Foto: Shutterstock

Podle amerických vědců z Florida Atlantic University a Harvard Medical School, kteří zveřejnili podrobnosti o svém výzkumu v odborném magazínu Sleep, si kávu nebo zelený a černý čaj můžete dát klidně i večer, než půjdete spát. K narušení spánku podle nich nedojde.

K tomuto zjištění dospěli prostřednictvím experimentu, do kterého zapojili 785 dobrovolníků. Ten trval přibližně rok a půl. Účastníci museli každý den zapisovat, co od rána do večera pili. Kuřáci ještě museli doplňovat, kolik cigaret vykouřili. Vědci při tom monitorovali kvalitu a průběh jejich spánku pomocí aktigrafie.
 
Výsledkem bylo, že kofein kvalitu jejich spánku narušil opravdu jen minimálně. Večerní dávka kofeinu může působit jen na citlivější jedince. Ostatní si ji mohou dát bez obav klidně méně jak čtyři hodiny před spaním.
 
Naopak alkohol nebo nikotin zkrátil zkoumaným osobám spánek v průměru o 42 minut, píše Independent.co.uk. Alkohol a cigarety bychom neměly užívat alespoň čtyři hodiny přes spaním, aby nebyl náš spánek narušen. Podle výsledků výzkumu je největším nepřítelem spánku nikotin.
 

Reklama