Do Česka přišlo P&G z amerického Ohia v roce 1991. Postupem času se však P&G výrobky zabydlely v tuzemských domácnostech, a v současnosti tak společnost v Česku zaměstnává více než 530 kolegů 13 národností a ze 3 kontinentů. Česko se proto pro P&G stalo významným obchodním regionem, což dosvědčuje například také továrna Rakona ve středočeském Rakovníku, která je dokonce druhým nejstarším výrobním závodem P&G na celém světě. Po více než 30 let je tak P&G neodmyslitelnou součástí našeho obyčejného, každodenního života. Kterou ze značek Procter & Gamble máte doma vy?

64240de61b023obrazek.jpg

Na rozvoj společnosti Procter & Gamble v České republice jsme velmi hrdí. V roce 1991 jsme tu začínali s několika zaměstnanci a značkami, které už tehdy byly globálně populární. Dnes už na českém trhu prodáváme více než 30 značek a minimálně 90 % českých rodin má doma některý z našich výrobků, který zlepšuje jejich životy a díky nimž měníme jejich zvyky. Díky investicím jsou naše továrny vybaveny nejmodernějším zařízením a naši zaměstnanci mohou pracovat v moderních pracovních podmínkách," řekl Lukáš Hora, ředitel společnosti Procter & Gamble pro Českou republiku.

Procter & Gamble se aktivně věnuje všemožným produktovým inovacím – kupříkladu taková obyčejná zubní pasta s fluoridem, která je pro většinu z nás nepostradatelnou součástí každé ranní a večerní rutiny, je z dílny P&G. A věděli jste, že společnost Procter & Gamble na český trh také jako první uvedla prací kapsle, které se rychle katapultovaly mezi nejoblíbenější formy pracích prostředků? Čeští spotřebitelé mohli dokonce jako první ve střední Evropě začít používat a zkoušet pěnový Jar, a to symbolicky ještě před 60. výročím značky, která se v Čechách zrodila.  

64240d9d210e9obrazek.jpg

Právě k výrobě značek, jako je Jar, Ariel nebo Lenor, provozuje P&G zmiňovanou moderní továrnu Rakona v Rakovníku. Odtud se pak výrobky vyváží dál na všechny evropské trhy. Během uplynulých třiceti let navíc investovala společnost P&G v rakovnické továřně asi 400 milionů dolarů, z toho zhruba 110 milionů dolarů do projektů na podporu životního prostředí. Světové ekonomické fórum označilo v roce 2018 Rakonu spolu s dalšími 8 továrnami po celém světě jako „maják” 4. průmyslové revoluce, a to za její aktivitu a schopnost rychle reagovat, což vede k rychlejšímu uvádění výrobků na trh, efektivnějšímu řízení zásob, a tím pádem i zvýšení zákaznické spokojenosti. Rakona byla jediným oceněným podnikem v oblasti péče o domácnost a tkaniny.

Procter & Gamble byla navíc jednou z prvních společností, která po listopadové revoluci nabídla svým zaměstnancům vlastnictví akcií. Novopečeným otcům zároveň poskytuje 8 týdnů otcovské dovolené, čímž se snaží podporovat rovnost žen a mužů nejen v zaměstnání, ale i v péči o rodinu.

Společnost a její značky se tak kromě podnikání snaží řešit i jiné sociální problémy, zdarma například dodává plenky pro předčasně narozené děti do českých porodnic. Procter & Gamble také dlouhodobě spolupracuje s Českým červeným křížem a pomohl vybavit azylové domy pro matky s dětmi, kterým věnoval také své produkty, jako je Ariel nebo ikonický Jar.

"Ve společnosti P&G se všichni považujeme za součást komunity, ve které žijeme a pracujeme. Když říkáme, že chceme zlepšit životy lidí, myslíme to vážně. Jsem hrdý nejen na naše obchodní úspěchy, ale také na naše programy společenské odpovědnosti a ekologické osvěty, které jsme spustili ve spolupráci s českými organizacemi,” dodává Lukáš Hora.

Společnost již léta podporuje činnost Českého červeného kříže a České federace potravinových bank, přes které darovala těm, kteří to potřebují nejvíce, stovky milionů Kč ve formě výrobků a peněžních darů. Jako jedna z prvních firem pomáhal P&G v době pandemie Covid-19 a ukrajinské válečné uprchlické krize. Každoročně také v rámci akce Vánoční strom přání zaměstnanci P&G zlepšují Vánoce dětem v dětských domovech – celkem už pomohli vyplnit přáníčko více než 1000 dětem.