V předchozích generacích byl přitom kolem 26. roku věku sexuálně nedotčen jen jeden člověk z dvaceti. Mezi hlavní důvody patří dle vědců fakt, že generace mileniálů vyrůstala v prostředí přesyceném sexualitou, strach z intimity i tlak ze strany sociálních sítí. „Generace mileniálů vyrostla v hypersexuálním prostředí. Zejména na sociálních sítí na ně dennodenně útočí prezentace krásných těl vždy připravených k milostným hrátkám, o sexu se všude zcela běžně a otevřeně mluví a pornografie je velice snadno dostupná, navíc v hojné míře,“ vysvětluje Adam Durčák ze sexshopu Ruzovyslon.cz, který se zabývá zdravou sexualitou mladistvých.

5af2eb5ce47d1obrazek.png

  • Experti se též domnívají, že k odkládání sexuálního života u mileniálů přispívá i se sociálními sítěmi spojovaný FOMO syndrom (z anglického „fear of missing out“, tedy „strach z toho, že něco propásneme“), který mladé lidi nutí být neustále online.
  • Mezi dalšími faktory je pak zmiňován i tlak společnosti na mladé lidi studovat a vzdělávat se a také to, že mileniálové často mají problémy přijmout kritiku či se přizpůsobit názorům nebo potřebám druhých. Podle odborníků mladí lidé z generace mileniálů totiž často vyrůstali jako hýčkané děti, jejichž nároky měly vždy přednost. Partnerský vztah je pro ně v tomto ohledu náročný, protože neumějí ustupovat a hledat kompromisy.

„Strach ze závazků spojený se zmíněným strachem z intimního vztahu pak vede k tomu, že čím dál více mladých lidí utíká od reálných sexuálních a citových prožitků a nahrazuje je vztahy virtuálními. Místo občasného nezávazného sexu si tudíž mileniálové častěji dopřávají jen flirtování po telefonu či chatu nebo sexting, přičemž vůbec nepočítají s tím, že by svého virtuálního ‚partnera‘ někdy reálně poznali,“ dodává Adam Durčák.

Výsledky nově zveřejněného výzkumu tak podporují i závěry starší národní studie z roku 2013, kterou rovněž provedla University College London a podle níž si mileniálové užívají méně sexu než lidé v jejich věku před deseti lety: pro muže z generace mileniálů je to 4,9krát měsíčně a pro ženy 4,8krát oproti 6,2krát pro předchozí generaci mužů a 6,3krát pro předchozí generaci žen.

Reklama