Podle legendy zbylo Stvořiteli od každého území kousek – pouště, velehory, sopky, jezera, pralesy, ledovce, úrodná údolí. Stvořil z nich tedy ještě jednu zemi a připojil ji na okraj Jižní Ameriky. Tak vzniklo Chile, celý svět v jedné zemi. Nikde jinde se nenajde taková rozmanitost přírodních krás a svérázné kultury.

 

Chile je přímořský stát na jihozápadě Jižní Ameriky rozložený v úzkém pásu podél pobřeží Tichého oceánu. Součástí Chile jsou i známé Velikonoční ostrovy. Španěly bylo území kolonizováno od roku 1535, ale války s Indiány se protáhly až do počátku 18. století.

 

Od 1776 bylo Chile součástí místokrálovství Peru. Od roku 1810 tu probíhal protišpanělský boj a samostatnost byla vyhlášena roku 1818. Válka ovšem pokračovala až do roku 1827 a teprve na počátku 30. let 19. století se situace v zemi stabilizovala. Územní spory vedly ke dvěma válkám s Peru a Bolívií (1836-1839 a 1879 -1884), v nichž Chile získalo další území. Za 2. světové války Chile vyhlásilo válku Německu až v roce 1945. Vládu levicové Lidové jednoty (1970-1973) svrhl generál Pinochet, jehož tuhá vojenská diktatura vedla na druhé straně k ekonomickému rozkvětu země. Ta se od roku 1990 vrací k pluralitní demokracii.

 

Když přivezli jezuité před staletími do chilského Maipa obrázek Panny Marie, nemohli tušit, že tím položili základ nejdynamičtější značce vína v zemi. Od jezuitských misionářů z doby conquistadorů k nejmodernějšímu chilskému vinařství 21. století je dlouhá cesta, ale Panna maipská ji ušla celou, bez jediného klopýtnutí.

 

Už po staletí se v Maipu povídá, že tamní vinice zázračně chrání jejich tradice. Lidé se každoročně scházejí v kostele, aby poděkovali za ochranu jejich půdy. Malý jezuitský obrázek Panny maipské, který dnes můžeme spatřit v místním kostele, chovají místní v posvátné úctě a říkají, že to byla právě ona, kdo vždy zastavil pohromy, epidemie a povodně. Jedním z příkladů jejího zásahu je rok 1898, když místní farmy postihla nebezpečná nákaza, která ohrozila veškerou úrodu. Zoufalí farmáři se obraceli na kněze se žádostmi o pomoc; celé město pak vypravilo průvod pod obrázkem Panny maipské k řece Maipo a cestou se modlili za zázrak, který by zachránil jejich obilí a plodiny. Těm lidem, kteří se průvodu účastnili, pak druhý den nákaza z polí zázračně zmizela.

 

K Panně maipské se místní lidé modlí i dnes. Stejně jako před staletími ji prosí o ochranu půdy a úrody. A stejně jako před stovkami let jim to i dnes skvěle vychází.

 

Jestřáb mezi vinaři

Vinařství bylo založeno v Maipo Valley roku 1948. O dvacet let později je kupuje velká společnost Concha y Toro S.A. a místní vína připravuje na vstup na mezinárodní trhy. Expanze do světa začala roku 1978, kdy byla první vína z Viña Maipo exportována do Latinské Ameriky. V roce 1985 začala firma vyvážet i na evropské trhy a zaznamenala fenomenální úspěch. Zisky z vývozu dovolily vinařství odstartovat v roce 1999 agresivní plán rozvoje značky. Roku 2003 už je Viña Maipo desátým největším chilským vývozcem a pátým největším chilským exportérem vína do Evropy. V loňském roce už se mezi chilskými vývozci vyšplhala na šesté místo. Export každý rok roste bezmála o třetinu, což ani v dravých poměrech Nového světa prakticky nemá obdoby.

 

Skutečně důležitým hráčem na trhu s vínem se Viña Maipo stalo s nástupem nového tisíciletí. Po modernizačním plánu z roku 1999 začala nová éra společnosti. V roce 2005 Viña Maipo vyrobilo bezmála milion kartonů a předpokládá se, že prodej v roce 2006 dosáhne nejméně 1,15 milionu kartonů, což je více než 10 milionů litrů vína. Kontinuální růst prodeje má dvě příčiny. Na jedné straně společnost pokračuje v rozvoji na trzích, kde už je zavedenou značkou; zároveň ale svá vína vyváží každoročně do nových a nových zemí. Letos už jich je 45. Jedním z nových trhů se stala i Česká republika. 

 

 

Z nejlepších koutů Chile

Vihohrady Viña Maipo leží v hlavních vinařských údolích chilského Central Valley, proslulého po celém světě jako oblast s jedním z nejlepších klimat pro produkci vysoce kvalitních vín. Viña Maipo má přístup k více než 5000 hektarů vinic v údolích Casablanca, Maipo, Rapel a Maule.

 

Hlavní vinař Viña Maipo Sergio Cuadra nám řekl: „Po všech těch letech jsem vděčný za příležitost dělat vína z odrůd různých vinařských oblastí Chile. Je to zajímavá práce a velká výzva. Značné rozdíly v klimatu a kvalitě půdy v této zemi s pozoruhodným půdorysem umožnily nalézt pro každou z odrůd ideální lokalitu s perfektními podmínkami. Ve Viña Maipo věnujeme úzkostlivou pozornost každému detailu – od pučení révy, přes výrobu vína, až k momentům těsně před expedicí. To nám umožňuje nabídnout vysoce kvalitní produkt v každé z cenových kategorií, vybraná vína s charakterem, která vykazují ty nejlepší typické vlastnosti každé z odrůd a odrážejí tvář a přednosti naší půdy.“

 

 

Přesně co trh potřebuje

Jednou z největších výhod Viña Maipo je stálost kvality v různých ročnících a různých druzích vín. Potřeby zákazníka (a také spotřebitelské trendy) se mění s časem, liší se v různých kulturách a odlišných zemích. Jedinou možností pro současné vinaře, jak oslovit obrovský globální trh, je flexibilita. Ve Viña Maipo snad přesvědčivěji než kdekoli jinde dokázali, že vědí, jak na to. V posledních šesti letech firma zaznamenává nepřetržitý růst vývozu. Má skvěle nastavenou cenovou politiku, jejímž nejdůležitějším cílem je nabízet kvalitu na všech cenových úrovních.

 

 

Přehled vín

 

Dvojdruhová známková vína

Základní řada Viña Maipo je určena pro snadné pití. Červená vína mají středně plné tělo s přátelským taninem, zatímco vína bílá se vyznačují výraznou svěžestí. Z pohledu marketingu jsou určena zákazníkům, kteří se s vínem seznamují nebo kteří hledají dobrý poměr ceny a kvality.

 

Cabernet Sauvignon / Merlot

Barva: Zářivě rubínová.

Buket: Ovocné aroma, především červené blumy, čokoláda a jemné tóny koření.

Chuť: Středně plná, harmonická, s přátelskými taniny a dobrým finišem.

Vychutnejte s: červeným masem, těstovinami a sýrem.

 

Sauvignon Blanc / Chardonnay

Barva: Jasná zelenkavě žlutá.

Buket: Bohatá vůně broskví a citrusových plodů.

Chuť: Čerstvé, suché a vyvážené víno.

Vychutnejte s: jakoukoli rybou, škeblemi a korýši.

 

 

Reservy

Nejvyšší řada našich vín. Reservy jsou komplexní, intenzivní a sofistikované. Všechna vína této řady (s výjimkou Sauvignon Blanc) vyzrávala v dubových sudech v našich prémiových sklepích. Pro tato vína je příznačné, že ačkoli stopy po dřevě jsou dobře patrné, nepřehlušují jejich ovocitost – reservy Viña Maipo představují perfektní kombinaci obého. Z pohledu marketingu jsou tato vína vynikající alternativou pro náročné zákazníky.

 

Chardonnay

Zrání: Kvasí i zraje ve francouzských sudech a v ocelových tancích.

Barva: Zlatožlutá.

Buket: Atraktivní aroma tropického ovoce, především ananasu, a ohořelého dubu.

Chuť: Elegantní, zakulacené víno s krémovitou strukturou, jíž vyvažuje křehká kyselinka. Dlouhý a pozoruhodný finiš.

Vychutnejte s: rybou, škeblemi a korýši – zvlášť s lososem, ústřicemi s parmazánem a krevetami. Vynikající také k sýrům a bílému masu s krémovými omáčkami.

 

Cabernet Sauvignon

Zrání: V amerických dubových sudech a ocelových tancích.

Barva: Zářivě jasná, ale zároveň téměř úplně tmavá. Intenzivně rubínové víno.

Buket: Přitažlivá vůně třešní a černých švestek s dotekem ohořelého dubu.

Chuť: Vytříbená a koncentrovaná, se stopami čokolády a ostružin. Vyzrálé, dobře strukturované plné víno s dlouhotrvajícím příjemným finišem.

Vychutnejte s: červeným masem, jehněčím, těstovinami, paellou a sýrem.

 

 

Vína značky Viña Maipo do České republiky dováží Jan Becher – Karlovarská becherovka, a. s., součást skupiny Pernod Ricard. Adresa: Americká 11, 120 00 Praha 2. Tel.: (+420) 255 732 111; e-mail: info@jan-becher.com, www.vinamaipo.com.

 

Tato vína si můžete zakoupit v řetězcích Interspar http://www.interspar.cz/ a Makro http://www.makro.cz/ za doporučenou cenu 149,- Kč. Řadu vín Reservy za cenu 199,- Kč

Teď je pro všechny z vás přichystána skvělá nabídka! Kupte si Viña Maipo a jako dárek získejte praktický kroužek proti odkapávání vína při nalévání!!!! Tato akce je v řetězcích Interspar do 30. 11. 2007.

TÉMATA:
DŮM A BYT