jehož názory si nikdy nikdo nemůže dovolit zpochybnit. Výrazný byl také díky extravagantnímu líčení a neustálému urážení influencerky Sugar Denny, s kterou je poslední dobu nejlepší kamarád. Společně mají dokonce i celkem „toxický“ podcast, kde neustále někoho urážejí a nad všechny se povyšují.

Tadeáš je extrémně sprostý… Až na to, že jeho fanouškovskou základnu tvoří v největší míře hlavně děti a mladiství. A pro některé je bohužel vzorem. Na rozdíl od některých jiných tvůrců nežebrá od dětí na TikToku peníze, na druhou stranu pro ně není ani dobrým příkladem. Možná je přitahuje jeho jinakost, možná vulgarismy, které neustále vypouští z pusy… Možná jeho přehnané sebevědomí. Rozhodně jim ale nepřinese nic dobrého a pozitivního. Kromě toho možná nechcete, aby vaše děti sledovaly někoho, kdo nemá zábrany na sítích mluvit o kouření nebo alkoholu.


 
Kafu

Anna Hammanová alias Kafu začínala na TikToku s klasickými tanečky a rádoby vtipnými scénkami. Jako ostatně skoro každý. Mezi sledujícími měla hlavně děti. Stejně tak na Instagramu. Před nějakým časem se vše ale trochu zvrtlo, když si Kafu založila Only Fans, kde vydělává na tom, že jí lidé posílají peníze za například spoře oděné fotky. Ty se ostatně začaly objevovat i na jejích sítích, které jsou dnes plné příspěvků se sexuálním podtextem.

Na TikToku také začala propagovat agenturu, která se Only Fans zabývá a ve svých videích sexualizuje dětské infantilní chování. „Kluci, a je to lepší takhleee, nebo takhle? Já nevííím.“ Pokud jste tohle na TikToku už zaznamenali, tak ano, to je ona! Její fanouškovská základna sice vzrostla o perverzní muže ve středním věku, ale i tak oblíbené „ikoně“ zůstává věrná spousta dětí. Chcete ale, aby se na tohle dívali?

A další...

Takže milí rodičové, víte, koho vaše děti sledují na sociálních sítích? Koho obdivují, kým se inspirují, koho si berou za příklad nebo komu posílají peníze? Tohle je jen malá ukázka toho, co všechno je možné. Je to ale jen krátký výčet těch nejpodivnějších a nejhorších „influencerů“, s kterými se mohou vaše děti setkat. Na dno české „influencerské“ scény patří bezesporu i lidé jako Kluk s kamením, Adam Kajumi, Ondy Mikula, Sugar Denny, Koleso a mnoho dalších.


 

Zdroj: Autorka článku