• I přes „podzimní depky“ pracuje náš mozek na podzim nejlépe

Podle amerického výzkumu (byl otištěn v odborném lékařském týdeníku PLOS Medicine) je mozek aktuálně v nejlepším rozpoložení. Zima se ale nezadržitelně blíží a jeho aktivita je předurčená k poklesu. Podle odborníků na trénink mozku se však dá na tuto fázi roku částečně připravit. „Mozek se vyznačuje vysokou neuroplasticitou, což je schopnost přizpůsobení se vnějším podmínkám na základě nových nebo opakovaných podnětů. Jeho trénování má tedy velký význam, i v pozdějším věku člověka,“ vysvětluje Tereza Procházková z projektu Mentem, který vyvíjí interaktivní online hry pro mozkový trénink.

Na základě mnoha výzkumů bylo dokázáno, že mimo jiné i sociální kontakt a s ním spojená komunikace mají obrovský vliv nejen na psychiku, ale také na nervové buňky mozku. Vhodným tipem k posílení neuronů jsou tedy blízké a intenzivní sociální vazby, které nejen nakopnou náš mozek, ale také pomohou zahnat chmury spojené s úbytkem slunečního svitu, který ohlašuje nadcházející zimu.

Co dělat pro posílení mozku?

  • Naučte se třeba zpaměti telefonní čísla rodinných příslušníků nebo jízdní řády dopravních prostředků, které často využíváte.
  • Vyzkoušejte mozkohračky. Jsou to chytré hry a hlavolamy. „Nejenže zpříjemní dlouhé zimní večery, ale zapojíte také rodinu a především mozek. Zábavnou formou potrénujete koncentraci, paměť i prostorovou orientaci," doporučuje Eva Fruhwirtová, která založila první českou mozkohern
  • V neposlední řadě lze využít taky počítačové trénovací programy, na internetu jich najdete celou řadu.

Reklama