Jak vypadá práce lékaře ve Virtuální klinice EUC?

Pokud se ve Virtuální klinice na www.virtualniklinika.cz objeví nový pacient, přijde mi SMS zpráva. Přihlásím se ke svému účtu, vyhledám pacienta a otevřu si anamnestický dotazník, který pacient vyplnil. Je důležité, aby toho pacient sdělil v dotazníku co nejvíce. Dotazníky jsou strukturované a umožňují první rychlou orientaci v daném problému. Potom začne samotný chat, důkladně se pacienta vyptám. Můžu ho požádat o zaslání fotografie nebo laboratorních výsledků. Můžu se s pacientem spojit také obrazem, uskutečnit tedy i videochat, což je výhodné třeba při kožních problémech. Vyšetření se uzavírá ve chvíli, kdy pacientův problém vyřeším, a to včetně předepsání léku. Pokud se problém nepodaří vyřešit v rámci chatu či videochatu, pacientovi doporučím osobní návštěvu kliniky nebo doplnění různých vyšetření. Celé vyšetření probíhá relativně rychle, obvyklá čistá doba je 6 až 10 minut. Ordinujeme každý den v týdnu, 24 hodin denně.

Jaké spatřujete výhody práce v tomto formátu „ordinace“?
Za hlavní výhodu považuji flexibilitu. Pracovat je možné odkudkoli, pokud u sebe lékař má počítač a internetové připojení. Jako lékařka oceňuji zajištění kontinuity péče. Během chatu mohu nahlédnout do zdravotnické dokumentace pacienta a podívat se např. na jeho předchozí léčbu. Díky možnosti videochatu mohu pacienta také vidět. Pokud je to nutné, pacientovi mohu doporučit návštěvu lékaře. O zajištění konkrétního termínu se už postará koordinátor, který si pacienta přímo v chatu převezme. Pacientovi mohu v rámci Virtuální kliniky vypsat e-recept, e-neschopenku nebo žádanku na další potřebná vyšetření.

Co to znamená pro pacienta?
Jednoznačně zajištění rychlého a bezpečného přístupu k lékařské péči. V dnešní době je někdy složité se k lékaři dostat nebo dovolat. To není problém pro pacienty naší Virtuální kliniky. A samozřejmě to znamená také úsporu času, zvýšení pohodlí
a v současné situaci i bezpečí. Pacient se může k chatu připojit odkudkoli – z domova nebo z práce. Nemusí se k lékaři dopravovat, nemusí riskovat nákazu koronavirem. Samotný chat probíhá také velice rychle. Pacient se zaregistruje. Potom si vybere téma, které chce řešit, spojí se s ním naše umělá inteligence a podrobně se ho vyptá na jeho problém. Následně je popis problému odeslán lékaři, ten se během několika minut připojí a chat může začít. V případě potřeby lékař do chatu přizve koordinátora, který se s pacientem eventuálně domluví na termínu návštěvy ordinace. Používání Virtuální kliniky je jednoduché, elegantní a hlavně intuitivní.

Jakou máte odezvu od pacientů, kteří Virtuální kliniku EUC využívají?
Spokojenost pacienta je pro nás odměnou. Nejraději jsme, když jsou pacienti zdraví a nevrací se k nám. Pokud jsou však opět nemocní a vyhledají nás, jsme vděční za jejich důvěru. Vzhledem k tomu, že máme zázemí 26 klinik zdravotnické skupiny EUC, tak není problém, v případě potřeby, pacienta odeslat na vyšetření ke specialistovi do některé z nich.

S jakým typem zdravotních problémů na vás nejčastěji obrací?
Spektrum obtíží, se kterými se na nás pacienti ve Virtuální klinice obrací, se výrazně neliší od obtíží, s kterými přicházejí do ordinace praktického lékaře, dermatologa a dalších specialistů. Jedná se zejména o bolesti zad, bolesti hlavy, nachlazení, zažívací obtíže, kožní problémy. Teď je samozřejmě aktuální téma koronaviru. A zde je potřeba také zdůraznit, že vyšetření ve Virtuální klinice je bezplatné a dokážeme vyřešit až 60 % potíží.

Profesní medailonek MUDr. Bomberové Kánské
MUDr. Petra Bomberová Kánská vystudovala Lékařskou fakultu Univerzity Karlovy v Hradci Králové a atestovala v oboru Všeobecné praktické lékařství. Svým pacientům se věnuje v ordinaci praktického lékaře na Pardubicku. Je aktivní členkou Pracovní skupiny pro venkovské lékařství a působí jako národní reprezentantka pro Českou republiku v organizaci EGPRN (European General Practice Research Network). Ve volném čase se věnuje charitativnímu sdružení RWTTC (Running With Those That Can’t). Od listopadu 2019 je vedoucí lékařkou Virtuální kliniky EUC.

Reklama